Český startup CleverAnalytics získal investici přesahující 10 milionů korun

0Zobrazit komentáře

Český technologický startup CleverAnalytics má slušně našlápnuto. Jak se nám podařilo zjistit, startup od technologického hubu MindForge získal seed investici pohybující se nad 10 milionů Kč, která má podpořit vývoj analytického nástroje kombinujícího lokační, volně přístupná a transakční data zákazníků, díky čemuž následně vytváří unikátní pohledy na byznys společností.

Samotná investice by pak měla pomoct ve zrychlení vývoje produktu (cloudové platformy pro Location Intelligence), který CleverAnalytics vyvíjí, s tím, že tvůrci ho plánují uvést na trh ve třetím čtvrtletí letošního roku.

locomotive-60539_1280

Přečtěte si takéRuský strojvůdce vozí v rámci carsharingové služby BlaBlaCar cestující lokomotivouRuský strojvůdce vozí v rámci carsharingové služby BlaBlaCar cestující lokomotivou

MindForge je pak technologický hub sdružující projekty, které se věnují tématům jako jsou Big Data, umělá inteligence, kybernetická bezpečnost nebo právě cloudové mapové aplikace. Další zdroje, které startup od MindForge získal, jsou určené pro expanzi na zahraniční trhy.

„V nejbližší době plánujeme CEE a UK, následně Kanada a Spojené státy,“ upřesnil Lukáš Puchrik z CleverAnalytics.

bloky

Od toho si společnost slibuje získání prvních referenčních zákazníků a následnou rozsáhlejší expanzi, která je naplánovaná na rok 2019. V tuto chvíli cloudovou platformu testuje prvních 40 zákazníků, mezi něž patří například Česká spořitelna, Rohlik.cz nebo síť drogerií Teta.

„První verze již běží, nyní pracujeme na vylepšené verzi, se kterou plánujeme oslovit nové klienty,“ dodal Puchrik.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Sushi Time vybralo na crowdfundingovém portálu Fundlift.cz za pár hodin 850 tisíc Kč

Jiří SvobodaJiří Svoboda

sushi
0Zobrazit komentáře

I navzdory stále neutuchajícímu tlaku nadnárodních restauračních řetězců dokáží v Česku vznikat menší značky, které nejenom že onen tlak ustojí, ale navíc rostou a dokáží i dostat investiční příležitosti na crowdfunding investičních platformách jako je Fundlift. Jedním z takových případů je i pražské Sushi Time, které je aktuálně jedním z lídrů v oblasti fast-casual stravování.

Od investorů z řad veřejnosti Sushi Time požaduje celkem 4 miliony korun výměnou za tříleté dluhopisy s úrokem 6 % p.a. Jen za prvních pár hodin od začátku kampaně se pak podařilo vybrat zhruba 850 tisíc korun od čtyřech desítek lidí.

rezek

Přečtěte si takéBrněnský startup Flatio spouští službu na střednědobé pronájmy bytů pro zaměstnance firemBrněnský startup Flatio spouští službu na střednědobé pronájmy bytů pro zaměstnance firem

Sushi Time se specializuje na výběr lehkých a zdravých jídel inspirovaných japonskou, vietnamskou, indonéskou a thajskou kuchyní. Uvádí, že chce přinést zážitkovou gastronomii do běžného života a funguje tak v šesti bistrech v Praze a Bratislavě. V obou městech za pomocí vlastního eshopu, dispečinku a výroby funguje také jako rozvážková služba. V kamenných pobočkách měsíčně obslouží přibližně 35 tisíc zákazníků, rozvozem projde 13 tisíc objednávek měsíčně. Významnou součást celého byznysu tvoří také B2B spolupráce s firmami. Své produkty tak Sushi Time dodává společnostem jako jsou Google, RegioJet, Pfizer, nebo hotelům Andel’s, Hilton a Intercontinental.

„Sushi Time je lídrem trhu fast-casual stravování jak v Čechách, tak na Slovensku a za roky svého působení si vybudoval pověst spolehlivého partnera. Sledujeme správný trend a za pomoci Fundliftu chceme náš úspěšný koncept dále rozšiřovat,“ uvedl Ivan Žídek, spolumajitel Sushi Time.

sushitime

4 miliony korun by Sushi Time použilo na přesun pobočky ze Sokolovské ulice do nově budovaného centra Rustonka. Investice jen do této provozovny by se podle předběžných odhadů měla vyšplhat na 5,4 miliony korun, přinejmenším 1,4 milionu korun tak bude společnost doplácet ze svého. V plánu je také zcela nový koncept Sushi Time kiosků, které by měly být umístěny například v obchodních centrech. První dva by se měly otevřít v druhém, respektive třetím kvartálu tohoto roku, přičemž předpokládaná investice do každého z nich činí dalších 675 tisíc korun.

sushitime2

„Je nám velkým potěšením, že můžeme na Fundliftu přivítat úspěšný koncept Sushi Time a podpořit ho v dalších růstových plánech. Tři odbytové kanály Sushi Time – rozvoz jídla, provoz bister a B2B výroba – dávají společnosti možnost dále vytvářet rychle rostoucí trh fast-casual stravování a věříme, že další rozšiřování konceptu bude úspěšné.“ dodala Andrea Lauren, zakladatelka Fundliftu.

Na kampaň a další podrobnosti se můžete podívat ZDE.