Další herní únik. Po obřím leaku GTA se na veřejnost dostalo 43 minut s barbarem z Diabla IV

Obě hry patří k veleočekávaným pokračováním slavných sérií, obě nyní postihl leak utajovaného obsahu. Diablo ale může mrzet o něco míň.

Michal MančařMichal Mančař

diablo-iv

Foto: Blizzard Entertainment

Diablo IV sází na osvědčený recept návykového boje proti zrůdným démonům

0Zobrazit komentáře

Bezpečnost herních studií v posledních dnech připomíná cedník. Neznámý hacker vyslal do světa tři gigabajty videí z vývoje Grand Theft Auto VI – a nebyl to jediný víkendový únik utajovaných informací o chystané hře, na kterou si herní komunita už téměř deset let brousí zuby. Na internet se totiž dostaly i záběry z pokračování Diabla.

Oba tituly jsou netrpělivě očekávané miliony fanoušků, jde o pokračování těch nejúspěšnějších a nejpopulárnějších videoherních sérií. Šestý díl Grand Theft Auto a čtvrté Diablo mají už teď úspěch prakticky zaručen, současně jsou ale ještě ve vývoji. Veřejných informací tak především v případě prvně jmenovaného bylo poskrovnu – tedy až dosud. Tedy do okamžiku, kdy obě hry postihly úniky utajovaného obsahu.

V případě krimi akce Grand Theft Auto jej vypustil hacker, který kromě obrovského balíku videí ukazujících různé části nedokončené hry hrozí i zveřejněním zdrojového kódu aktuálního pátého a právě chystaného šestého dílu. Dokonce vývojářům z Rockstar Games a vydavatelům z Take-Two Interactive vzkázal, že by rád uzavřel pro něj zřejmě velice výhodnou dohodu.

Podle svých slov je leaker – vystupující pod přezdívkou teapotuberhacker – i za nedávným hackem taxislužby Uber. K téměř hodině záběrů a zdrojovému kódu se měl dostat prostřednictvím interní komunikace studia Rockstar. To nedělní únik interního obsahu v pondělí potvrdilo a současně dodalo, že na jeho provoz ani vývoj nových titulů leak nebude mít vliv.

Tři čtvrtě hodiny nového Diabla

Zato u Diabla IV je situace o něco méně dramatická, ale přesto jde o únik významné porce neveřejného obsahu. Na internet se totiž dostalo celkem 43 minut z rané verze hry určené pro rodinu a přátele. Leak ukazuje vše, co se od akční hry na hrdiny očekává, tedy temný svět, boj s démonickými zrůdami a různé schopnosti hratelné postavy mocného barbara. Ale především je video opatřené značkami, který by mohly ve zjištění původce úniku pomoci.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Už v předchozích měsících unikly kratší nahrávky, které novinku od Blizzard Entertainment poodhalovaly víc, než by si vývojáři přáli. Současný leak je však zdaleka největší, byť naštěstí pro tvůrce není doplněn vydíráním hackera. Dalším, alespoň drobným zmírněním i tak nepříjemné situace může být také skutečnost, že Diablo IV má oproti GTA VI mnohem konkrétnější podobu.

Jeho vydání je naplánované už na příští rok, nedávno se navíc představilo v trailerech a sami vývojáři nedočkavou komunitu pravidelně informují. To nové Grand Theft Auto nebylo až do letošního února oficiálně potvrzené, byť vývoj šestého dílu série byl i předtím prakticky jistý. Od premiéry aktuálního, pátého dílu totiž právě za dvanáct měsíců uplyne už deset let a série GTA je strojem na peníze, který v zábavním průmyslu nemá obdoby.

Rozdílnost obou jinak podobně obsáhlých leaků ilustruje i skutečnost, že 43 minut záběrů z Diabla IV je na internetu stále poměrně snadno k nalezení i několik desítek hodin po původním zveřejnění. Zato jakýkoliv výskyt uniklého obsahu z vývoje GTA VI majitelé práv z Take-Two Interactive okamžitě potírají.

Legendární Monkey Island je zpět. 32 let po prvním dílu vychází pokračování pirátské adventury

Patří k nejslavnějším a nejvtipnějším hrám v historii, inspirovala české Tajemství Oslího ostrova. Další díl příhod Guybrushe Threepwooda je tu.

Michal MančařMichal Mančař

monkey-island-boxed

Foto: Terrible Toybox

Hlavní hrdina Monkey Islandu Guybrush Threepwood se chtěl stát pirátem. A do jisté míry se mu to povedlo…

0Zobrazit komentáře

Žánr adventur má ve videoherním světě nejlepší léta za sebou. Hry založené na hádankách a dialozích povětšinou bez akčnější vložky už netáhnou tolik jako v závěru minulého století. Ne snad, že by hráče vůbec nelákaly, koneckonců taková česká série Polda na svůj sedmý díl i vylepšenou verzi dílu druhého vybrala dohromady už přes dva miliony korun, ale jejich zlatá éra je jednoduše pryč. Teď ale poklidné adventurní vody rozvířila legendární kocábka. Vychází totiž Return to Monkey Island, pokračování jednoho z nejslavnějších titulů v herní historii.

Když v roce 1990 vyšel The Secret of Monkey Island, pobavil pirátskými příhodami postavenými na hlavu. Místo krvelačných hrdlořezů a postrachů moří i oceánů představil pestrou posádku vtipných postaviček v čele s hlavním hrdinou Guybrushem Threepwoodem, který se opravdu moc toužil stát pirátem. Ale vzhledem k tomu, že Opičí ostrov je místo veskrze komediální, asi si i bez znalosti her dokážete tipnout, jak se mu to dařilo a co a jak se asi mohlo stát.

Představte si tak trochu filmové Piráty z Karibiku, jen s menší dávkou rumu, ještě menší dávkou akce, ale dvakrát legračnější a třikrát chytřejší. A byť je úspěch Monkey Islandu spojený s mnoha jmény, největší podíl připadá hlavnímu designérovi prvních dvou dílů Ronu Gilbertovi. A právě vývojářský tým Terrible Toybox pod jeho vedením připravil další pokračování dvaatřicet let staré, ale nestárnoucí značky s názvem Return to Monkey Island.

Lodní lístek je zájemcům k dispozici od pondělí na Steamu a na Nintendo Switch, místo zlatých dublonů si z vašeho lupu uzme třiadvacet euro, tedy zhruba 560 korun. To je velmi příznivá cena za návrat k naprosto stěžejním adventurám, které se kombinací vtipných hádanek a ještě vtipnějších dialogů staly bez přehánění legendou. Nejen v adventurním žánru, ve kterém patří k těm nejcennějším pokladům, ale ve videoherních dějinách vůbec.

Monkey Island se dočkal několika pokračování, první dva díly v sérii dostaly před několika lety modernější remaky, které byly na dlouhou dobu posledním zápisem do lodního deníku série. Ta mimochodem vznikla pod křídly LucasArts, videoherní divize zábavního obra Lucasfilm založeného tvůrcem Star Wars Georgem Lucasem. A LucasArts, respektive od loňska už Lucasfilm Games, spolupracují s Terrible Toybox a vydavatelem Devolver Games i na Return to Monkey Island.

Hráče, pro které se jedná o návrat k milované legendě, možná zaskočí výrazná stylizace novinky. Ale není to poprvé, co se vizuál Opičího ostrova i pirátů proměnil. Po dvou úvodních dílech s pixelovatým půvabem začátku devadesátých let přišel v roce 1997 komiksově vypadající titul The Curse of Monkey Island, který už ale o tři roky později nahradil plně trojrozměrný čtvrtý díl Escape from Monkey Island. A ve 3D sice zůstaly, ale jiný vizuál dostaly i Tales of Monkey Island, poslední hra před remaky prvních dvou dílů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Rozdíl na pohled by však neměl přebít věrnost tomu, co udělalo z původního Monkey Islandu tak ikonickou adventuru. Příběh nové hry se odehrává okamžitě po událostech druhého dílu, tedy posledního designovaného Gilbertem, a hráči opět obléknou kabátec Guybrushe Threepwooda, který změří síly – respektive důvtip – s nemrtvým pirátským kapitánem LeChuckem. Těšit se tak můžeme na staré známé, například guvernérku Elaine Marley, o jejíž srdce Guybrush i LeChuck usilovali…

Původní The Secret of Monkey Island mimochodem zanechal důležitou stopu i v Česku. V roce 1994 vytvořili dva mladíci Petr Vlček a Jarek Kolář parodickou adventuru Tajemství Oslího ostrova s hrdinou Gajbrašem Trípvůdem, jejíž vydání si vzal na starosti král místní devadesátkové distribuce Vochozka Trading.

Ze spolupráce mladých tvůrců vzniklo studio Pterodon, které má na svědomí lechtivou adventuru Sedm dní a sedm nocí i vietnamskou akci Vietcong. A Kolář se následně stal významnou osobností českého herního průmyslu a šéfem Ingame Studios.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.