Český startup Bringr umožňuje posílání a doručování balíčků přímo mezi jeho uživateli
S tím, jak největší čeští doručovatelé zaspali v době kamenné, se otevírá brána pro alternativní a nové služby s inovativním přístupem. Stejným způsobem, jakým technologická revoluce ve formě Uberu či Lyftu zasáhla segment přepravy lidí, zasahuje nyní postupně i přepravu zásilek. Jednou ze služeb, která se rozhodla na novém trhu angažovat, je i český startup Bringr.
Více než Lyftu či Uberu se však koncept Bringru podobá BlaBlaCaru. Obě služby totiž spojují na základě standardů sdílené ekonomiky řidiče/doručovatele a objekty určené k dovozu, jen s tím rozdílem, že v případě BlaBlacaru jde o lidi a v případě Bringru o prakticky jakoukoliv věc, balíček či zásilku. Cenu za doručení si přitom určuje zadavatel sám, minimum je určeno na 60 korun.
Platby jsou strženy z účtů zadavatelů až ve chvíli, kdy je potvrzené doručení zásilky, na účet kurýra jsou posléze připisovány bez 20% provize Bringru a to v týdenních intervalech, tak aby se nemusely za každou jednotlivou transakci platit bankovní poplatky. Celá platforma staví podle tvůrců na důvěře mezi zadavatelem a kurýrem, avšak nejen na ní.
U každého z kurýrů je prověřována identita pomocí občanského průkazu a bankovního účtu, samotní zadavatelé zásilek pak kurýra hodnotí, stejně tak jako kurýr hodnotí zpětně zadavatele. Tento právě začínající projekt má na svědomí šestičlenný tým a po stránce vývoje mu pomohlo pražské Cleevio, které má na svědomí například herní platformu Gamee nebo aplikaci pro správu financí Spendee.