Čínský e-commerce gigant Alibaba vygeneroval při prodejním svátku 125 miliard korun během 90 minut
Zrovna dnes probíhá ve světě jeden z pravděpodobně největších prodejních dnů v e-commerce světě a jeho dominantním trhem je pochopitelně Čína. Po celých 24 hodin od první minuty 11. listopadu jsou k dispozici speciální slevy, které jsou určené především pro lidi, kteří nemají žádného partnera – událost dostala název “Singles Day” a v rámci obrovského, čtyřhodinového ceremoniálu zahájení se připojilo i několik známých tváří.
Na pódiu se tak s šéfem Alibaby, Jackem Ma, objevil například Daniel Craig, představitel Jamese Bonda, nebo Kevin Spacey, prostřednictvím speciálního pozdravu v motivu seriálu House of Cards, což je naopak největší pecka z dílny Netflixu. A jen po prvních 90 minutách se povedlo Alibabě vygenerovat přes 5 miliard dolarů, tedy zhruba 125,7 miliard korun!
Zajímavé je, že 74% nákupů šlo přes mobilní zařízení, což ukazuje na trend, kterým se bude e-commerce v příštích několika letech ubírat. Minulý rok takto Alibaba vytvořila obrat celkem 9,34 miliard dolarů a předpokládá se, že by tento rok mohla dosáhnout až na více než 13,7 miliard dolarů. Jen pro srovnání – v USA nákupy z Cyber Monday a Black Friday přesáhly pouze 6,56 miliard dolarů, informuje Bloomberg.
A i když jste o tomhle “prodejním svátku” ještě pravděpodobně neslyšeli, v dalších letech bude ještě zásadnějším než nyní, protože čínský trh roste do neuvěřitelných rozměrů. Jestli se ale něčeho obdobného dočkáme i u nás, to je ve hvězdách.
Foto: China Daily