Crowdfundingová platforma Indiegogo spustila investice do kryptoměnových projektů

indiegogoico
0Zobrazit komentáře

Spolu se známou crowdfundingovou platformou Kickstarter je Indiegogo druhým největším serverem nabízejícím možnost investic do nově vznikajících projektů výměnou za podíl nebo prvotní verze produktů s nižší cenou. Oproti Kickstarteru ovšem Indiegogo nabízí také pomoc s prvním prototypem takových produktů, samotnou produkcí, rozesíláním, kreativou pro kampaně a propojení s dalšími investory a potenciálními partnery.

Nyní Indiegogo rozšiřuje díky partnerství s MicroVentures svůj byznys o ICO, tedy investice do projektů tvořících svůj byznys na bázi financování prostřednictvím vlastních vydávaných kryptoměn, tzv. tokenů. Prvním z takových projektů je decentralizovaná online liga amerického fotbalu s názvem Fan-Controlled Football League, která chce tímto způsobem vybrat 5 milionů dolarů.

mark1

Přečtěte si takéPřepravní startup Taxify expanduje do australského Sydney a hlásí přes 100 tisíc řidičůPřepravní startup Taxify expanduje do australského Sydney a hlásí přes 100 tisíc řidičů

Fan-Controlled Football League během dvou dní vybrala již 2 miliony dolarů na projekt, který umožňuje fotbalovým fanouškům vytvořit si svůj online tým a hrát si na virtuálního kouče, který kontroluje celý zápas, jenž funguje podobným způsobem jako hra, ale s reálnými hráči, kterým dává instrukce prostřednictvím speciální hráčské helmy. Jde tedy dle tvůrců o revoluci na poli esportů.

ef

Prostřednictvím kampaně lze investovat v běžné měně, stejně jako v Bitcoinech, s tím, že pro celých 5 milionů je pro přispěvatele nabízen 25% bonus v podobě FAN tokenů, jenž mají momentálně hodnotu 0,10 dolarů za kus. Ty zároveň slouží jako platidlo v chystané mobilní aplikaci a online platformě.

Indiegogo se tak vrhlo do velmi lukrativní oblasti, která byla, především pro americké uživatele, až dosud dostupná většinou pouze pro akreditované investory. Nyní lze investovat nižší desítky dolarů, stejně jako desítky až stovky tisíc a další projekty by se měly na platformě objevit ještě do konce roku.

Výrobce Pepsi si zarezervoval zatím největší počet elektrokamionů Tesla Semi

Filip HouskaFilip Houska

trucktop
0Zobrazit komentáře

Je tomu sotva pár dní, co si americký výrobce piva Budweiser Anheuser-Busch předobjednal čtyřicet elektrických kamionů Semi od automobilové a energetické společnosti Tesla. Tímto krokem se přidal k logistickým firmám jako například DHL Supply Chain či J. B. Hunt nebo obchodnímu řetězci Walmart s 15 zarezervovanými vozy. Nově má o tyto kamiony, které slibují dojezd až 480, respektive 800 kilometrů v případě dražší verze, i výrobce jednoho z nejproslulejších nápojů.

Nadnárodní společnost PepsiCo, pod kterou spadají nejen sladké nápoje jako Pepsi, 7UP či Mirinda, ale i brambůrky Lay’s a řada jiných sladkostí, si podle agentury Reuters předobjednala až 100 elektrických kamionů Semi. K tomu musela již nyní vynaložit dva miliony dolarů, jelikož rezervace jednoho kamionu se zvedla z 5 tisíc dolarů na 20 tisíc.

F83E747A-17C0-4259-ACBC-01FADB0E61F4

Přečtěte si takéApple kupuje aplikaci na rozpoznávání audioobsahu Shazam za 400 milionů dolarůApple kupuje aplikaci na rozpoznávání audioobsahu Shazam za 400 milionů dolarů

Důvodem pro toto rozhodnutí je vize PepsiCo spočívající ve snižování emisí napříč jejím vozovým parkem, který má na 10 tisíc jednotek. To potvrzuje i ředitel dodavatelského řetězce dceřiné firmy Frito-Lay pro Severní Ameriku Mike O‘Connell, podle kterého by znečišťování ovzduší emisemi mělo díky tomuto budoucímu nákupu klesnout do roku 2030 o 20 procent.

„PepsiCo má v úmyslu nasadit kamiony Semi pro dodávky „svačinek“ a nápojů mezi výrobními, distribučními a prodejními prostory do vzdálenosti 800 kilometrů, což Elon Musk, CEO Tesly, slibuje,“ říká O‘Connell

S touto rezervací, která je doposud největší za existenci těchto elektrických kamionů, si Muskova firma přišla nejen na zmíněné 2 miliony dolarů, ale v době, kdy dojde ke skutečnému prodeji, tedy někdy v roce 2019, jí na účet přibude dalších 15 milionů dolarů (cena za základní verzi Semi je 150 tisíc dolarů). Připočtou-li se další peníze od jiných společností, jež na kamiony také čekají, je to už velice sympatická částka.

Revoluce, nebo příliš povyku pro nic?

popelka15

Přečtěte si takéAchitekti proměnili staletý pavlačový dům v místo plné luxusuPopelka z Malé Strany. Designéři s architekty proměnili staletý pavlačový dům v místo plné luxusu

Názory na elektrokamiony Semi se poměrně dost liší. Řada lidí tvrdí, že budou zbytečně zatěžovat životní prostředí, někteří naopak obdivují jejich design a očekávají zlepšení kamionové dopravy jako takové. Nicméně není pochyb, že o tyto kamiony s cenovkou 150 tisíc dolarů za standardní variantu s 480kilometrovým dojezdem (respektive 180 tisíc dolarů za verzi s 800kilometrovým dojezdem), které jsou navíc vybaveny asistenčními systémy a dalšími zajímavými prvky, je zájem.

Asistenční systémy, zrychlení z 0 na přibližně 100 km/h za 20 vteřin (při plném, 40tunovém nákladu) nebo slibované dobití na dojezd 640 km za 30 minut

Foto: Tesla