Tuzemský startup Yieldigo v loňském roce vyrostl o 400 procent a nedávno hlásil, že se pouští do expanze na ruský trh, který navazuje na několik dalších zemí jihovýchodní Evropy, kam zamířil loni. Teď se k tomu navíc pražský startup dostal do prestižního kalifornského akcelerátoru Alchemist, který patří k jedněm z nejvýznamnějších na poli B2B.
Yieldigo převážně větším retailovým zákazníkům poskytuje řešení, jež na základě umělé inteligence upravuje ceny různých výrobků v reálném čase a tím se snaží zvyšovat zisky, což se startupu daří až o desítky procent. V souvislosti s akcelerátorem Alchemist je Yieldigo teprve druhou českou firmou, která se do něj dostala. V minulosti se to povedlo startupu Stories, za kterým stojí trojice Vojta Roček, Filip Doušek a Peter Fedoročko a loni ho odkoupil americký gigant Workday.
Yieldigo je dle našich informací od loňska v černých číslech a tržby startupu se pohybují ve vyšších desítkách milionů korun ročně. V rámci šestiměsíčního akceleračního programu by měl obdržet mimo přístupů k prestižním mentorům také 36 tisíc dolarů (přes 800 tisíc korun).
Dva mladí studenti, kteří neměli na zaplacení svého nájmu, a proto začali pronajímat gumovou nafukovací matraci uprostřed svého pokoje – tak se začala psát historie Airbnb, webové služby, která dnes zprostředkovává pronájem ubytování už ve 191 zemích světa. Zákazníci si mohou vybrat z více než čtyř a půl milionu nabídek ubytování.
Airbnb je stále mnohými lidmi vnímáno jako nízkonákladové řešení ubytování, ovšem tuto svou prvotní podobu již dávno překonalo a dnes na tomto portálu najdete jak ubytování za několik stovek, tak i luxusní prostory, jejichž pronájem stojí i několik desítek tisíc korun za noc.
A právě na luxusní bydlení se zaměřuje nová služba pojmenovaná Airbnb Luxe, která je určena pro zákazníky, kteří hledají něco skutečně výjimečného a nevadí jim si připlatit. V sekci Luxe tak najdeme například vilu na Bali, venkovský zámek ve Francii, zasněžený srub ve švýcarských Alpách i soukromý exotický ostrov.
Novou službu spouští Airbnb po akvizici společnosti Luxury Retreats, která se zaměřovala právě na pronájmy luxusních nemovitostí. V nabídce bude možné nalézt přes dva tisíce jedinečných nemovitostí rozmístěných napříč celým světem, které splňují ta nejpřísnější designová i konstrukční kritéria.
Foto: Airbnb
Casa Koko, Punta Mita, Mexico
Nemovitosti musí splnit každý z 300 jednotlivých požadavků, mezi kterými nechybí například požadavek na prvotřídní materiály, špičkové povrchové úpravy, drahé spotřebiče, to nejlepší ložní prádlo nebo luxusní koupelnu pro každou z ložnic se správným tlakem v potrubí. K tomu musí nemovitost přinášet i něco víc než jen pouhý luxus, třeba nádherný výhled, soukromou pláž, ale i personál v podobě kuchařů či masérů.
Pokud se rozhodnete strávit dovolenou v některé z těchto nabízených nemovitostí, budete moci využít služeb osobního pobytového designéra. Ten vám pomůže sestavit na každý den vašeho pobytu exkluzivní program a třeba vám i zajistí stůl v místní michelinské restauraci. Zajistí vaše vyzvednutí na letišti, hlídání děti nebo obstará specifický personál, který budete požadovat. Tato osoba by měla být hostům k dispozici 24 hodin denně a můžete se na ni obrátit s jakýmkoliv přáním.
Jak moc jsou tito lidé schopní, dokázali během testování této nové služby, kdy se objevilo několik výjimečných požadavků. Mezi ně patřilo přání postavení soukromého basketbalového hřiště nebo vyhrazení části džungle pro jednu vysoce postavenou rodinu, která se chtěla v místní jeskyni potápět v soukromí.
Foto: Airbnb
Chateau d’Estoublon, Provence, France
Je samozřejmé, že si za takto vysoký luxus zájemce pořádně připlatí. Průměrná cena nabízeného ubytování se na jeden týden pohybuje okolo 300 tisíc korun. Ovšem najdou se i nabídky, jejichž cena atakuje hranici 23 milionů korun za jediný týden. Jmenovitě se jedná o soukromý ostrov poblíž Tahiti, na kterém se nachází 21 bungalovů a personál čítající 50 osob.
I bohatí využívají Airbnb
Možná si říkáte, proč by bohatí lidé hledali své ubytování skrze Airbnb? Podle zjištění analytické společnosti Skift Research se v roce 2017 zajímalo o alternativní formy ubytování a pronájmy nemovitostí přibližně 36 % osob s ročními příjmy přesahujícími 2 miliony korun. Ovšem tento rok se toto číslo zvýšilo již na 59 %. A co víc, nejen že bohatí lidé hledají nové způsoby ubytování, ale sami do nich zapojují své nemovitosti.
Velká část domů zapojených do Airbnb Lux patří movitým osobám, které vlastní hned několik luxusních nemovitostí a nejsou schopny je naplno využívat. Jejich krátkodobý pronájem představuje způsob, jak nemovitost nechat vydělávat a výnosy používat například na její provoz či vylepšování.
Airbnb je stále onou platformou, skrze kterou si můžete pronajmout malý pokoj při své návštěvě některého z větších města, zároveň však míří mnohem výše. Podle údajů společnosti došlo v loňském roce k 60% nárůstu počtu rezervací nemovitostí, jejichž cena přesahovala 1 tisíc dolarů na noc (více než 22 tisíc korun). Přesné číslo však není známo.
Společností, které poskytují služby podobné Airbnb Luxe, existuje samozřejmě celá řada, ovšem Airbnb chce nabízet pronájmy s přidanou hodnotou, kterou je například onen osobní pobytový designér. Cílem Airbnb je postupná transformace na end-to-end cestovní platformu, skrze kterou bude možné najít letenky, ubytovat se a naplánovat si na místě program a rovnou si zarezervovat aktivity, restaurace a další místa, která budete chtít navštívit.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.