Cestovatelský portál Travelking loni vyrostl na 270 milionů. S Němci v zádech mění byznysovou strategii

V říjnu přešel brněnský projekt pod křídla německého Travelcircusu, po fúzi chce nabízet více zážitkových pobytů.

Peter BrejčákPeter Brejčák

peter-kosa-a-tomas-cmelik_1-regular

Foto: Travelking

Peter Kóša a Tomáš Čmelík, zakladatelé Travelkingu

0Zobrazit komentáře

I když byl loňský rok turbulentní, cestovatelský portál Travelking dokázal meziročně v obratu vyrůst o 64 procent a dosáhl téměř 270 milionů korun. Ziskovost se zvýšila na 15 milionů korun z předloňských čtyř milionů. V říjnu zároveň změnil majitele, když v transakci za více než 100 milionů korun putoval do německých rukou. A vzhledem k této fúzi nyní chystá změnu byznysové strategie.

Největší podíl na loňském obratu Travelkingu měly tuzemské pobyty, v průměru jich zákazníci nakupovali 120 denně, přičemž v nabídce je aktuálně v devíti zemích celkem 700 hotelů. Cílem projektu je navýšit tento počet na tisíc.

„Nejvyšší poptávka byla po zážitkových pobytech, kdy kromě ubytování zákazník vybírá i lístky na nějakou atrakci,“ komentuje ředitel Travelkingu Peter Kóša. Desetinu z celého ročního obratu portálu zajistily právě tyto nabídky ubytování spojené se vstupy do filmových studií Harryho Pottera, Disneylandu či aquaparku Tropical Island.

Podobně jako i předloni přitom portál v průběhu roku zaznamenal výrazné výkyvy v poptávce. „Leden byl poznamenaný covidovými opatřeními, následoval šok z válečného konfliktu, kdy bezprostředně po něm obecně klesl zájem o cestování. Naopak květen byl nejsilnějším květnem za celou historii firmy. Češi už se zkrátka nemohli cestování dočkat,“ komentuje Kóša.

Jak dodal, podzimní měsíce se nesly ve znamení výrazného nárůstu zájmu o zájezdy do Polska, což loni zaznamenal také konkurenční portál Slevomat. Zájem byl podle Kóši také o Maďarsko, převážně o termální lázně, u kterých se poptávka zdvojnásobila.

Pro rok 2023 je v plánu změna byznysové strategie s ohledem na fúzi s berlínským startupem Travelcircus. „Po celou dobu fungování byl Travelking v zisku, a to i v době covidu. Nyní se však orientujeme primárně na růst s cílem stát se v kategorii zážitkových pobytových balíčků evropskou jedničkou,“ dodává Kóša.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym