České studio Amanita Design vydává novou pohádkovou adventuru. Hra Pilgrims vychází i na Apple Arcade

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

pilgrims

Foto: Amanita

Nová hra Pilgrims od Amanita Design

0Zobrazit komentáře

Kdo již naskočil na novou herní službu Apple Arcade, která umožňuje majitelům iPhonů a iPadů za jeden měsíční poplatek hrát a stahovat libovolný počet vybraných her, může si zpříjemnit neděli novou hrou od českého studia Amanita Design. Pohádková adventura Pilgrims vyjde i na PC.

Amanita Design patří k nejúspěšnějším herním studiím u nás. Nezávislí vývojáři se již prosadili s tituly jako Machinarium nebo sérií Samorost a nyní tak trochu nečekaně poslali do světa svůj nejnovější počin, který nese název Pilgrims, v překladu Poutníci.

Tentokrát nejde o žádné velkolepé hraní ve smyslu času, který u hry strávíte, ale také Pilgrims nesou jasný rukopis studia Amanita Design a slibují slušnou porci zábavy. Herní design i celou grafiku si tentokrát vzal na starosti sám zakladatel studia Jakub Dvorský, jehož pohádkové kulisy a postavy rozpohyboval animátor Václav Blín.

Pilgrims nás přenesou do malebného království, které je inspirované klasickými středoevropskými a východoevropskými pohádkami, a tak v něm narazíme na postavy jako Tulák, Babka, Loupežník a Čert a pochopitelně i na krále s princeznou.

Právě s těmito postavami budete muset plnit různé úkoly, respektive luštit hádanky, a to často experimentováním a metodou pokus-omyl. To je ostatně hlavní smysl krátké dobrodružné hry, jež se zrodila z lovecké karetní minihry, kterou Amanita Design vytvořilo pro úvodní část svého předchozího titulu Samorost 3.

komercni-banka-stodulky5

Přečtěte si takéBleskové převody do pár vteřin. Okamžité platby v Česku podporuje už pětice bank a další se chystajíBleskové převody do pár vteřin. Okamžité platby v Česku podporuje už pětice bank a další se chystají

Nyní se tak přesouvá do samostatné hříčky, v níž může každý hráč řešit jednotlivé herní situace jinými způsoby. Vše je pak doplněno vtipnými hláškami v češtině, případně slovenštině, které vznikly z improvizace herců při nahrávání hlasů.

pilgrims2

Foto: Amanita

Hra Pilgrims od Amanita Design

O hudbu a zvuky ve hře se jinak postarala klasická dvojice Tomáš „Floex“ Dvořák a Tomáš „Moták“ Dvořák a Pilgrims naprogramoval Michal Berlinger. Studio na svém nejnovějším titulu pracovalo dva roky a prozatím je exkluzivně dostupný na Apple Arcade. Majitelé iPhonů ho tak nenajdou běžně v App Storu, ale musí si předplatit novou herní službu od Applu, která je první měsíc zdarma.

V příštím týdnu se pak Pilgrims dostanou i na PC, konkrétně do obchodů Steam, GOG, Itch.io a Humble Store. Za pět dolarů (120 korun) lze stáhnout i přímo na webu Amanita Design.

V loňském roce čeští vývojáři bodovali s hrou Chuchel a zároveň představili atmosferickou puzzle hru Creaks, která vyjde na jaře příštího roku. Souběžně pak ještě v Amanita Design pracují na dvou dalších projektech – dosud neodhalené hororovce Járy Plachého a antiutopické adventuře Phonopolis.

Carmack, Zuckerberg i Panic! at the Disco. Česká VR hra Beat Saber boduje a prodírá si cestu ke Grammy

beatsaber_zuck

Foto: Beat Games

Tvůrci Beat Saberu spolu s šéfem Facebooku, Markem Zuckerbergem

0Zobrazit komentáře

Nejpopulárnější titul na poli virtuální reality je z Česka a stojí za ním československá trojice Vladimír Hrinčár, Ján Ilavský a Jaroslav Beck. Ostatně jen za prvních 10 měsíců se Beat Saberu prodalo po celém světě na 1 milion kusů a hra pravidelně obsazuje první příčky na platformě PlayStation VR, kam vstoupila před necelým rokem.

I když tvůrci hru, jejíž základem je švihání laserovými meči do světelných boxů na základě rytmů hudby, neustále vylepšují a brzy chystají spuštění 360stupňového módu, prim v poslední době hraje samotná hudba.

beatsaber-x

Tu má ve studiu na starosti poslední zmiňovaný Jaroslav Beck, který ještě do minulého měsíce působil na pozici CEO předtím, než ho vystřídal jeden z původních tvůrců hry Vladimír Hrinčár. Spolupráci se studiu povedlo navázat s množstvím známých producentů a nedávno také s populární americkou kapelou Imagine Dragons, jejíž hudbu si s novými úrovněmi mohli hráči stahovat v separátním placeném balíčku.

Nyní podobnou spolupráci navazuje Beat Saber také s další americkou skupinou Panic! at the Disco, která je součástí v pořadí již třetího dodatečného soundtracku do hry, jež se dostane do prodeje v průběhu příštího týdne. Kapela to oznámila na svém Twitteru:

Balíček bude standardně k dispozici na všechny platformy, kde je Beat Saber dostupný – mimo Steamu na PC tedy i na PlayStation Store pro stejnojmennou konzoli nebo na Oculus Store pro VR brýle z dílen Facebooku. Právě Oculus od Facebooku je pro Beat Saber poměrně zásadní.

Hlavní tým se totiž objevil na konferenci Oculus Connect 6 v Los Angeles, kde se potkal mimo jiné i přímo se šéfem a spoluzakladatelem Facebooku Markem Zuckerbergem. „Přišel nás pozdravit a prohodili jsme pár slov o Beat Saberu,“ říká k setkání tvůrce soundtracku do Beat Saberu Jaroslav Beck. Facebook odkoupil Oculus v roce 2004 za 2,3 miliardy dolarů od tehdy 22letého Palmera Luckeyho a několika dalších spoluzakladatelů.

spot-boston-dynamics

Přečtěte si takéRoboti od Boston Dynamics poprvé opouštějí laboratoře a předvádějí nové akrobatické kouskyRoboti od Boston Dynamics poprvé opouštějí laboratoře a předvádějí nové akrobatické kousky

V samotném Oculusu dnes působí na pozici technického ředitele i herní legenda John Carmack, který byl hlavním vývojářem legendárních her jako Doom, Quake nebo Wolfenstein 3D. V rámci konference se také s Carmackem potkali i tvůrci Beat Saberu. „Během oběda s Carmackem jsme se bavili o hře, technologiích i tipech, co ve hře vylepšit,“ dodává Beck.

house-of-cards-kevin-spacey-3

Přečtěte si takéKevin Spacey převzal cenu v Cannes. Do Hollywoodu má ale dalekoKevin Spacey převzal cenu v Cannes a děkuje, že může znovu pracovat. Do Hollywoodu má ale daleko

Důležitým bodem je nicméně chystaný soundtrack, na kterém se objeví i Panic! at the Disco a vedle nich se na něm podíleli také například Boom Kitty, Pegboard Ners, Morgan Page nebo Slippy. Právě třetí soundtrack je totiž aktuálně v hlasování hudební akademie na následující ročník prestižních hudebních cen Grammy, a to v kategorii Best Compilation Soundtrack For Visual Media (Nejlepší kompilační soundtrack pro vizuální média).

beck_grammy

Pokud by se tak členové akademie rozhodli Beat Saber opravdu pustit mezi nominované projekty, jednalo by se o pravděpodobně vůbec první podobnou cenu spojenou s hrou ve virtuální realitě.