Číslo účtu netřeba, stačí telefonní. Banky slibují, že od příštího roku půjde posílat peníze přes něj
Takzvané platby na kontakt bude možné zadat jen se znalostí telefonního čísla příjemce. Do projektu se zapojilo už devět bank.
Žádné zvláštní aplikace, postupy nebo znalosti. Políčko k vyplnění bude úplně stejné jako to, které klienti bank využívají už teď – ať už v internetovém bankovnictví, nebo ve svém mobilu. Pokud ale od příštího roku budou chtít někomu poslat peníze, nebudou muset znát číslo jeho účtu. Bude stačit to mobilní. V systému už se obě informace spárují. Projekt takzvané platby na kontakt, kterou Česká bankovní asociace a jednotlivé banky slibují už roky, spěje do finále a fungovat má začít od příštího roku.
Pokud tedy testování funkcí nového systému, které odstartuje už v létě, neodhalí zásadní problémy. Do realizace se zatím přihlásilo devět bank. K přijetí plateb je nicméně nutné, aby se jednotliví lidé přihlásili prostřednictvím vlastní banky. Teprve pak se bude banka schopná po zadání platby spojit s registrem a na základě telefonního čísla příjemce v mezinárodním formátu získat číslo jeho bankovního účtu. Platbu pošle rovnou tam.
Na projektu platby na kontakt spolupracuje Česká bankovní asociace s Českou národní bankou a dalšími bankami na českém trhu. Registr s nahlášenými páry telefonních čísel a čísel účtů povede právě ČNB. Jaké banky se konkrétně do projektu zapojily, Česká bankovní asociace říct nechce s tím, že od nich nemá souhlas.
Podle dřívějších vyjádření zástupců jednotlivých domů by ale novinka měla fungovat u České spořitelny, Komerční banky nebo ČSOB. Navíc se podle informací CzechCrunche počítá s dalšími bankami, které už projevily zájem.
„Je to opět velký infrastrukturní projekt, který připravují všechny banky společně s Českou národní bankou. Je to opět důležité, protože všech dvacet bank na trhu klidně mohlo vyvíjet vlastní řešení, což by příliš nefungovalo,“ zmiňoval například v lednu v rozhovoru pro CzechCrunch Filip Zeman, šéf digitálního bankovnictví České spořitelny. Slovem opět narážel na poslední velkou bankovní službu, která má pro klienty významnou přidanou hodnotu, a sice BankID.