České NutritionPro měsíčně rozveze přes 100 tisíc jídel. V expanzi i do Německa mu pomůže 74 milionů
Kapitál startup získal od fondů Nation 1 a Leverage, celkem už nasbíral přes 100 milionů. Kromě rozšíření v zahraničí chce posílit i pozici v Česku.
Nurlan Abdrassilov zakládal službu, která nabízí krabičkovou dietu podle individuálních potřeb zákazníků, před třemi lety. Nyní již každý měsíc rozveze přes sto tisíc jídel a mimo domovské Česko se nadechuje i v zahraničí. Právě s posílením již probíhající expanze v Německu, ale i v dalších zemích, teď startupu pomůže nová investice od několika tuzemských fondů.
Celkem 74 milionů korun do NutritionPro vkládá venture kapitálový fond Nation 1, investiční skupina Leverage a americký investor William Jarvis. Celkem již startup v několika kolech získal přes sto milionů – první investici uzavřel v roce 2019 v inkubátoru UP21, o rok později do firmy vložil sedm milionů SFG Holding. Loni dalších 35 milionů kromě SFG přidal Karel Janeček a fond Lighthouse Ventures.
„Před třemi lety jsme založili NutritionPro s cílem zlepšit stravovací návyky v Česku. Od té doby jsme narostli a vloni expandovali do Mnichova. Rostoucí zájem jak ze strany našich zákazníků, které počítáme na tisíce, tak i investorů, nám potvrzuje, že jsme produkt již vyladili a přesně zacílili,“ komentuje Abdrassilov, jenž ve startupu působí i jako ředitel a po posledním kole v něm drží podíl na úrovni 55 procent.
„Nové prostředky ihned využijeme k rozšíření distribuce našich menu po celé České republice, ale také k rozšíření naší sítě v Německu. Míříme ale daleko dál a i pro tento účel hledáme další partnery z investorského světa. V současnosti se díváme směrem k Polsku, přičemž v Anglii již sbíráme data. Náš produkt jsme od počátku zamýšleli pro široké využití v zahraničí, tudíž jsme jej vybudovali s relativně snadnou možností škálování,“ říká Abdrassilov.
NutritionPro zákazníkům nabízí jídelníček vytvořený na míru podle jejich potřeb ve formě dvou až pětichodových menu, která sestavuje s nutričními specialisty s cílem pomoci zhubnout, udržet či také nabrat váhu. Opírá se přitom o vývoj vlastní platformy, jež zpracovává zákaznická data, generuje individuální jídelní plány a předává je partnerským kuchyním k výrobě.
Podle vyjádření pro CzechCrunch startup aktuálně každý měsíc prodává přes sto tisíc jídel, což je přibližně dvaapůlkrát více než před rokem. Loňské tržby ve výši 1,3 milionu eur (v aktuálním přepočtu 32 milionů korun) plánuje letos navýšit na 4,5 milionu eur (110 milionů korun).
„Nyní kvůli zaměření na růst nejsme v zisku, i když historicky jsme několikrát byli. Pak jsme nabírali investice a šli do minusu pro další rozvoj produktu a podpory růstu. Teď plánujeme být ziskoví v Česku příští rok a zůstat tak i dále. Globálně pak překlopení do černých čísel čekáme v roce 2025,“ říká Abdrassilov.