Čeští Socialbakers spouští podrobné statistiky nových reakcí na Facebooku
Před necelým měsícem spustil Facebook jednu z dalších velkých změn, kterou lze vidět už na první pohled. Rozšířil totiž po dlouhá léta notoricky známé tlačítko Like o 5 dalších reakcí, mezi kterými je třeba exprese naštvanosti, překvapení nebo údivu. Na to samozřejmě zareagovaly i statistiky každé publikované stránky, které se rozšířily o tyto nové možnosti.
Počítat s nimi v návaznosti na to musely tedy i startupy, které se věnují analytice sociálních médií a nyní s integrací do placeného SB Analytics přišli i čeští Socialbakers. Ti navázali na další český projekt, ZoomSphere, který je spustil nedávno a zcela zdarma. Díky novým možnostem lze tak ještě lépe vyhodnotit celkové reakce fanoušků na určité typy příspěvků a lépe je podle toho pozměnit nebo zacílit.
Není to samozřejmě nejzásadnější metrika, kterou by se měl každý správce stránky nebo marketér řídit, nicméně dost vypovídá o tom, co si o daných tématech nebo službách zákazníci či návštěvníci stránek myslí. Nové statistiky by pak měly být k dispozici již nyní v rámci běžného přístupu do platformy Socialbakers Analytics.
O detailech pravděpodobně promluví Honza Řežáb, bývalý CEO firmy a nynější Executive Chairman na květnové konferenci Engage 2016 v pražském Karlíně.