Další přesuny u dodavatelů e-shopů. Adam Kurzok prodává podíl v jedné z agentur

V agentuře Digismoothie, která vyvíjí aplikace i e-shopová řešení na platformě Shopify, vykupují Kurzokův podíl ostatní společníci.

Peter BrejčákPeter Brejčák

digismoothie-team-foudenrsInsider

Foto: Digismoothie

Zakladatelé Digismoothie Tomáš Janů, Michal Marek a Adam Kurzok

0Zobrazit komentáře

V online a e-commerce byznysu je Adam Kurzok známou tváří. Před dvanácti lety prodal službu Pizzatime portálu Dáme jídlo a poslední roky stojí v čele agentury Expando, která e-shopům pomáhá se vstupem a expanzí na online tržiště. A mimo jiné stál před pěti lety u zrodu agentury Digismoothie. Právě v ní teď prodává svůj podíl.

Podíl Kurzoka vykupují ostatní společníci, cenu ani jedna ze stran nekomentuje. Valuace společnosti se ale podle zdrojů CzechCrunche obeznámených se situací měla pohybovat pod hranicí 100 milionů korun. Samotná Digismoothie přitom loni podle vyjádření dosáhla tržeb ve výši 74 milionů korun, letos očekává desetiprocentní růst.

„Moje aktivní role se snižovala, proto jsem akceptoval nabídku odkupu od spoluzakladatelů,“ komentuje rozhodnutí dvaačtyřicetiletý podnikatel. Svůj hlavní přínos v Digismoothie viděl především v prvních letech. „V poslední době už jsem v zavedené firmě takový přínos neměl a zároveň jsme měli jiné představy o dalším směřování,“ doplňuje Kurzok. Teď se chce na 100 procent věnovat své práci v Expandu, které letos očekává dvouciferný růst na obrat kolem 100 milionů korun.

Další podílníci v Digismoothie jsou spoluzakladatelé Michal Marek a Tomáš Janů, kteří předtím sbírali zkušenosti v Avastu (dnes Gen). K nim se později jako první člen týmu přidal průkopník Shopify v Česku Josef Rousek.

Digismoothie se zabývá vývojem aplikací a obchodů právě na zmiňovaném Shopify. Aktuálně má obsluhovat přes 14 tisíc klientů z celého světa, největším trhem jsou pro agenturu Spojené státy. Postupem let pak Digismoothie rozběhlo i vývoj e-shopů na míru pomocí Shopify, kromě toho má i tým pro provoz tzv. D2C e-shopů (direct-to-customer; kdy výrobce prodává zboží přímo koncovým zákazníkům).

„Časem jsme se rozhodli rozšířit náš záběr, protože jsme viděli další příležitosti na trhu. Vše, co děláme, má ale jednoho společného jmenovatele – platformu Shopify,“ komentuje spoluzakladatel Tomáš Janů. „Chceme se soustředit na rozvoj naší největší aplikace Candy Rack a zároveň předat co nejvíce našich zkušeností v D2C e-commerce našim partnerům – ať už prostřednictvím tvorby e-shopu na míru, tak i jeho případným provozováním,“ doplňuje Michal Marek.

Za přibližně rok jde o druhou českou transakci, kdy se prodávaly podíly ve firmách vyvíjejících e-commerce řešení na Shopify. Loni v říjnu oznámila akvizici brněnské Sounds Good Agency společnost Shopsys. Ta pak letos oznámila vznik skupiny Abugo, kam kromě dvou zmiňovaných hráčů spojila také brněnské startupy Smartsupp, Survio a Reservio.