Další povedené elektrické Porsche. Macan napovídá, že se v Německu drží vysoko nastavené laťky
První novináři si mohli otestovat elektrické SUV Macan. A shodují se, že Porsche chce nabízet opravdu dobré elektromobily.
Porsche v loňském roce prodalo bezmála 310 tisíc kusů svých vozidel, přičemž téměř 35 tisíc z nich představoval první elektrický model značky Taycan. Po technologické stránce povedený vůz tím dýchá na krk i prodejům slavné 911, což jasně dokazuje, že o elektromobilitu mají zákazníci Porsche zájem. Ten chce značka do budoucna přiživovat nabídkou dalších plně elektrických modelů. Příštím bude Macan, elektrifikovaná verze druhého nejprodávanějšího modelu značky, která se podle prvních recenzí povedla.
Automobilka Porsche si vzala za cíl prodat v roce 2025 víc elektrifikovaných vozů než konvenčních a do roku 2030 mít 80 % modelového portfolia tvořených pouze vozy vybavenými elektromotorem. Plán je tedy takový, že Porsche by v budoucnu vybavovalo spalovacími motory jen model 911 a zbytek portfolia by nabízelo pouze v elektrifikovaných verzích.
Jako první z tradičních modelů značky se elektrifikace dočká Macan, kompaktní SUV, které v této verzi vyzkoušeli už někteří novináři ze zámořských redakcí. A jejich první dojmy naznačují, že Porsche dokázalo najít správnou cestu, jak zákazníkům nabídnout inovaci, a přitom je neochudit o emoce z jízdy.
Novinka by měla dorazit během příštího roku a Porsche s ní bude i nadále nabízet také verzi s konvenčním pohonem. Tedy dokud pro ni bude na trhu místo. Automobilka svou elektrickou novinku postavila na zcela nové platformě PPE, která by měla využívat nový patentovaný Power Box s AC nabíječkou, ohřívač a DC/DC měnič. Platforma byla vyvinuta ve spolupráci s Audi. Znamená to tedy, že se jí dočkají i modely se čtyřmi propojenými kruhy ve znaku. Měla by být navíc natolik flexibilní, že by ji v budoucnu šlo využít jak u SUV modelů, tak elektrických verzí sportovních kupé, jako je Boxster či Cayman.
Porsche počítá s tím, že elektrický Macan nabídne nejméně ve třech konfiguracích, tedy v základní verzi, ve verzi S a nejnadupanější verzi Turbo. Ta klasická by měla nabídnout pohon zadních či všech kol a elektromotory umístěné vepředu i vzadu. Vyšší verze budou standardně s pohonem všech kol, přičemž Turbo bude mít výkonnější zadní motor. Nabídne tak až 603 koňských sil, což je podstatně více než nejvýkonnější verze konvenčního Macanu GTS s 434 koňmi.
Novinka by měla být vybavena baterií o kapacitě 100 kWh, a tak by měl být Macan schopen na jedno nabití ujet 500 kilometrů. Dobu nabíjení z pěti na 80 procent Porsche vyčíslilo na 25 minut a podobně jako Taycan by měl vůz využívat osmisetvoltovou elektrickou architekturu umožňující nabíjení výkonem až 270 kW.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs