Českých menstruačních kalhotek Snuggs se prodalo už 16 tisíc. Nově jsou i na Slovensku a míří dál za hranice
Příběh inovativních kalhotek Snuggs rezonuje českým startupovým prostředím natolik, že nezůstal bez odezvy ani u koncových zákazníků. České menstruační kalhotky vyrobené ze speciálního materiálu s nanovlákny, které nahrazují běžné hygienické pomůcky, si totiž krátce po začátku svého prodeje získaly oblibu u tisíců žen. Ostatně, to dokazují i výsledky mladé firmy pod vedením Lindy Šejdové a Tomáše Zahradníka pouhých 9 měsíců od prodání prvního páru.
Těch se českému startupu od loňského jara podařilo prodat již přes 16 tisíc kusů, což pro mladou firmu znamenalo obrat ve výši 10 milionů korun. Úspěch produktu nahrazujícího běžné vložky a tampony, který byl přes rok vyvíjen ve spolupráci s libereckou Technickou univerzitou, motivuje zakladatele nezaspat a neustále se posouvat kupředu. Svůj netradiční produkt proto postupně inovují a vytváří nové podoby, které by mohly zasáhnout ještě větší skupinu žen.
Nový střih a vylepšená technologie
K běžnému střihu Snuggs nedávno představili také kalhotky určené pro silnou menstruaci se silnější absorpční vrstvou. Nově se zákaznice dočkají také upravené antibakteriální ochranné vrstvy a budou si moci zakoupit slibovaný model s vysokým pasem, na kterém tým pracuje několik měsíců.
Pro firmu byl uplynulý rok úspěšný i z hlediska ocenění za technologii a byznysovou stránku projektu. „Snuggs uspěl v národním i v globálním kole soutěže Creative Business Cup. Na začátku července jsme se v Kodani umístili na třetím místě ze šedesáti projektů z celého světa,“ popisuje úspěšný a zároveň velmi náročný rok 2019 spoluzakladatelka Linda Šejdová.
Produkt je aktuální nejen díky svému praktickému využití, ženy si ho oblíbily i z několika dalších důvodů. Důležitým aspektem kalhotek Snuggs je jejich ekologická stránka, která v současné době hraje pro spoustu uživatelek nemalou roli, ať už ve výběru hygienických, tak i běžných kosmetických potřeb.
Využíváním udržitelných produktů jako je, kromě menstruačních kalhotek, například menstruační kalíšek, žena může značným způsobem šetřit životní prostředí. Její průměrná spotřeba za celý život je totiž zhruba 10 tisíc vložek a tamponů, což v kombinaci s plastovými obaly rozhodně není zanedbatelné číslo.
Znovupoužitelné mají šetřit nejen životní prostředí, ale i peněženku. Podle průzkumů užívání běžných menstruačních pomůcek ženu vyjde až na 100 tisíc korun za život. Kalhotky Snuggs by měly mít životnost minimálně na 50 pracích cyklů. I za předpokladu, že by žena měla dvoje, které během menstruace střídá, dokáže jejich nošením ušetřit nezanedbatelnou částku.
Ačkoliv Snuggs nejsou jediným výrobcem nabízejícím podobný produkt a jen v Evropě můžeme najít několik konkurenčních firem, snaží se odlišit využitou technologií, která jinde ve světě nemá obdoby. Absorpční vrstva je tvořena jeden a půl milimetru tenkým materiálem s certifikací OEKO-TEX standard, který je pro ženu pohodlný a navíc zabraňuje tvoření bakterií, čímž zaručuje zdravotní nezávadnost.
Produktu věří kromě jeho uživatelek i investoři. Do startupu se ke konci loňského roku rozhodl investovat Martin Rozhoň a také investiční fond Nation 1 – dohromady Snuggs podpořili částkou 8 milionů korun, která byla určená především na expanzi do zahraničí. I díky tomu firma od začátku letošního roku svůj produkt nabízí čerstvě i na sousedním Slovensku. Další v pořadí by nyní mělo být Německo, kam se Snuggs plánují rozrůst ve druhém kvartálu letošního roku.
K sehnání jsou kalhotky na vlastním e-shopu Snuggs nebo u vybraných distributorů. Od září 2019 jsou součástí nabídky internetové obchodu Pilulka bratrů Kasových, nově ale také na Econee nebo Zootu. Nově Jejich cena začíná za 749 korunách, liší se pak podle síly absorpce.