Český startup Davinci TS získal přes 10 milionů korun od britského fondu, který investoval i do Revolutu
Český startup Davinci Travel System vyvíjí platformu, která je obdobou populárního Bookingu, ale slouží pro firemní klientelu, tedy pro hromadné ubytování hostů v hotelech. Nyní na svůj další rozvoj získává startup čtyřiadvacetiletého Alexe Ilyashe novou investici přesahující deset milionů korun, kterou získal od známého britského fondu Seedcamp.
Pražský Davinci TS od loňského února, kdy vstoupil na trh, dokázal nabrat už téměř 5 tisíc hotelů z více než 900 měst po celé Evropě, a tak se mu peníze na další rozvoj hodí. Částka od Seedcampu, která podle informací CzechCrunche přesahuje 10 milionů korun, má navíc sloužit především jako bridge investice, díky níž se chce Davinci TS dostat v příštím roce k mnohem větším finančním prostředkům v rámci Series A.
„Spolupráce se Seedcampem nám otevírá dveře na britském trhu a dává příležitost využít obrovskou síť kontaktů a jejich know-how. Samotné peníze pak směrujeme primárně na růst týmu, v Praze hledáme nejen programátory, ale také seniorní lidi se zkušeností z travel industry,“ říká zakladatel a CEO Alex Ilyash, který chce počet spolupracujících hotelů do konce příštího roku zečtyřnásobit zhruba na 20 tisíc.
Britský venture kapitálový fond Seedcamp je strategickým partnerem, který může českému startupu otevřít dveře nejen na britském trhu. Za sebou má například investice do celosvětově úspěšných projektů, jako jsou Revolut, Transferwise, UiPath či Monese, a Davinci TS věří, že mu mimo jiné pomůže při hledání investora v dalším investičním kole. V něm by už chtěl český startup cílit alespoň na jednotky milionů eur. První investici získal loni od J&T Ventures a Prague Boats.
Pro další rozvoj a expanzi ostatně Alex Ilyash posiluje i celý tým, do něhož jako šéf hotelových partnerství přišel Michal Drahoš, který dříve působil ve Slevomatu, Travelistu i Bookingu. Od konkurence dorazili také Gaukhar Alibayeva, která pracovala rovněž pro Booking.com a nyní v Davinci TS působí jako šéfka strategie a byznys developmentu, a Petr Hrabálek, jenž přišel z Amadeusu do pozice šéfa obchodu.
Dlouhodobým cílem Davinci TS je stát se globální jedničkou na B2B trhu hromadného ubytování, s čímž souvisí jednak zmíněná spolupráce s tisíci hotely po celé Evropě, ale také již s více než 70 cestovními kancelářemi z celého světa. Mimo evropských cestovek jsou to například společnosti z Číny nebo Indie.
„Soustředíme se na kvalitu, ne kvantitu. Dostáváme poptávky od mnoha poskytovatelů zájezdů. Všechny cestovní kanceláře pečlivě vybíráme a prověřujeme, abychom byli schopni hotelům poskytnout jen opravdu důvěryhodné společnosti. Naše platforma totiž funguje pro hotely i cestovní kanceláře zdarma, transakční poplatky platí jen při uzavřené rezervaci,“ dodává Alex Ilyash.