Další přesuny u dodavatelů e-shopům. Adam Kurzok prodává podíl v jedné ze svých firem
Ve společnosti Digismoothie, která vyvíjí aplikace i e-shopová řešení na platformě Shopify, vykupují Kurzokův podíl ostatní společníci.
Zakladatelé Digismoothie Tomáš Janů, Michal Marek a Adam Kurzok
V online a e-commerce byznysu je Adam Kurzok známou tváří. Před dvanácti lety prodal službu Pizzatime portálu Dáme jídlo a poslední roky stojí v čele agentury Expando, která e-shopům pomáhá se vstupem a expanzí na online tržiště. A mimo jiné stál před pěti lety u zrodu společnosti Digismoothie. Právě v ní teď prodává svůj podíl.
Podíl Kurzoka vykupují ostatní společníci, cenu ani jedna ze stran nekomentuje. Valuace společnosti se ale podle zdrojů CzechCrunche obeznámených se situací měla pohybovat kolem hranice 100 milionů korun. Samotná Digismoothie přitom loni podle vyjádření dosáhla tržeb ve výši 74 milionů korun, letos očekává desetiprocentní růst.
„Moje aktivní role se snižovala, proto jsem akceptoval nabídku odkupu od spoluzakladatelů,“ komentuje rozhodnutí dvaačtyřicetiletý podnikatel. Svůj hlavní přínos v Digismoothie viděl především v prvních letech. „V poslední době už jsem v zavedené firmě takový přínos neměl a zároveň jsme měli jiné představy o dalším směřování,“ doplňuje Kurzok. Teď se chce na 100 procent věnovat své práci v Expandu, které letos očekává dvouciferný růst na obrat kolem 100 milionů korun.
Další podílníci v Digismoothie jsou spoluzakladatelé Michal Marek a Tomáš Janů, kteří předtím sbírali zkušenosti v Avastu (dnes Gen). K nim se později jako první člen týmu přidal průkopník Shopify v Česku Josef Rousek.