České Kideo učí angličtinu první stovky dětí a začne i s dospělými. Lektory bude nabírat přímo ve Spojených státech
Před rokem zakladatel Aukra Václav Liška oznámil, že spouští nový projekt Kideo, a nyní na jeho výukovou službu čeká další významný krok. Liška si se svými kolegy vzdělávací online trh v prvním roce řádně osahal a nyní se část týmu přesouvá přímo do Spojených států, aby se mohlo Kideo nadále posouvat. Navíc se vedle dětí zaměří také na dospělé.
Do moderního způsobu výuky angličtiny se Václav Liška společně s Kamilem Kavečkou, Pavlem Vančou a Američankou Sarah Lopezovou pustili vzhledem k tomu, že na trhu viděli velkou příležitost. Jde sice zároveň o trh, kde je mnoho konkurentů, ale učit se anglicky chce tolik lidí, že do toho česko-americká čtveřice přesto šla.
Jak už název napovídá, Kideo si dalo za cíl učit anglicky ty nejmenší, konkrétně děti od čtyř až do patnácti let, jimž chtělo nabídnout intenzivní online kurzy s rodilými mluvčími, které se budou soustředit zejména na mluvený projev. Žák se tak měl především zlepšovat v mluvení, přičemž lekce vedli aprobovaní američtí pedagogové.
„První rok byl pro Kideo ve znamení uvedení produktu na trh, nalezení optimálního obchodního modelu a cenové strategie a dále otestování vhodných marketingových kanálů. V tuto chvíli víme, co nám funguje, co chtějí zákazníci a kolik jsou ochotni za služby platit,“ vysvětluje pro CzechCrunch spoluzakladatel Václav Liška s tím, že přišlo především jedno klíčové rozhodnutí.
Druhý spoluzakladatel Kamil Kavečka se čerstvě přestěhoval do Spojených států, aby mohl rozvoj Kidea řídit přímo z místa, odkud firma rekrutuje své lektory. Kavečka tak bude mít na starost zejména na západním pobřeží, v Los Angeles a Las Vegas, recruitment a trénink nových lektorů a také bude zodpovídat za kvalitu výuky.
„Kurikulum pro děti budeme přímo ve Spojených státech vyvíjet v úzké spolupráci s Michaelem Carterem,“ připomíná Kamil Kavečka spolupráci s bývalým poradcem zesnulého spoluzakladatele Applu Steva Jobse. V USA se pak potká i s další spoluzakladatelkou Kidea Sarah Lopezovou.
Václav Liška s Pavlem Vančou zůstanou v České republice. První jmenovaný se bude soustředit na další rozvoj celého produktu a bude řídit evropský byznys, zatímco Vanča zajistí obchod a péči o klienty. Rozdělení sil na americký a evropský kontinent dává smysl – zatímco ze Spojených států přicházejí lektoři, většina zákazníků je z Evropy.
„Většina zákazníků Kidea je v současné chvíli z Česka a Slovenska, několik klientů máme v pilotním režimu také v Brazílii, v Turecku a ve Francii,“ prozrazuje Liška s tím, že aktuálně Kideo obsluhuje nižší stovky studentů a v letošním roce by firma ráda utržila několik milionů korun.
Klíčový bude zbytek roku ale ještě z jiného důvodu, než je jen pořádné šlápnutí na plyn s Kideem. Pod značkou Teheso totiž bude spuštěna také výuka pro dospělé, jelikož si v Kideu v prvním roce ověřili, že jejich metody výuky dobře fungují i u dospělých.
„Přestože je Kideo brand postavený pro děti a nedává příliš smysl s ním oslovovat dospělé klienty, už teď s námi dospělí zákazníci studují, a dokonce naši službu využívá i několik firem,“ vysvětluje novou službu Liška. Funkčně se prý obě služby příliš lišit nebudou. Poběží na stejné technologii, ale rozdíl bude logicky v nabídce lektorů a jejich specializaci.
Stejně jako u Kidea bude i u Tehesa platit, že se bude celá výuka zaměřovat ani ne tak na gramatiku jako především na konverzování. Liška a spol. chtějí dospělým zákazníkům nabídnout konverzace na odborná témata, čímž ostatně cílí i na firmy, kde v e-learningu vidí velký potenciál.
„Teheso plánujeme spustit v průběhu září a cílit bude na všechny dospělé, kteří se chtějí učit anglicky,“ dodává Liška, který je dnes zároveň partnerem fondu Leverage Technology. V Česku nicméně není jediný, kdo chce naučit lidi mluvit anglicky. Začátkem roku oznámil start svého startupu Blabu bývalý šéf Skrz.cz Petr Kováčik, který rovněž cílí především na konverzaci s rodilými mluvčími.