Český Daytrip propojuje turisty s místními řidiči již v 65 zemích. Teď nabral 25 milionů korun a chce předběhnout Uber
Mnoha turistům dnes už nestačí pouhá návštěva nových míst. Přejí si odvážet autentické zážitky a poznávat lokální kulturu, pokud možno při zachování maximálního pohodlí a jednoduchosti při plánování.
„Člověka na cestách jako první napadne autobus, vlak, případně půjčení auta. Jenže u hromadné dopravy nejste tak flexibilní a u autopůjčovny buď musíte vůz vrátit do stejného města, nebo si výrazně připlatíte,“ říká Tomáš Turek.
Společně s Jiřím Sváčkem, Markétou Bláhovou a Janem Prokopem proto v roce 2015 založili platformu Daytrip, která propojuje turisty s místními, anglicky mluvícími řidiči. Cestovatelům tak nabízí takzvané zážitkové transfery.
„S Daytripem máte osobního řidiče, který vás vyzvedne, kde chcete, a doveze až do hotelu v jiném městě. Jestli se po cestě zastavíte někde na hradě, obědě nebo v malém městečku, už je na vás,“ doplňuje šéf startupu Turek s tím, že cestující tak jednak nemusí řešit vyhledávání spojů a nošení zavazadel a navíc mají navíc jistou tzv. door-to-door přepravu.
Překonáme Uber
Nápad na založení Daytripu vznikl během předchozího podnikání Turka a Sváčka. S přepravou turistů měli zkušenosti v rámci shuttle servisu mezi Rakouskem a Českým Krumlovem, přičemž idea na založení nového startupu přišla na základě poptávky některých zákazníků po více personalizovaném servisu a širším pokrytí destinací.
V současnosti má Daytrip šedesát zaměstnanců, na tři tisíce smluvních řidičů ve více než šedesáti zemích na čtyřech kontinentech. Díky tomu se jeho loňské tržby vyšplhaly na úroveň 400 milionů korun, zatímco v roce 2017 dosahovaly jen 75 milionů.
„Aktuálně obsluhujeme 65 světových zemí. Třeba šéf Uberu nedávno řekl, že mají obsazení v nějakých sedmdesáti. My je hodláme během pár měsíců překonat,“ nastiňuje plány Turek.