Český fashion startup SizeID míří na Fundlift, kde chce vybrat 3 miliony Kč

Jiří SvobodaJiří Svoboda

sizeid2
0Zobrazit komentáře

Nakupování oblečení přes internet má stále jedno velké úskalí – často totiž stačí špatně odhadnou velikost a balíček s novými přídavky do vašeho šatníků může rovnou putovat zpět. Přesně takovým situacím předchází SizeID, český startup, který dnes odstartoval kampaň na crowdfundingové platformě Fundlift.

Princip je v zásadě jednoduchý. Zákazník zadá na internetu své základní míry, značku a druh výrobku, co si che koupit a SizeID přesně doporučí jeho nejvhodnější velikost. Právě faktor značky je pak v celém procesu nesmírně důležitý ─ jak je totiž známo, velikostní tabulky různých výrobců se od sebe liší. Systém jich má doposud v databázi 360.

ajo

Přečtěte si takéCarsharingový startup AJO.cz míří na Fundlift.cz, kde chce vybrat 3 miliony korunCarsharingový startup AJO.cz míří na Fundlift.cz, kde chce vybrat 3 miliony korun

Cílem týmu v čele se zakladatelem Adamem Bičiště je stát se globálním lídrem v oblasti velikostních standardů a figurovat jako běžná součást nákupu oblečení a bot. Krom zprostředkovávání služby přes web se chce integrovat také do eshopů, kde zákazníci přímo u objednávky pomocí speciálního tlačítka zjistí správnou velikost. Tato funkce je již zavedena u několika obchodů, zájem prý ale projevili i velcí hráči jako je Mall.cz.

fundlift

Projekt odstartoval ke konci roku 2014 nejprve jako čistě webová platforma, později se přidala mobilní aplikace. Velkým milníkem bylo i uzavření strategického partnerství se zakladatelkou služby Zásilkovna.cz Simonou Kijonkovou na konci minulého roku. Vedle synergického efektu bude mít tato spolupráce i význam v souvislosti s plánovanou expanzí  SizeID na východ Evropy ─ Slovenska, Maďarska a Rumunska, kde má Kijonková cené zkušenosti.

Desetitisíce uživatelů

Business model stáví právě na propojení s eshopy . Z pohledu obchodníků má SizeID výhody v tom, že může pomoci snížit míru reklamací. Aktuálně si služba připisuje 13 tisíc zaregistrovaných uživatelů a 10 tisíc stažení mobilní aplikace. Další desetitisíce lidí využívají SizeID nezaregistrovaní.

Na Fundliftu žádají tvůrci celkově 3 miliony korun výměnou za konvertibilní investiční certifikát s úrokem 10% p.a. Prvotní zájem je velký – jen za prvních několik hodin bylo zainvestováno téměř 300 tisíc korun.

„Vzhledem k minimální investici již od 3 000,- Kč jsou dveře otevřeny i mnoha drobným investorům, kteří nás mohou touto formou podpořit, být s námi součástí „revoluce v nákupu oblečení“ a zároveň zajímavě zhodnotit finance,“ říká Adam Bičiště, CEO a Founder

Do SizeId můžete zainvestovat ZDE.

sizeid4

Jakub Šindelář a Adam Bičiště společně se Simonou Kijonkovou ze Zásilkovny.cz
Jakub Šindelář a Adam Bičiště ze SizeID společně se Simonou Kijonkovou ze Zásilkovny.cz

Foto: SizeID

Vyhledávač gifů Giphy získává investici ve výši 70 milionů dolarů

Filip HouskaFilip Houska

giphy
0Zobrazit komentáře

Jakmile se řeknou jednoduché webové animace, většině si vybaví obrázky v populárním formátu GIF. Ty v poslední době zaznamenaly velký boom, a to především díky jejich rozmanitosti, kreativitě, vtipnosti a snadné tvorbě. Z toho pochopitelně těží i služba, která je hlavním zdrojem tohoto pohyblivého grafického dění.

Newyorský startup Giphy, který proslul díky své platformě, kde mohou uživatelé vyhledávat, tvořit nebo sdílet nejrůznější obrázky ve formátu GIF, zaznamenal další investici. Skupiny Draper Fisher Jurvetson, Institutional Venture Partners, CMC Capital a existující společníci poskytly Giphy finanční injekci v hodnotě 72 milionů dolarů a valuace se rázem navýšila na 600 milionů dolarů. Jako první o tom informoval list The Wall Street Journal.

new-macbook-pro-759

Přečtěte si takéPodívejte se, jak vypadají tři nové varianty MacBooku Pro, které Apple včera představilPodívejte se, jak vypadají tři nové varianty MacBooku Pro, které Apple včera představil

I když tento startup získává na investicích poměrně vysoké finanční částky, což může potvrdit i 55milionová investice v březnu letošního roku, tak paradoxem zůstává, že Giphy za celé své působení na trhu díky absenci jakéhokoliv zdroje příjmu nevydělalo ani cent. Zvrátit by to mohlo nově sjednané partnerství se společnostmi Nike a McDonald’s, které chtějí vytvářet své vlastní „gify“. Příjmy by tak mohly přitékat z reklam nebo z integrace na míru vytvořených animací tohoto druhu do této internetové platformy.

Ambice tříletého startupu z New Yorku jsou však o něco vyšší. Adam Leibsohn, finanční ředitel Giphy, prohlásil, že se chtějí stát „YouTubem GIFů“, kde budou uživatelé k obsahu přistupovat obdobně jako u tohoto multimediálního serveru. Potenciál k naplnění těchto cílů rozhodně mají. To potvrzuje i statistika, kdy přes 100 milionů lidí denně zhlédne okolo jedné miliardy těchto kultovních pohyblivých obrázků.

via GIPHY