Česko-slovenský startup Sloneek nabírá miliony od Vision Ventures. Se svým personálním systémem míří do Evropy

Peter BrejčákPeter Brejčák

bq5a6522_vision-ventures-v2

Foto: Vision Ventures

Partneři slovenského VC fondu Vision Ventures Tomáš Bél a Gabriel Horváth

0Zobrazit komentáře

Česko-slovenská čtveřice Václav Martin, Filip Lukáč, Peter Hložný a Milan Rataj měla ve svých začátcích touhu zrušit papírové žádanky o dovolenou a přinést tak trochu inovací do řízení dovolenkové agendy ve firmách. Tímto způsobem vznikla aplikace iDovolenka, kterou se podnikatelská partička následně rozhodla rozšířit o další funkce a současně ji přejmenovala na Sloneek.

S novým názvem a teď už jako online systém pro řízení personální agendy zejména v malých a středních podnicích Sloneek získal investici 350 tisíc eur (9,5 milionu korun) od slovenského venture kapitálového fondu Vision Ventures výměnou za dvacetiprocentní podíl ve firmě. Peníze poslouží především pro dokončení technologického přerodu aplikace, startup je ovšem použije i pro vstup na evropský trh.

„Vnímáme, že trendy změn v oblasti HR jako home office nebo digitalizace a automatizace procesů jsou ještě víc eskalované i z důvodu pandemie. Do této situace perfektně zapadá vize a řešení Sloneek, které umožňuje mnohem efektivnější a pohodlnější řízení lidských zdrojů,“ přiblížil pro CzechCrunch partner Vision Ventures Tomáš Bél. Fond nedávno investoval také do slovenské platformy pro týmové cestování NextRetreat.

sloneek

Foto: Sloneek

Personální systém Sloneek

Transformace ze systému pro řízení dovolených na širší řešení HR agendy byla představena začátkem letošního roku. Sloneek teď dokáže nabídnout agendu managementu absencí, docházku, plánování a tracking práce, management pracovních pomůcek, flow personální dokumentace, mzdové podklady a další podobné funkcionality.

V konkurenci mnoha dalších řešení nabízejících docházkové systémy se chce odlišit zejména jednoduchou implementací, která údajně probíhá do několika dní, a všeobecně komplexnějšími funkcemi, které na platformě fungují.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Sloneek má podle vyjádření pro CzechCrunch aktuálně kolem stovky klientů. Jako podstatnější ukazatel však firma vnímá koncové uživatelské licence, za které ji klienti platí, přičemž dohromady registrují už pět tisíc uživatelů. To jí má letos přinést nižší jednotky milionů korun v tržbách s meziročním růstem v desítkách procent.

„Naším cílem je co nejméně uživatele zatěžovat nefunkčnostmi způsobenými změnou operačních systémů v mobilních zařízeních. Na stejnou úroveň bych postavil i možnost agilněji pracovat se zapracováním změn, které po nás zákazníci chtějí,“ říká Václav Martin, CPO a spoluzakladatel aplikace.

„Zákaznická zkušenost je pro nás extrémně důležitá. Netvoříme aplikaci pro sebe, ale proto, aby ji lidé využívali. V posledních měsících se situace v řízení personální agendy dost mění, my jsme na to připraveni,“ doplňuje Milan Rataj, spoluzakladatel odpovědný za zákaznickou spokojenost.

Prezidentské drama v USA vrcholí. Český startup Rossum spočítal, o jaké státy Trump a Biden nejvíce bojují v televizích

Jiří SvobodaJiří Svoboda

trump-biden2

Foto: Gage Skidmore/CzechCrunch

Američtí prezidentští kandidáti Donald Trump a Joe Biden

0Zobrazit komentáře

Už jen hodiny dělí Spojené státy od uzavření volebních místností, kde si Američané vybírají nového prezidenta. Třetí listopad znamená vyvrcholení celoročního maratonu, během kterého mimo jiné americké televize vysílaly reklamy Donalda Trumpa a Joea Bidena za stovky milionů dolarů. A právě ty zanalyzoval český startup Rossum, aby se podíval na to, o jaké státy oba kandidáti bojují v televizi nejvíc.

Rossum ve spolupráci s iniciativou e.ventures zkombinoval svůj hlavní produkt, umělou inteligenci schopnou analýzy dokumentů a desítky tisíc faktur, které obě kampaně povinně podávají k Federální komunikační komisi. Ruční analýza by kvůli množství souborů byla takřka nemožná, ale Rossum díky svým technologiím dokázal vytvořit podrobnou mapu států, v nichž se za televizní reklamy utrácelo nejvíce.

„Ukazujeme, že umělá inteligence a big data mohou ohledně voleb informovat jak veřejnost, tak kandidáty. Díky novým průlomům v oblasti umělé inteligence jsme schopni jako první extrahovat z faktur klíčová data, jako zadavatele reklamy, jméno televizní stanice či celkové časy vysílání spotů,“ říká technologický ředitel Rossum Petr Baudiš.

rossum-founders-boxed

Foto: Rossum

Spoluzakladatelé Rossumu Petr Baudiš, Tomáš Gogár a Tomáš Tunys

Lze totiž předpokládat, že ve státech, kam mířilo nejvíce peněz, budou výsledky nejtěsnější. Jedná se o takzvané swing states, jak se nazývají nerozhodnuté státy, v nichž mají obě hlavní politické strany vyrovnanou podporu obyvatelstva. Zejména jsou klíčové ty z nich, které díky vysokému počtu volitelských hlasů (odvozených od počtu obyvatel + 2 volitelé za každý stát) mohou volby rozhodnout.

Rossum upozorňuje, že konkrétní data z různých mediálních výzkumů se mohou lišit, ostatně český startup analyzuje pouze televizní reklamy a nikoliv data z rádia nebo internetu. Přesto mají jeho výstupy poskytnout reprezentativní obrázek, který se v klíčových s závěrech neliší od dat z jiných průzkumů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Podle Rossum se letos nejvíce Donald Trump a Joe Biden poperou o Floridu. Celkově tam obě kampaně dohromady utratily přes 145 milionů dolarů (3,4 miliardy korun). Byl to ostatně právě tento stát, kde současný americký prezident vyhrál v roce 2016 nad Hillary Clintonovou jen o 112 tisíc hlasů a tím získal i klíčových 29 volitelských hlasů (na výhru je jich potřeba 270).

Jako druhá, avšak daleko za Floridou, je v datech českého startupu Pensylvánie. Trump a Biden tam dohromady utratili za televizní reklamy 75 milionů dolarů (1,7 miliardy korun). Před čtyřmi lety se tu ostatně odehrával podobný scénář jako na Floridě. Hillary Clintonové tehdy chybělo pouhých 44 tisíc hlasů, aby získala dvacet volitelů navíc.

Není tak překvapením, že na mapě Rossumu v množství nákladů na televizní reklamy vyvstávají i další státy, kde v roce 2016 dělily oba kandidáty jen o desítky tisíc hlasů: Michigan, Wisconsin a Minnesota. Data českého startupu zároveň ukazují na odlišné reklamní strategie obou táborů.

Demokratický kandidát Joe Biden a jeho spolukandidátka na viceprezidentku Kamala Harrisová v celkových počtech utratili 331 milionů dolarů (7,7 miliardy korun), což je o dost více než Donald Trump a jeho viceprezident Mike Pence, kteří kandidují za republikány – ti utratili 239 milionů dolarů (5,6 miliardy korun). Demokraté se ve své strategie nejvíce soustředí na zmíněné klíčové státy. Viditelný náskok, co se útraty za televizní reklamu týče, mají právě na Floridě, v Pensylvánii, Michiganu i Wisconsinu.

Netypický obrázek je naopak vidět v Arizoně. Ve státě, který už po desítky let téměř bez výjimek připadá republikánům, utratil demokrat Biden 38 milionů dolarů oproti 24 milionům Trumpovy kampaně. Sázka na zdejších deset volitelských hlasů by se přitom mohla Bidenovi vyplatit – průzkumy mu v tomto státě připisují lehký náskok.

Kuriozitou je i situace v Texasu. V jednom z nejlidnatějších států USA, v němž je k mání nejvíce volitelů hned po Kalifornii, podle analýzy Rossum neutratil v televizních reklamách Trump nic a Biden „pouze“ necelých šest milionů dolarů za poslední tři týdny před volbami. Co tím Biden v tradičně republikánském státu sleduje, není jasné. Ovšem tento rok zde nevyznívají jistě ani průzkumy a vyhrát mohou oba kandidáti.

Absolutní čísla je ale třeba brát s rezervou, protože Rossum deklaruje, že analyzuje data čistě od Federální komunikační komise, tedy přímo od oficiálních kampaní. Další stovky milionů dolarů ovšem proudí do televizních reklam od jiných podpůrných skupin, jak například ukazují data amerického veřejnoprávního média NPR. Nicméně i tyto výzkumy ukazují v jednotlivých státech srovnatelné trendy.

Přes 100 milionů v investicích

V Rossum se podívali třeba i na to, jak republikáni a demokraté kampaně rozvrstvili mezi jednotlivé stanice, respektive televizní koncerny. I přesto, že například televize Fox je tradičně republikánská, Biden na ní utratil více než Trump. Dohromady oba kandidáty poslali nejvíce televizní společnosti ABC.

ocean-with-david-attenborough

Přečtěte si takéViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Dojme vásViděli jste nový dokument Davida Attenborougha? Má dojemné poselství, které umí předat málokdo

Tuzemský startup Rossum za normálních okolností automatizuje analýzu dokumentů i pro takové klienty, jako je Siemens nebo EY, a ušetří tak cenné hodiny manuální práce. Stojí za ním trojice doktorandských studentů umělé inteligence Elektrotechnické fakulty ČVUT: Tomáš Gogár, Petr Baudiš a Tomáš Tunys.

Před rokem nabral Rossum v seedovém investičním kole přes 80 milionů korun, celkově dostal už přes 100 milionů. Mezi investory patří například český fond Miton nebo StartupYard.