Český analytický startup MonkeyData získal od bývalého manažera ČEZu investici v řádu milionů korun
Ostravský analytický startup MonkeyData, který pomáhá eshopům s analýzou a zpracováním dat, ohlašuje novou investici. Investice, která byla uzavřena minulý týden, se dle našich informací pohybovala v nižších stovkách tisíc dolarů, tedy v řádu milionů korun.
Peníze do startupu vložil aktuálně největší investor společnosti, bývalý manažer ČEZu Vladimír Schmalz, který do MonkeyData už v minulosti investoval desítky milionů korun. V roce 2016, kdy oznámil poslední investici do MonkeyData, vlastnil Schmalz ve startupu prostřednictvím svého investičního fondu Solotron 23% podíl s tím, že majoritu má stále zakladatel a CEO MonkeyData Jan Laštůvka.
V průběhu roku 2017 firma otevřela další pobočku v americkém Texasu, kde je část marketingového a obchodního týmu, který se věnuje americkým a kanadským zákazníkům a postupně se dostává do zemí Evropy. Na evropském trhu MonkeyData nově nabídne speciální analytické pluginy pro již hotové systémy, včetně integrace do české e-commerce platformy Shoptet, jež aktuálně využívá na 13 tisíc aktivních e-shopů.
Výhodou pluginů je razantní snížení nákladů a nutnosti technických znalostí, jelikož se plugin pouze aktivuje a uživatelé tak mohou vidět kompletní statistiky využití jejich produktu nebo e-shopu a zároveň si na mobilní zařízení nechat zasílat notifikace o nových objednávkách. Expanze novinky čeká mimo Českou republiku také Finsko, Švédsko, Norsko, Německo či Polsko.