Český startup Productboard vybral dalších 10 milionů dolarů. Mezi investory jsou i Credo, Reflex Capital a Rockaway Capital

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

palan

Hubert Palán, CEO Productboardu

0Zobrazit komentáře

Už loni v létě jsme psali, že mezi nejžhavější startupy s českou stopou v Silicon Valley patří Productboard, který vyvíjí nástroj pro řízení vývoje produktů. A platí to pořád, protože český startup, za kterým stojí Hubert Palán a Daniel Hejl, oznámil další investici. V rámci stávajícího investiční kola mu všichni současní investoři včetně Index Ventures a českých Credo Ventures, Reflex Capital a Rockaway Capital přidali dalších 10 milionů dolarů. Spolu s loňskou investicí to dohromady dělá 18 milionů dolarů, tedy více než 400 milionů korun.

Productboard desetimilionovou investicí definitivně zakončuje investiční kolo A, které loni zahájil slavný americký fond Kleiner Perkins, k němuž se připojili také Index Ventures se sídlem v Londýně a San Francisku nebo české fondy Credo Ventures, Reflex Capital a Rockaway Capital. Druhou, doplňující investici ve výši 10 milionů dolarů vedli Index Ventures a připojili se k nim opět všichni stávající investoři. Productboard díky novým finančním prostředkům významně rozšíří svůj pražský tým a bude chtít získat nové zákazníky.

productboard

„Díky rozšíření série A na 18 milionů dolarů, se kterou se pravděpodobně dostáváme do čela nejlépe zainvestovaných mladých českých firem, získáváme prostor budovat nástroj pro firmy, které si uvědomují, že vývoj produktů nejde dělat v Excelu či jiném nástroji. Produktový management je dnes posledním odvětvím, kterým nemá vlastní sofistikovaný nástroj pro efektivní řízení, což v Productboardu měníme,“ hlásí zakladatel a CEO českého startupu Hubert Palán (na úvodní fotce).

Z Productboardu chce Palán vybudovat ve světě systémů pro produktové manažery stejné synonymum, jako představuje Zendesk pro zákaznickou podporu, Salesforce pro CRM nebo Workday pro HR nástroje. Dnes má Productboard přes 1600 zákazníků a patří mezi ně i právě velké technologické firmy jako Zendesk, Avast, Twilio, Unity nebo UiPath.

tomas-novotny-720degrees1

Přečtěte si takéČesko-finský 720 Degrees řeší kvalitu vzduchu v budovách. Od J&T a dalších vybral už 91 milionů korunČesko-finský 720 Degrees řeší kvalitu vzduchu v budovách. Od J&T a dalších vybral už 91 milionů korun

Díky nové investici rozšíří Productboard svůj pražský tým o řadu vývojářů, designérů i produktových manažerů. Aktuálně zaměstnává 55 lidí a letos chce nabrat přes 70 nových posil. Zatímco Hubert Palán startup obchodně řídí ze Silicon Valley, většina týmu sedí v Praze, kde na klíčový vývoj dohlíží Daniel Hejl. Právě ještě rychlejší tempo vývoje celého produktu má díky nově nabraným penězům přijít. Productboard chce rozšířit možnosti, jak mohou produktoví manažeři získat podněty od jejich koncových zákazníků, a lépe díky tomu analyzovat zpětnou vazbu.

Daniel-Hejl-Profile

Daniel Hejl, spoluzakladatel a CTO Productboardu

Productboard od svého založení v roce 2014 vybral již celkem 19,7 milionu dolarů, což je více než 440 milionů korun. Poprvé do něj v roce 2015 investovalo české Rockaway Capital 400 tisíc dolarů, o rok později se s částkou 1,3 milionu dolarů přidala trojice investorů Credo Ventures v čele s Ondřejem Bartošem, Reflex Capital Ondřeje Fryce a euroameričtí Index Ventures, kde působí český investor Jan Hammer. Loni pak investiční kolo A otevřel již zmíněný fond Kleiner Perkins a všichni zmínění hráči ji nyní uzavřeli. Jan Hammer z Index Ventures navíc rozšiřuje představenstvo Productboardu, kde aktuálně sedí dvojice zakladatelů a Ilya Fushman, partner Kleiner Perkins.

Productboard

Seznamte se se společností Productboard, důvěryhodným partnerem pro správu produktů.…

Klíčoví lidé

hubert

Hubert Palán

CEO

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

McDonald’s loni v Česku utržil 5,8 miliardy korun. Letos nasadí papírová brčka a do Happy Mealu přibalí knížku

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mcdonalds

Foto: McDonald’s

Pobočka McDonald’s

0Zobrazit komentáře

Rychlému občerstvení se v Česku daří. Americký řetězec McDonald’s oznámil, že mu v loňském roce stouply v České republice tržby o 12,2 procenta na 5,81 miliardy korun a přestože zatím neprozradil svůj zisk, lze opět očekávat atakování rekordních čísel. V roce 2017 při tržbách 5,18 miliardy korun vydělal přes 266 milionů korun a jednalo se o jeho nejlepší rok v Česku. Letos ke zlepšeným výsledkům přispěly také tři nové pobočky, celkem jich je i spolu s franšízanty 99. Konkurenční AmRest, provozující KFC nebo Burger King, měl v roce 2017 tržby ve výši 3,1 miliardy korun.

České síti McDonald’s rostou tržby nepřetržitě od roku 2013 a loňský rok se nesl zejména v duchu rozšiřování služeb pro zákazníky, obměňování nabídky a také stále většího důrazu na ekologický přístup. Ve všech pobočkách McDonald’s byla loni dokončená modernizace a digitalizace, což přineslo i nový typ kuchyní, díky němuž se mohou letos hosté těšit na nové možnosti při výběru a sestavování svých burgerů.

„Zákaznici se dočkají možnosti přidat si do prémiových burgerů až 6 dalších ingrediencí dle jejich chuti. Moc se těšíme na zpětnou vazbu od zákazníků, věříme, že inovaci vřele přivítají,“ prozrazuje Zuzana Svobodová, PR ředitelka společnosti McDonald’s. Rozšiřovat se bude letos také donáška objednávek ke stolům a rozšířit by se zřejmě měl i rozvoz jídel do dalších měst. V Praze totiž loni McDonald’s otevřel exkluzivní spolupráci s Uber Eats.

mcdonalds

Foto: McDonald’s

McDonald’s a jeho restaurace nové generace

Důležitým tématem je pro McDonald’s také ekologie. V loňském roce se v tuzemských pobočkách u mléčných shaků a džusů nahradily plastové kelímky za papírové, díky čemuž se každoročně ušetří 70 tun plastu, a nyní začíná McDonald’s testovat výměnu plastových brček za papírová. „Tento týden začínáme ve 20 restauracích testovat papírová brčka. Jsme hodně zvědaví, jak tuto případnou změnu přijmou naši zákazníci,“ doplňuje Zuzana Svobodová s tím, že aktuálně má firma více než 80 procent obalů papírových.

Zajímavá novinka se týká také populárního dětského menu Happy Meal. Děti, respektive jejich rodiče si totiž budou moci nově vybrat, zda chtějí dostat v rámci menu tradiční hračku, nebo knížku. McDonald’s si na celý rok přichystal dobrodružství dvojčat Stromovic a každých osm týdnů se v Happy Mealu vystřídají dva nové díly knížek. Za sérií Dobrodružství Stromovic dvojčat stojí Cressida Cowelová, autorkou bestsellerů Škyťák a Šelmovská Štika nebo Jak vycvičit draka. Knížky budou dostupné také v digitální verzi na webu McDonald’s.

happy-meal-kniha1

V Happy Mealu nově bude možné získat dětskou knihu