Český startup pro online prodej vozů Carismo se nově zaměřuje i na firemní zákazníky

Filip HouskaFilip Houska

car
0Zobrazit komentáře

Český internetový online prodejce vozidel Carismo, který na trhu funguje od minulého roku, se nově pouští do sféry menších a středních firem, respektive takových, kterým se z hlediska malé flotily aut (řád nižších desítek) nevyplatí najímat fleet manažera.

Bezplatná služba pod označením Carismo Fleet má fungovat zejména na komunikaci s dealery, kterých je podle vyjádření startupu již 200. To hlavní se však odehrává na základě získaných dat, díky kterým může Carismo pro konkrétní firmu zkonzultovat nabídku, jež vytvoří na základě dostupnosti poptávaných vozů a metody TCO (Total Cost of Ownership).

lidl3

Přečtěte si takéLidl spustil v Česku pilotní provoz svého eshopuLidl spustil v Česku pilotní provoz svého eshopu

Jakmile je tento postup hotový, Carismo rozešle sestavenou poptávku všem spolupracujícím dealerům, kteří sestaví přesné nabídky. Tyto nabídky uvidí i daná firma a podle svých kritérií se rozhodne, se kterými dealery chce pokračovat.

„O vše se postaráme, aniž klient musí odcházet ze své kanceláře. Především časově náročnou část výběru a poptávky nabídek za firmy efektivně vyřešíme. Na firmě je pak pouze finalizace nákupu s dealerem, kterého si přes nás vybral. My nadále umíme firmě zajistit pojištění flotily a další operativu spojenou s vlastněním flotily,“ komentuje novou službu zakladatel Marek Moravec.

Carismo Fleet, která má ulehčit práci managementu s procesem výběru, nákupu a údržby vozového parku, je především určena pro firmy vlastnící okolo 30 vozů. Jak ale dodává zakladatel projektu Marek Moravec,  je startup připraven na téměř jakoukoliv poptávku.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Pražský carsharingový startup HoppyGo má po 4 měsících provozu v nabídce přes 240 vozů

hoppytop
0Zobrazit komentáře

Česko se pomalu, po vzoru zahraničí, stává rájem P2P služeb – ať už jde o bydlení v rámci Airbnb, půjčování spotřebních věcí nebo sdílení aut. Právě u posledního zmíněného šlo dlouhou dobu o jistý druh tabu, auta se přeci nepůjčují, říká se, nicméně opak je pravdou. Například brněnský carsharingový startup AJO.cz sice auta vlastní, ale po Praze i Brně jich má již desítky. Funguje jako alternativa k vlastnění auta – jednoduše si vůz půjčíte, kdykoliv ho potřebujete, třeba jen na pár hodin.

A teď nastupují i jiné carsharing projekty jako HoppyGo od Creative Dock či SmileCar Jana Charouze ve spolupráci s LEO Expressem, kde lidé půjčují auta lidem. HoppyGo nyní zveřejnilo zajímavá čísla, podle kterých se mu podařilo dostat od svého spuštění ke konci dubna již na více než 240 aktivních vozidel v nabídce.

stribe

Přečtěte si takéFirma stojící za nástrojem Trello spouští konkurenci Slacku s integrovaným videemFirma stojící za nástrojem Trello spouští konkurenci Slacku s integrovaným videem

Ta se v průměru půjčí 3x do měsíce, a to povětšinou na 1,5 dne s nájezdem kolem 310 kilometrů, s tím, že týdně jich v nabídce přibyde kolem desítky. Ukázalo se, že nejvíce pronájmů se uskuteční o víkendu, kdy lidé vyrazí ven z města – dnešním trendem je totiž vlastní automobil vůbec nemít, k čemuž pomáhají nejen tyto služby, ale i jiné přepravní startupy a hromadná doprava.

hoppy

Že se P2P trhu s automobily skvěle daří značí i fakt, že jedna z největších podobných služeb na světě, Turo (dříve RelayRides) získala v posledním investičním kole 92 milionů dolarů, tedy více než 2 miliardy korun, celkově pak již přes 193 milion dolarů a po úspěšném startu v Británii nebo USA míří nově i do Německa. V nabídce má přes 170 tisíc aktivních vozidel a kolem 4 milionů uživatelů.

turo