Český výrobce mobilního příslušenství Fixed plánuje vstup na pražskou burzu. Získat chce 45 milionů korun
Na pražskou burzu míří další tuzemská firma. Vstup chystá českobudějovická společnost Recall, která vyrábí mobilní příslušenství pod značkou Fixed, každoročně roste dvouciferným tempem a plánuje získat finance na zahraniční expanzi i na rozvoj dalších vlastních produktů. Zakladatelé chtějí nabídnout zatím nespecifikovanou výši minoritního podílu v ceně zhruba 45 milionů korun.
„Nabídnutý podíl bude věcí ocenění firmy a zpracování dalších podkladů. Bude se ale jednat o minoritní podíl, neboť si jako zakladatelé a tahouni růstu potřebujeme udržet kontrolu,“ uvádí pro CzechCrunch k plánovanému vstupu na burzu hlavní akcionář a zakladatel firmy Daniel Havner. Primární úpis akcií (IPO) na trhu Start Burzy cenných papírů Praha společnost spustí v období října až listopadu letošního roku.
„Donedávna byly naše aktivity lokální, postupně ale rosteme i na zahraničních trzích. Nyní přišel ten správný čas stát se globálním hráčem. V našem segmentu jsou v mezinárodním měřítku možnosti růstu takřka neomezené. Máme potřebné zkušenosti, skvělé produkty a potřebujeme zdroje pro financování růstu. Proto přicházíme s přeměnou na akciovou společnost FIXED.zone a.s. a veřejnou nabídkou akcií investorům,“ vysvětluje Daniel Havner.
Ještě větší expanze do zahraničí
Společnost Recall vznikla před dvaceti lety a tehdy měli její zakladatelé cíl stát se distributorem příslušenství k mobilním telefonům. To se jim podle Daniela Havnera povedlo po deseti letech. V roce 2014 převzali výrobní závod v Prostějově a rozjeli výrobu pouzder na mobily pod značkou Fixed. Vlastní produkty jim nyní dělají tři čtvrtiny tržeb.
Za loňský rok dosáhla firma tržeb ve výši 251 milionů korun a zisk před započtením daní, úroků a odpisů (EBITDA) činil zhruba patnáct milionů korun. Letos cílí na obrat až 300 milionů korun, ale jak připomíná Daniel Havner, jde o odhady. Dosavadní vývoj však nasvědčuje růstu tržeb i marží.
Kromě České republiky dnes Recall prodává svou vlastní značku Fixed, což jsou jak kožené doplňky, tak i elektronické příslušenství jako nabíječky či sluchátka, na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku, Německu, Velké Británii, Portugalsku, Francii, Skandinávii a zemích Beneluxu.
„Zahraničí by mělo tvořit v letošním roce devět procent celkových tržeb. V letošním roce plánujeme otevření nových kanálů a nárůst na dvacet procent, do pěti let by měl export tvořit padesát procent produkce,“ doplňuje Havner. Otevírání nových trhů je pro firmu způsob, jak růst rychleji. Všechny investice včetně vývoje nových produktů jsou však dlouhodobé a žádají si i dlouhodobější investiční financování.