Cubiio: přenosný laserový rytec, se kterým lze jednoduše gravírovat do různých materiálů

Filip HouskaFilip Houska

cubio
0Zobrazit komentáře

Na crowdfundingové platformě Kickstarter se opět objevil zajímavý produkt, který se bude hodit především všem kreativcům. Muherz, tchajwanský technologický startup, totiž vsadil na metodu rychlého a nenáročného gravírování pro každého a představil Cubiio.

Cubiio je malý laserový rytec v podobě krychle, díky kterému může uživatel gravírovat, případně i vyřezávat, takřka jakékoliv obrazce na takřka jakýkoliv povrch. Produkt již úspěšně dokončil crowdfundingovou kampaň na Kickstarteru, kde vybral přes 330 tisíc dolarů (cca 7,3 milionů korun), a prvním zájemcům má být doručen ještě letos.

fbmarketplacec

Přečtěte si takéFacebook spustil v Česku Marketplace, vlastní tržiště na prodej mezi uživateliFacebook spustil v Česku Marketplace, vlastní tržiště na prodej mezi uživateli

Hlavními benefity tohoto chytrého gadgetu, jehož proces od prototypu po finální produkt určený k expedici trval pouhý rok, je široká využitelnost a kompaktnost. Díky rozměrům 5x5x5 cm se vleze kamkoliv a dotyčný nepotřebuje speciální prostor, odkud by s ním operoval – podle technických specifikací stačí 15 až 20 centimetrů.

Tím nejdůležitějším plusem je jeho různorodost, respektive podpora široké škály materiálů. Lze gravírovat do papíru, kartónu, látky, plstě, výrobní kůže, dřeva, pryže, kovu nebo dokonce i do těsta, jak sám startup prezentuje na příkladu palačinek.

K celému procesu je zapotřebí dedikovaná aplikace (iOS, Android) s poměrně jednoduchým rozhraním, na které si uživatel navolí, co chce gravírovat (fotku, text nebo G-kód), propojí telefon či tablet s Cubiiem, umístí jej na stativ a nechá pracovat. Doba dokončení se liší v závislosti na materiálu a rozměrech gravírovaného obrazce.

Jelikož se jedná o laserový produkt, tak se k němu vážou i bezpečnostní prvky, což dokazují například různé indikace pro přehřívání nebo ochranné brýle, které jsou rovnou v balení.

Cubiio přichází v pěti barevných kombinací a je možné si jej zakoupit na Kickstarteru v jednom z nabízených (a dostupných) balíčků. Minimální cena je momentálně 299 dolarů (cca 6,5 tisíce korun).

Foto: Reprofoto, YouTube

HBO nechtěně vypustilo na internet zatím neodvysílanou epizodu seriálu Hra o trůny

got3
0Zobrazit komentáře

Každý, kdo sledoval poslední dění kolem HBO, které potkal nepříjemný únik takřka 1,5 TB dat, asi tuší, že dříve či později muselo přijít na akci ze strany hackerů, kteří požadovali 250 tisíc dolarů v Bitcoinech za to, že žádná data nepublikují. Ještě než se něco událo se ovšem stalo terčem takového neštěstí samo HBO, které nechtěně vypustilo epizodu, jenž má být odvysílána až tuto neděli.

Takový kousek se podařilo zaměstnancům španělské pobočky HBO, kteří nechtěně odvysílali novou epizodu přímo na oficiálním kanálu. Toho si samozřejmě okamžitě všimli internetoví uživatelé a začali jednat – video tak nyní koluje na torrentech a jiných download serverech a čeští fanoušci mezi překladateli k němu již stihli přiložit i titulky.

fbmarketplacec

Přečtěte si takéFacebook spustil v Česku Marketplace, vlastní tržiště na prodej mezi uživateliFacebook spustil v Česku Marketplace, vlastní tržiště na prodej mezi uživateli

Podobný problém se stal již nedávno, když jeden z partnerů HBO, Star India, zveřejnil v předstihu čtvrtou epizodu zatím poslední, sedmé série. Ještě před vysíláním páté série se v minulosti americká televizní společnost potýkala s únikem čtyř prvních epizod, které se dostaly na internet po zaslání některým médiím.

got2

foto: HBO

HBO připravuje desetidílný prequel s názvem House of Dragon

exec-final

Přečtěte si takéČupr, Šejdová a Hajduček ukazují, jak budovat byznys s vizíČupr, Šejdová, Hajduček. Navzdory tržním turbulencím ukazují, jak budovat byznys s dlouhodobou vizí

HBO pro server TheVerge potvrdilo, že únik v žádném případě nesouvisí s hackerským útokem a jde pouze o interní chybu. Poslední série nutno říct trhá rekordy, ať už ve sledovanosti nebo právě v počtu ilegálně stažených epizod, jejich číslo přesáhlo již 90 milionů.

Foto: HBO