Český kariérní portál Proudly kupují Francouzi. Pod Welcome to the Jungle má přijít další zahraniční expanze
Český kariérní portál Proudly přináší pracovní nabídky z desítek českých i slovenských firem už více než tři roky, kdy jednotlivé firmy prezentuje skrze jejich kulturu a audiovizuální obsah tak, aby je mohli potenciální uchazeči o práci co nejlépe poznat. Na Slovensko se Proudly vydalo koncem loňského roku, ale další expanze už bude pod hlavičkou nového vlastníka. Proudly totiž odkoupil francouzský Welcome to the Jungle.
Proudly se tak stává součástí jedničky na evropském pracovním trhu, co se týče multiobsahových médií, což je právě oblast, které se v Česku a nově na Slovensku věnovalo i tuzemské Proudly. Welcome to the Jungle vzniklo rovněž v roce 2015 a český kariérní showroom, jak se Proudly samo označuje, odkoupilo za částku, kterou na dotaz CzechCrunche obě strany odmítly prozradit.
„Investorů či zájemců o Proudly bylo za ty tři roky více. My jsme se od počátku této myšlence nebránili, protože jsme věděli, že silný zahraniční hráč nám může pomoci uskutečnit to, co jsme vždycky chtěli – vytvořit nástroj pro globální pracovní trh,“ vysvětluje Jan Klusoň, který bude Proudly nadále vést z pozice CEO.
S pařížským Welcome to the Jungle jednala česká firma od loňského léta a Klusoň se netají tím, že v mnoha ohledech byla francouzská jednička pro jeho Proudly inspirací. Welcome to the Jungle má aktuálně na svém webu téměř 1 900 detailních profilů různých firem a jeho ambicí je stát se celoevropskou jedničku. Akvizice Proudly tak má být jedním z kroků k tomuto cíli.
„Spojení s Proudly pro nás bylo logickým krokem. Plánujeme v roce 2019 expanzi na španělský trh. Proudly pro nás znamená Českou republiku, Slovensko a plány na další evropské trhy, kde už můžeme postupovat společně,“ vysvětluje Jérémy Clédat, CEO a spoluzakladatel Welcome to the Jungle.
Proudly si tak i po akvizici alespoň prozatím zanechá svůj nezávislý statut a již pod taktovkou nového vlastníka dostane prostor na expanzi do dalších zemí. Zůstává i celý tým, který se navíc v nejbližší době rozroste o nové posily a bude spolupracovat s kolegy z Welcome to the Jungle, včetně spoluzakladatele Proudly Tomáše Rašnera.
V loňském roce mělo Proudly utržit necelých 25 milionů a v listopadu Jan Klusoň pro CzechCrunch hlásil, že na rok 2019 plánuje s 50 miliony korun. Cíle prý mají zůstat stejné i pod novým majitelem.