Český startup Campiri kupuje portál DoKempu.cz. Karavany začne nově pronajímat také v Polsku
Svobodné cestování v karavanech zažívá v posledních letech nevídaný rozmach, Lukáš Janoušek však věří, že opravdový růst zájmu teprve přijde. Se svým startupem Campiri, který od začátku letošního roku umožňuje zprostředkování pronájmů obytných vozů, proto rozšiřuje nabídku služeb, chystá expanzi do zahraničí a chce se stát komplexním místem zjednodušujícím život všem dobrodruhům.
Z tohoto důvodu a s cílem digitalizovat „karavaning“ nyní Campiri kupuje portál DoKempu.cz, podle odhadu CzechCrunche se transakce pohybovala v řádu vyšších jednotek milionů korun. Jak napovídá i název, DoKempu funguje jako databáze více než devíti tisíc kempů z celé Evropy, z nichž asi tisícovka se nachází v Česku. Portál přímo spolupracuje s více než 300 kempy, které díky tomu mají možnost prezentovat se 350 tisícům návštěvníků měsíčně.
„Spolu s akvizicí DoKempu tak nad rámec etablované značky a velké komunity milovníků kempování kupujeme hlavně databázi tisíců kempů po celé Evropě. Ta nám ve spojení s naší technologií umožní vedle rezervačního systému pro karavanisty spustit také obdobnou verzi pro cestovatele mířící do kempu,“ doplňuje Janoušek, jenž předtím působil jako marketingový šéf a akcionář startupu Twisto, který se letos prodal za více než dvě miliardy.
Díky spojení Campiri a DoKempu získají karavanisté možnost s obytným vozem rezervovat online také místa pro stání na svých cestách, na druhé straně provozovatelé kempů díky online rezervacím mohou získat nové zákazníky. Platforma zároveň plánuje rozšířit databázi o karavanová stání (takzvané stellplatzy) a místa pro glamping, tedy luxusní formu kempování.
„Neméně důležitou součástí je vedle databáze také blog plný obsahu, kde lze nalézt spousty článků na různá témata. Ať už se jedná o tipy na cesty, články o konkrétních kempech, nebo pozvánky na události související s kempingem. Navíc získáme také soutěž Kemp roku, které vrátíme zašlý lesk i prestiž a do budoucna v ní vidíme velký potenciál,“ říká Janoušek.
Ambicí celého projektu je obecně především inspirovat k udržitelnému způsobu cestování, který karavaning přináší, a to ve spojení s dalšími velkými cíli – podporou ekologických pohonů, rozvíjením sdílené ekonomiky a eliminací negativních dopadů hromadného turismu na životní prostředí a lokální komunity.
Rychlý rozjezd i expanze do zahraničí
Nápad na založení samotného Campiri vznikl v loňském roce u podnikatele Michala Tyla, jenž rozpracovaný projekt prodal právě Lukáši Janouškovi a Paulu Tesarovi, kteří jej na trh uvedli začátkem letoška. Na vývoj platformy celkovou částkou 14 milionů korun kromě nich dvou přispěl také angel investor Petr Jahn a skupina Miton, jež investovala i do dalšího projektu v oblasti karavaningu Camperguru.
Půjčování karavanů se v případě Campiri následně rychle rozjelo, a to až natolik, že startup v růstu reálně brzdil nedostatek obytných vozů v Česku. Navzdory tomu, že nabízí nejširší nabídku k pronájmu na tuzemském trhu, poptávka byla několikrát vyšší. Proto musel snížit i očekávané hospodářské výsledky za letošní rok z 50 milionů na 20 milionů korun.
Podle vyjádření pro CzechCrunch přitom jde o objem celkových plateb, které přes platformu protečou – z této částky se tak vyplácí i půjčovny a jen menší část zůstává ve firmě. Campiri navíc nyní jedná o dalším investičním kole. Akvizice minimálně zatím v hledáčku nemá, do budoucna je ale nevylučuje.