Český Avast po miliardové akvizici AVG představuje tři nové produkty pod jeho jménem
Avast, česká technologická firma, která je zároveň globálním lídrem v oblasti antivirového zabezpečení, loni v říjnu úspešně dokončila akvizici svého konkurenta AVG Technologies. Nyní, krátce po začátku nového roku, začíná transakce za 1,3 miliardy dolarů nést první ovoce v podobě hned tří nových produktů. Avast se však rozhodl koupenou značku podržet a tak nováčci v rodině antivirových služeb neponesou jeho jméno, ale jméno AVG.
První z nich, AVG Antivirus FREE bude zdarma a nabízí základní ochranu, včetně té proti takzvanému Zero-second malwaru a ransomewaru, který blokuje přístup k infikovanému počítači. Už placené AVG Internet Security nabídne navíc například ochranu osobních dat a plateb. Třetí službou je AVG TuneUp, která bude aplikována do všech dosavadních i nových produktů AVG a Avastu. Jedná se o bezplatný program, který umožňuje zvýšit výkon odstraňováním souborů, které zářízení zpomalují.
Firma zakladatelů Pavla Baudiše a Eduarda Kučery se logicky rozhodla zkombinovat jak svou know-how, tak svou technickou stránku antiviru s AVG , čímž docílila nebývalého nadhledu nad celou problematikou:
Zkombinovali jsme způsoby detekce hrozeb AVG a Avastu a získali tak nesrovnatelný vhled do trendů mezi kyberútočníky. Například jsme zjistili, že objem ransomware útoků jen mezi lety 2015 a 2016 vzrostl o 105 % a na základě našich dat očekáváme, že toto číslo se bude i nadále prudce navyšovat,” řekl Vince Steckler, generální ředitel Avastu.
foto: Josef Havlín