Český startup [n]fibrecare vyhrál FutureNow Startup Awards a odnáší si přes půl milionu korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

nfibrecare-futurenow
0Zobrazit komentáře

České startupy se letos mohly vůbec poprvé zapojit do soutěže FutureNow Startup Awards, která se na Slovensku po sedmi letech otevřela celé střední Evropě, a okamžitě slaví úspěch. V konkurenci celkem 128 startupů z Česka, Slovenska, Polska, Maďarska a Rakouska vyhrál český projekt [n]fibrecare, který vyvíjí revoluční pleťovou masku.

Za startupem [n]fibrecare stojí Liliana Berezkinová, která se svým týmem s pomocí dlouholetého a patentovaného výzkumu vytvořila nový koncept suché plátýnkové masky. V kosmetickém průmyslu by [n]fibrecare díky své unikátní technologii rád způsobil revoluci, v čemž mu může pomoci i úspěch na Startup Awards, které se konaly během konference FutureNow v bratislavské Refinery Gallery.

liliana-berezkinova-nfibrecare-ceo

Liliana Berezkinová (vpravo), CEO [n]fibrecare

Do startupové soutěže se hlásilo celkem 128 startupů, z nichž prošlo 24 do semifinálového bootcampu a dvanáct nejúspěšnějších pak pitchovalo přímo na FutureNow. Do finálové šestice se pak vedle [n]fibrecare probojovaly také slovenské startupy Glycanostics, Secret City Trails a Specter Hockey, rakouský Jaasper a česká fitness aplikace Flex TV.

kriti-sharma-sage

Přečtěte si takéExpertka na AI Kriti Sharma: Umělá inteligence je nejdůležitější technologie našich životůExpertka na AI Kriti Sharma: Umělá inteligence je nejdůležitější technologie našich životů

Absolutním vítězem FutureNow Startup Awards se stal právě český [n]fibrecare, který si díky tomu odnáší 20 tisíc eur (přes půl milionu korun). Jeho suché masky z nanovláken jsou první svého druhu na světě a jejich největší výhoda má být ve snadné a čisté manipulaci, pouze osmiminutové aplikaci a také v tom, že jsou bez parabenů, silikonů, akrylátů a parfémů. Prozatím je využijí především ženy, ale CEO [n]fibrecare Liliana Berezkinová během svého pitche prozradila, že chystá také pleťové masky pro muže.

[n]fibrecare aktuálně nabízí celkem čtyři produkty: dvě masky pro preventivní a korektivní péči a dvě pro zklidňující a podpůrnou péči. Do budoucna se chce samotný startup soustředit ale především na B2B sektor a rozvíjení své unikátní patentované technologie, kterou by chtěl dostat do celého kosmetického průmyslu.

nfibrecare

Unikátní pleťová maska z nanovláken od českého startupu [n]fibrecare

Jeden úspěch nicméně nakonec na konferenci FutureNow připadl přeci jen domácím startupům. Vlastní cenu nejzajímavějšímu slovenskému projektu udělovala organizace Slovak-American Foundation. Ta si nakonec vybrala hokejový startup Specter Hockey, který vyvíjí unikátní pásku pro oblepování hokejek a v rámci odměny si odnáší dokonce 35 tisíc dolarů (zhruba 800 tisíc korun).

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Český vyhledávač nábytku Favi s miliony od Pale Fire Capital vstupuje do Maďarska

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

favi-zajic-hejl2

Foto: Favi

Radomír Hejl a Jan Zajíc, spoluzakladatelé Favi

0Zobrazit komentáře

Po Slovensku, Rumunsku a Polsku se český vyhledávač nábytku Favi, za kterým stojí Jan Zajíc a Radomír Hejl, chystá do páté země. Na jednom místě bude ukazovat nábytek a bytové doplňky z různých e-shopů také v Maďarsku. V České republice portál zařazeným obchodům zprostředkuje tržby přesahující 2 miliardy korun ročně.

Favi funguje od roku 2015. V Česku dnes spolupracuje s více než 600 e-shopy a kamennými obchody a loni se rozšířilo také na Slovensko, do Rumunska a Polska. S rozvojem projektu v Česku a první expanzí pomohly také miliony korun od české investiční skupiny Pale Fire Capital, která do Favi poprvé investovala v roce 2016.

V loňském roce investiční skupina internetových podnikatelů Jana Barty, Dušana Šenkypla a Davida Holého dokoupila další podíl a nyní drží v českém online vyhledávači nábytku nadpoloviční většinu. Favi sice na dotaz CzechCrunche odmítlo prozradit, kolik celkem od Pale Fire Capital získalo, ale podle našich odhadů by se mělo jednat o investici v řádu jednotek, maximálně nižších desítek milionů korun.

favi-web

Novou expanzi do Maďarska už ale prý Favi financuje z vlastních zdrojů. Na Slovensku, v Rumunsku a Polsku jeho vyhledávač navštíví každý den desítky tisíc uživatelů a podobně rychlý růst chce zopakovat také v Maďarsku. „Po pár týdnech od spuštění pilotního provozu jsme na Favi.hu zařadili více než 300 000 produktů od téměř 50 partnerských obchodů. Rádi bychom tato čísla během následujících týdnů zněkolikanásobili a přinesli i na maďarský trh nejširší nabídku nábytku a dekorací na jednom místě,“ říká Radomír Hejl, spoluzakladatel FAVI.

michalillich

Přečtěte si takéČeský startup Zuri Michala Illicha získal 600 tisíc eur od Pale Fire Capital na vývoj bezpilotního letadlaČeský startup Zuri Michala Illicha získal 600 tisíc eur od Pale Fire Capital na vývoj bezpilotního letadla

V Česku letos Favi odhaduje zprostředkované tržby u zařazených obchodů na více než 2 miliardy korun. V příštím roce plánuje český vyhledávač udržet současný růst o více než 100 procent a tržby by tak měly atakovat 4 miliardy korun. Slovenské Favi má být zatím zhruba třetinové a u zbylých tří zemí prozatím nechce firma výsledky odhadovat, protože je prý příliš brzy. Celkově by se nicméně mohlo Favi v příštím roce v celkových zprostředkovaných tržbách pohybovat až kolem 6 miliard korun.