Českým ponožkobotám Skinners se podařilo vybrat v Kickstarter kampani přes 15 milionů

Michal BenatzkyMichal Benatzky

skinners
0Zobrazit komentáře

České ponožkoboty Skinners slaví ve světě úspěch. Během 44 dnů na populární crowdfundingové platformě Kickstarter se těmto zpevněným ponožkám podařilo od více než 9 tisíc zákazníků vybrat 650 tisíc dolarů (15,9 milionů korun). Skinners se tím pádem staly celosvětově nejúspěšnějším módním projektem v sekci obuvi a po hře Kingdom Come: Deliverance a modemu Turis Omnia i třetí nejúspěšnější českou crowdfundingovou kampaní vůbec.

Vybrané prostředky ze své už druhé veřejné kampaně, během které se mimochodem prodalo na 17 tisíc párů těchto praktických bot jenž bude firma pravděpodobně postupně expedovat až do Vánoc, použije Skinners na rozšíření výrobních kapacit a další rozvoj. Počítá se taky s navýšením rozpočtu na marketing.

compressify

Přečtěte si takéDíky tomuto nástroji je možné snížit velikost videa až o 60 % se zachováním kvalityDíky tomuto nástroji je možné snížit velikost videa až o 60 % se zachováním kvality

Kompaktní boty začal vyvíjet absolvent práv, Petr Procházka, v lednu 2015. V červnu téhož roku získal projekt Skinners první ocenění v podobě třetího místa v soutěži Vodafone Nápad roku. V létě se tým pustil do dalšího milníku a 22.7. odstartoval kampaň na českém crowdfundingovém portálu HitHit.cz, kde projekt vybral 542 tisíc korun, namísto původně požadovaných 90 tisíc. Svůj cíl tak přesáhli o 602 procent.

skin

Autor projektu, Petr Procházka, navíc dodává:

„Dobře připravená kampaň je pro malé firmy s inovativním projektem dnes snad ten nejlepší marketingový nástroj pro další expanzi. Přípravy trvaly skoro půl roku a celkové náklady se vyšplhaly na několik desítek tisíc dolarů. Investora či půjčku jsme si ale brát nemuseli, použili jsme prostředky z první kampaně, loňských objednávek a výhry ve startupových soutěžích.“

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Gigant Unilever si za miliardu dolarů kupuje startup na zasílání žiletek, Dollar Shave Club

dollarshaveclub
0Zobrazit komentáře

Teprve 5 let starý a velmi úspěšný startup, Dollar Shave Club, si vydobyl své jméno velmi jednoduchým nápadem. Za pevný měsíční poplatek zasílá pravidelně svým zákazníkům set nových žiletek v designových krabičkách – využil tak boomu tzv. „subscription boxů“, které se během několika minulých let v Severní Americe rozmohly.

Měsíční předplatné začíná již na jednom dolaru a dvou dolarech za poštovné za set 4 žiletek včetně nástavce, které by se měly měnit po týdnu. Další plány pak za 6 a 9 dolarů, s tím, že je poštovné zdarma a se stoupající cenou se zvyšuje i kvalita břitev. Kromě toho prodává Dollar Shave Club i další příslušenství, jako pěny na holení, kolínské a další.

uber

Přečtěte si takéUberu se povedlo za pouhých 6 měsíců uskutečnit tolik jízd, jako za posledních 6 letUberu se povedlo za pouhých 6 měsíců uskutečnit tolik jízd, jako za posledních 6 let

Během let se mu podařilo od investorů posbírat více než 160 milionů dolarů a poslední valuace se přibližovala 540 milionům. Server Fortune včera navíc informoval o tom, že se Dollar Shave Club prodal. Koupil ho obr Unilever a i když nejsou přesné informace známy, cena transakce se odhaduje na 1 miliardu dolarů, tedy více než 24,5 miliard korun.

dollarshaveclub2

V rámci kalifornského startupu by se nic zásadního nemělo měnit a ve stávající funkci CEO i nadále zůstane Michael Dubin. Další plány Unileveru pravděpodobně budou v rozšíření pokrytých trhů, které jsou prozatím tři, a masivní vstup do Evropy a Asie.

Startup se navíc v roce 2012, při svém uvedení na trh, blýsknul jednou z nejvirálnějších reklam internetového businessu. Na YouTube video za těchto několik let nasbíralo již více než 22 milionů zhlédnutí. Je to především díky jeho nekonvenčnímu humoru a záběrům bez jediného střihu.