Český startup Storyous letos vyrostl 7x a expanduje do Polska
Zhruba dva roky starému startupu Storyous, který spadá mezi projekty investiční skupiny Rockaway, už přestává tuzemský trh stačit. Projekt, který se specializuje zejména na řešení pokladních systémů pro kavárny a restaurace totiž právě oznámil záměr expandovat do sousedního Polska.
Podle současného CEO Storyous Igora Třeslína, který stál v minulosti jako CEO například za populárním projektem Lunchtime (loni prodáno za 63 milionů korun), by se měl vstup na polský trh uskutečnit v prvním čtvrtletí příštího roku s tím, že v současné době navazuje firma s novým trhem kontakty a připravuje pro něj produkty.
V současné době poskytuje tato společnost chytré pokladní systémy více než 700 restauracím, barům a kavárám, které za měsíc odbaví asi 720 000 zákazníků. Z tohoto pohledu tak projekt letos vyrostl zhruba 7x a ze startupu o 15 zaměstnancích se tak za poměrně krátkou dobu stala firma o 50 lidech.
“Polské podniky jsou na tom podobně, jako ty české. Hodně z nich má zastaralé pokladní systémy. Srovnatelné je Polsko i co se týče platů nebo cen nájmů,” Vysvětluje vstup na nový trh CEO Igor Třeslín.
Třeslín zároveň dodává, že pokladní systémy Storyous, které jsou také nejrychleji rostoucím produktem v této oblast ve Střední Evropě, jsou už v dnešní době připraveny na elektronickou evidenci tržeb. Majitelé podniků vybavených tímto produktem mají navíc možnost podrobně sledovat dění ve svém podniku v reálném čase i na dálku.