Český rozvozce potravin Rohlík.cz získává investici ve výši desítek milionů korun

Screen Shot 2015-07-16 at 13.13.08
0Zobrazit komentáře

Ani ne jeden rok starý rozvozce potravin, Rohlík.cz, který spoluzaložil podnikatel Tomáš Čupr s investičními skupinami Enern a Miton – získává investici ve výši desítek milionů korun. To bylo možné spolu se vstupem nového partnera, logistické společnosti HOPI, která by měla do projektu kromě peněz přispět svým know-how z kamenného retailu.

Aktuálně největším akcionářem Rohlíku je po únorových změnách stále Bizthusiasm Tomáše Čupra a vypadá to, že by to tak výhledově mohlo zůstat. Svoje podíly navýšily i investiční skupiny Enern a Miton, které stály u zrodu projektu. Nové prostředky by chtěl Rohlík využít na rozvoj logistiky, expanzi do dalších měst a marketing, který cílí na to, že se zákazníkům, díky objednávkám online, podaří ušetřit přes 100 hodin za rok.

5AKPC7b9nmDAfehkiK8CorPIitZ4qODdH3aHNl7eC30

Přečtěte si takéTomáš Čupr investoval do startupu LidskáSíla.czTomáš Čupr investoval do startupu LidskáSíla.cz

Příchod přátel z HOPI do vlastnické struktury Rohlik.cz je jednoznačně dobrou zprávou, a to zejména díky jejich retailovému know-how, které jde napříč segmenty FMCG. Posouvá nás to výrazně dopředu.

říká ke změnám spoluzakladatel Rohlíku, Tomáš Čupr. Ten nedávno vystoupil z rozvozu jídel s názvem Damejidlo.cz, investoval do nového startupu LidskáSíla.cz, o kterém jsme psali, a Rohlík si nechává jako jeho aktuálně největší projekt.

Nový akcionář, HOPI a jeho ředitel Petr Novák komentuje změny slovy:

Online prodej potravin je trend, který nejde přehlédnout. Chceme být u toho už nyní, kdy se rozhoduje, jaký podíl na trhu který hráč získá, protože v budoucnost tohoto segmentu hodně věříme.

Uvidíme tedy, kam se podaří tento rok Rohlík.cz posunout, a jak zamíchá s aktuálními hráči na trhu v podobě iTesco, Koloniál nebo Košík.cz. Za CzechCrunch přineseme v několika příštích dnech rozhovor se spoluzakladatelem Rohlíku, Tomášem Čuprem, ve kterém se mimo jiné dozvíte, co ho motivovalo k rozjezdu takového projektu a jaké s ním má plány.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Populární čtečka roste ďábelským tempem a hlásí 70 milionů aktivních uživatelů

Michal PtáčekMichal Ptáček

6495078887_a80ed15252_b
0Zobrazit komentáře

Aplikaci Flipboard, umožňující na mobilních zařízeních jednoduše konzumovat personalizovaný obsah v „časopisové podobě“, vám asi nemusíme představovat. Už dlouhodobě totiž patří k tomu nejoblíbenějšímu co v obchodech App Store a Google Play najdete.

A potvrzují to i aktuální čísla, která Flipboard, respektive jeho CEO Mike McCue právě poodhalil na konferenci MobileBeat 2015 v San Franciscu. Zatímco v únoru tohoto roku měla aplikace 40 milionů měsíčně aktivních uživatelů, v červenci už to bylo neskutečných 70 milionů.

popcorn

Přečtěte si takéNelegální přehrávač filmů Popcorn Time po 2 měsících dosahuje na miliony staženíNelegální přehrávač filmů Popcorn Time po 2 měsících dosahuje na miliony stažení

Ačkoliv podle McCua je příčin pro takto strmý růst několik, dá se poměrně logicky předpokládat, že jedním z hlavních důvodů je především spuštění dlouho odkládané desktopové verze, kterou Flipboard oficiálně představil právě v únoru tohoto roku.

Mimochodem, Flipboard je aktuálně nainstalovaný na zhruba 300 milionech mobilních zařízení.

foto: jorgeq82/Flickr