České Lemonero mění způsob financování e-shopů. Letos do nich investuje 250 milionů korun, příští rok chce miliardu
Podnikatelské duo Jan Laštůvka a Luboš Malík koncem roku 2019 spustilo pilotní provoz platformy Lemonero s cílem digitalizovat financování e-commerce v Evropě a přinést tak malým či středním e-shopům potřebný růstový kapitál. Před rokem je v této misi podpořila také Komerční banka, startup v říjnu spustil ostrý provoz a od té doby rychle dobývá tuzemský trh.
„Letos plánujeme investovat do české e-commerce přes 250 milionů korun a pomoci k růstu více než tisíci e-shopům,“ popisuje pro CzechCrunch aktuální situaci v Lemoneru Jan Laštůvka. Před rokem přitom platforma profinancovala desítky milionů korun a ambiciózní plány se teď jen rozbíhají.
„V příštím roce budeme investovat do e-shopů více než jednu miliardu korun, a to také v zemích, kde expandujeme – v Polsku, Německu a na Slovensku. Zároveň brzy odhalíme nové a průlomové integrace a partnerství,“ prozrazuje Laštůvka s odkazem na spolupráci s Mall.cz, tedy s jedním z největších hráčů na tuzemském trhu.
Právě díky Lemoneru Mall.cz e-shopům zapojeným do jeho tržiště od dubna umožňuje půjčit si částku do jednoho milionu korun. V české e-commerce šlo o první případ tzv. embedded financování, další spolupráce pak chce startup oznámit již do konce letošního roku. Mělo by jít hlavně o tuzemské partnery, ovšem s mezinárodním přesahem.
Lemonero jako digitální platforma umožňuje e-shopům získat rychlé financování do výše jednoho milionu korun. Díky využití skóringového modelu, jenž je založen na umělé inteligenci, dokáže financovat i začínající či rychle rostoucí e-shopy. Vyřízení žádosti o půjčku probíhá online a e-shop má podle zakladatelů peníze na účtu do patnácti minut.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsÚroková sazba je stanovená na 0,99 procenta měsíčně, výši přeplatku si pak žádající e-shop určuje sám, protože si splácení půjčky může rozložit do tří, šesti nebo dvanácti měsíců. „Aktuálně máme také možnost předčasného splacení zdarma a odpuštění úroků již po první splátce,“ doplňuje Laštůvka s tím, že průměrná výše úvěru se pohybuje kolem 300 tisíc korun.
„Revoluční je v práci s daty, díky čemuž e-shopař dostane nabídku jen v takové výši, kterou si může bezpečně dovolit. I to je jedním z důvodu, proč u Lemonera ničím neručí,“ říká spoluzakladatel Lemonera. Startup v posledním roce uzavřel také partnerství s e-commerce hráči jako Shoptet, Eshop-rychle nebo UPgates a podle svých zakladatelů roste o 150 procent meziměsíčně, konkrétní výši tržeb však nekomunikuje.
„Pozitivní ohlasy trhu indikují enormní potřebu e-shopů po externím financování a také celkovou podfinancovanost e-commerce jakožto oboru s potenciálem růstu,“ popisuje Laštůvka. Právě tento potenciál chce Lemonero využít v zahraničí a vstup na nové trhy plánuje v první polovině příštího roku. Tam se ale nezastavuje, už teď analyzuje země vhodné pro další fázi expanze.