Chlubí se, že se s Taylor Swift odstěhuje na Moravu. A teď má zpěvák Mikolas i reklamu na Times Square

Populární český zpěvák Mikolas Josef vydal debutové album One, které odpromovalo Spotify přímo na jednom z nejrušnějších míst Ameriky.

Filip HouskaFilip Houska

Foto: Vivienne Records / Mikolas Josef (Instagram)

Mikolas Josef

0Zobrazit komentáře

Je nejúspěšnějším Čechem v historii celoevropské hudební soutěže Eurovize, kde před šesti lety obsadil šesté místo. O osmadvacetiletém zpěvákovi Mikolasi Josefovi se tehdy dozvědělo i zahraniční publikum, když v Lisabonu uspěl s chytlavou skladbou Lie to Me. Teď se s trochou nadsázky dá říct, že o něm ví i Amerika. Nebo alespoň New York. A statisíce turistů.

Mikolas Josef, nyní vystupující pod zkráceným jménem Mikolas, se objevil přímo na newyorském náměstí Times Square, a to v rámci reklamy od Spotify, které propaguje jeho první studiovou desku One. Krátký vizuální spot rotuje přímo na jedné z výškových budov a patří tak k nejviditelnějším plochám, které v New Yorku jsou. Mladý český zpěvák touto reklamou zahájil novou kapitolu svého hudebního života.

Ačkoliv je Mikolas známým interpretem – nahrává minimálně od roku 2015 –, dosud se tuzemské scéně představoval jen přes singly. Ať už jde o Me Gusta, Abu Dhabi, Acapella, Lalalalalalalalalala, zmíněnou písničku Lie to Me nebo hit Delilah, který vyšel loni po jeho tříleté odmlce. Ten dokonce zaznamenal velký úspěch i za hranicemi včetně Velké Británie, kde se v jeden moment dostal do dvacítky nejposlouchanějších skladeb.

Po desítkách milionů streamů, které Mikolas nasbíral na hudebních službách skrze své singly, začátkem března oznámil, že brzy vyjde jeho první sólová deska s názvem One, po níž fanoušci tak moc volali. Teď je venku už necelé dva týdny a na kontě má téměř 80 milionů přehrání na Spotify, s čímž se Mikolas pochlubil na svém Instagramu, kde má přes 300 tisíc sledujících. Newyorská kampaň je tudíž takovou korunkou, která může mít velký dopad.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený MIKOLAS (@mikolasjosef)

Přes Times Square podle statistik projde v těch nejrušnějších hodinách skoro půl milionu lidí, takže potenciální zásah je mnohonásobně větší než na jeho sociálních sítích, v televizích, rádiích… kdekoliv. A vzhledem k tomu, že rodák z Prahy zpívá primárně v angličtině, dokáže přes svou tvorbu oslovit i zbytek světa. Chce být nejstreamovanějším zpěvákem Česka, ale jeho ambice jsou ještě větší. A na pozoru by se měl mít hlavně fotbalista a vítěz letošního Super Bowlu Travis Kelce.

Při představení alba Mikolas zavtipkoval, že se chce stát „dalším přítelem Taylor Swift“, jedné z nejslavnějších zpěvaček současnosti, kvůli které média vypisují i nové pozice zaměřené čistě na pokrývání všeho, co se okolo ní šustne. „Abych se jím stal, musím mít miliardu přehrání. Plánuji se s ní odstěhovat na Moravu,“ řekl pro Musicserver.cz.

Být na Times Square je pro umělce velká pocta, obzvlášť pro ty, kteří pocházejí z menších zemí, jako je Česko. Na druhou stranu není Mikolas jediným tuzemským interpretem, který se na velkých obrazovkách objevil. Za zmínku stojí i dívčí kapela Vesna, která se na hektickém náměstí objevila loni v říjnu. V roce 2021 dostala prostor i zpěvačka Berenika Kohoutová, přičemž tím samým se mohou pyšnit i Lenny a Ewa Farna.

Promo podobného typu dostala i původem ruská zpěvačka Aiko, která se teď připravuje na účast v dalším ročníku hudební soutěže Eurovize, kam byla lidmi z řad veřejnosti vybrána jako reprezentantka Česka. Mikolas, který ještě před vydáním debutového alba vystupoval pod jménem Mikolas Josef, je ale zřejmě první český muž, jenž to dokázal.