Český fashion startup SizeID míří na Fundlift, kde chce vybrat 3 miliony Kč

Jiří SvobodaJiří Svoboda

sizeid2
0Zobrazit komentáře

Nakupování oblečení přes internet má stále jedno velké úskalí – často totiž stačí špatně odhadnou velikost a balíček s novými přídavky do vašeho šatníků může rovnou putovat zpět. Přesně takovým situacím předchází SizeID, český startup, který dnes odstartoval kampaň na crowdfundingové platformě Fundlift.

Princip je v zásadě jednoduchý. Zákazník zadá na internetu své základní míry, značku a druh výrobku, co si che koupit a SizeID přesně doporučí jeho nejvhodnější velikost. Právě faktor značky je pak v celém procesu nesmírně důležitý ─ jak je totiž známo, velikostní tabulky různých výrobců se od sebe liší. Systém jich má doposud v databázi 360.

ajo

Přečtěte si takéCarsharingový startup AJO.cz míří na Fundlift.cz, kde chce vybrat 3 miliony korunCarsharingový startup AJO.cz míří na Fundlift.cz, kde chce vybrat 3 miliony korun

Cílem týmu v čele se zakladatelem Adamem Bičiště je stát se globálním lídrem v oblasti velikostních standardů a figurovat jako běžná součást nákupu oblečení a bot. Krom zprostředkovávání služby přes web se chce integrovat také do eshopů, kde zákazníci přímo u objednávky pomocí speciálního tlačítka zjistí správnou velikost. Tato funkce je již zavedena u několika obchodů, zájem prý ale projevili i velcí hráči jako je Mall.cz.

fundlift

Projekt odstartoval ke konci roku 2014 nejprve jako čistě webová platforma, později se přidala mobilní aplikace. Velkým milníkem bylo i uzavření strategického partnerství se zakladatelkou služby Zásilkovna.cz Simonou Kijonkovou na konci minulého roku. Vedle synergického efektu bude mít tato spolupráce i význam v souvislosti s plánovanou expanzí  SizeID na východ Evropy ─ Slovenska, Maďarska a Rumunska, kde má Kijonková cené zkušenosti.

Desetitisíce uživatelů

Business model stáví právě na propojení s eshopy . Z pohledu obchodníků má SizeID výhody v tom, že může pomoci snížit míru reklamací. Aktuálně si služba připisuje 13 tisíc zaregistrovaných uživatelů a 10 tisíc stažení mobilní aplikace. Další desetitisíce lidí využívají SizeID nezaregistrovaní.

Na Fundliftu žádají tvůrci celkově 3 miliony korun výměnou za konvertibilní investiční certifikát s úrokem 10% p.a. Prvotní zájem je velký – jen za prvních několik hodin bylo zainvestováno téměř 300 tisíc korun.

“Vzhledem k minimální investici již od 3 000,- Kč jsou dveře otevřeny i mnoha drobným investorům, kteří nás mohou touto formou podpořit, být s námi součástí „revoluce v nákupu oblečení“ a zároveň zajímavě zhodnotit finance,” říká Adam Bičiště, CEO a Founder

Do SizeId můžete zainvestovat ZDE.

sizeid4

Jakub Šindelář a Adam Bičiště společně se Simonou Kijonkovou ze Zásilkovny.cz
Jakub Šindelář a Adam Bičiště ze SizeID společně se Simonou Kijonkovou ze Zásilkovny.cz

Foto: SizeID

Rubriku Startupy podporujíjt-retina