České vývojářské studio Amanita Design prodalo 4 miliony kopií hry Machinarium

Michal PtáčekMichal Ptáček

mach-1
0Zobrazit komentáře

Česká nezávislá hra Machinarium od vývojářského studia Amanita Design, zcela po právu patří mezi to nejlepší, čím se čeští herní vývojáři ve světě prezentují. Ostatně není náhoda, že takřka ve všech herních magazínech, se Machinarium dočkalo vynikajících recenzí a zařadilo se mezi nejlépe hodnocené logické hry na trhu. A to se velmi důrazně projevilo i na celkových prodejích.

Čeští Amanita Design, kteří stojí například i za populární herní sérií Samorost, totiž nyní prozradili, že v případě jejich hry Machinarium, která je počítačovým hráčům k dispozici od roku 2009, se dokázalo celkem prodat neskutečné 4 miliony kopií, což samozřejmě v součtu všech čísel naznačuje velký finanční úspěch.

samorost4

Přečtěte si takéČeské vývojářské studio Amanita Design vydává třetí díl své nejpopulárnější hry SamorostČeské vývojářské studio Amanita Design vydává třetí díl své nejpopulárnější hry Samorost

Tomu velkou měrou pomohly určitě i mobilní platformy, zejména pak iOS, na které Machinarium zamířilo v roce 2011, a které se právě z pohledu mobilních platforem postaralo o 72 procent příjmů. O rok později, tedy v roce 2012 Machinarium zamířilo i na Android (25 % příjmů), s tím, že zbývající 3 procenta si ukouslo Blackberry.

Co se prodejních kanálů týče, nejlépe si z tohoto pohledu vedl prodej hry prostřednictvím balíčků Humble Bundle, který se postaral o 35 % všech prodejů. S 26 procenty následuje Steam, který na třetím místě doplňuje se 13 procenty Mac App Store.

Z pohledu příjmů pak vede Steam (29 %), oficiální web Amanita Design (27 %) a Mac App Store (26 %).

amanita

machi