Český projekt SimpleTax vám pomůže vyřešit účetnictví a právní spory v rámci IT

simpletax

Neustálé právní spory v souvislosti s technologickými projekty v posledních letech skvěle nahrávají společnostem, které je umí efektivně řešit. Jednou z nich je například SimpleTax.cz, která se chce v rámci specializace nově zaměřit primárně na společnosti z oblasti IT a marketingu – těm bude nadále nabízet kompletní balík služeb, včetně vedení účetnictví, poradenství v rámci přeshraničních daní, nebo právních problémů.

Účetnictví a daně jsou totiž na českém trhu konzervativní odvětví, ve kterém se firmy ani jednotlivci nepouštějí do velkých inovací. A byť na tomto trhu není úzká specializace zcela běžná, podle šéfa společnosti SimpleTax, Michala Hanycha, je přitom naprosto logická.

kania

Přečtěte si takéČeská agentura na zprostředkování studia v zahraničí investuje miliony korun do pražského gymnáziaČeská agentura na zprostředkování studia v zahraničí investuje miliony korun do pražského gymnázia

„Když developer postaví byty, potřebuje řešit úplně jiné daňové problémy, než programátoři a markeťáci. Nám jsou blízké právě obory IT a marketingu,“ vysvětluje. „Nemusíme dlouze studovat specifika SaaS, zdanění reklamy na internetu, vztahy se zahraničními partnery nebo licenční poplatky. Umíme rychle poradit s problémy, se kterými typicky klienti z těchto oborů přicházejí,“ dodává.

simpletax-vedeni

Přidanou hodnotou oproti stovkám účetních a daňových kanceláří je i netypické profesní zázemí, ze kterého společnost vychází. Tvoří ji totiž jak účetní, tak i právníci a je propojena se sesterskou advokátní kanceláří, díky které poskytuje daleko širší spektrum služeb. Klientům umí navrhnout celou strukturu podnikání, vyřešit společnické vztahy, problémy z oblasti duševního vlastnictví nebo nekalé soutěže.

Oproti jiným účetním společnostem se nedrží ani klasického účtování, které typicky vychází z počtu účetních položek a navržení měsíčního paušálu.

„Máme jen hodinovou sazbu a poctivě počítáme vteřiny v Togglu. Má to výhodu hlavně pro klienty – nic nás nenutí upřednostnit klienta se stovkou fakturovaných hodin za měsíc oproti tomu, co má jen dvě, naše marže je stejná,“ vysvětluje Hanych. „Navíc mechanismus ceny nutí nás i klienty co nejvíc vše automatizovat a zjednodušit.“

SimpleTax funguje již od roku 2012 a v průběhu prvních 3 let se firma rozšířila na 3 pobočky v Praze, Brně a Olomouci. Ty dohromady pokrývají více než 200 klientů a zaznamenávají průměrný meziroční růst kolem 80%. Své klienty si přitom SimpleTax selektivně vybírá od začátku svého fungování.

„Je pravda, že dřív jsem neměl odvahu to nikam napsat. Měl jsem hrozný strach odříznout si velkou část trhu,“ popisuje Michal Hanych.