Dalších 7 miliard korun pro Sotio. PPF masivní investicí podpoří své snahy ve vývoji léku na rakovinu

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

sotio

Foto: PPF

Sídlo biotechnologické společnosti Sotio ze skupiny PPF

0Zobrazit komentáře

Biotechnologická společnost Sotio Biotech získala další významné financování pro svou misi vyvinout lék na různé typy rakoviny a další nádorová onemocnění. Mezinárodní společnost, která zastřešuje aktivity skupiny PPF ve výzkumu a vývoji nových protinádorových léčiv, získala právě od finanční skupiny rodiny Kellnerových 280 milionů eur, v přepočtu 7,1 miliardy korun. Ty poputují na rozšíření a rozvoj produktového portfolia, včetně hlavního vyvíjeného přípravku SOT101, spuštění čtyř nových klinických studií a další vývoj do konce roku 2023.

Peníze budou použity na uskutečnění dvou klinických studií s přípravkem SOT101. Ten stimuluje imunitní systém tak, že aktivuje bílé krvinky, hlavně T-lymfocyty a NK buňky, aby zabíjely nádorové buňky. V imunoonkologii jde o nadějnou terapeutickou látku, která se navíc dobře kombinuje se zavedenými onkologickými léky. Nyní se přípravek testuje jako monoterapie u pacientů s nádory kůže a ledvin.

Do konce roku 2023 také vstoupí do fáze klinických studií tři nové přípravky, které Sotio vyvíjí. Přípravek BOXR1030 představuje hlavní projekt společnosti v rámci CAR-T buněčných terapií u nádorů z pevných tkání. BOXR1030 se připravuje pro každého pacienta zvlášť s využitím jeho vlastního imunitního systému. Laboratorně upravené bílé krvinky (T-buňky) jsou ve formě injekce vráceny zpět do těla pacienta, kde najdou nádorové buňky a zabijí je. Klinická studie je již schválena a začne počátkem roku 2022.

spisek-sotio

Foto: Sotio

Radek Špíšek, generální ředitel biotechnologické společnosti Sotio

Přípravek SOT102 je protinádorový přípravek na platformě ADC (konjugát protilátky a léku). ADC jsou nosiče cytostatik (například chemoterapie) se schopností cíleně vybrat nádorovou buňku, navázat se na její povrch a po průniku do ní uvolnit vysoce účinné léčivo bez toho, aby došlo k poškození zdravých buněk. Zahájení první klinické studie u pacientů s nádory žaludku a slinivky břišní je plánováno na březen 2022.

Ke konci roku 2022 Sotio plánuje zahájit rovněž klinickou studii s přípravkem SOT201. Jde o látku, která spojuje SOT101 a PD-1 inhibitor ve fixní kombinaci. „Takto významná investice nám umožní významně posunout klinický vývoj námi vyvíjených přípravků,“ uvedl generální ředitel Sotio Radek Špíšek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„V posledních letech vytvořilo Sotio atraktivní portfolio programů založených na různých metodách léčby,“ řekl Ladislav Bartoníček, generální ředitel a akcionář skupiny PPF, který vedení skupiny převzal po zesnulém Petru Kellnerovi. „Velmi si ceníme dosavadních úspěchů společnosti a jsme přesvědčeni, že toto financování umožní společnosti Sotio další rozvoj. Bude to důležitý krok k dosažení našeho dlouhodobého cíle etablovat se v oboru onkologie,“ dodal.

Financování poskytne skupina PPF postupně v závislosti na dosažení definovaných vývojových a regulatorních fází. Samotná skupina založená Petrem Kellnerem podniká ve 25 zemích, kde investuje do řady odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, média, biotechnologie, nemovitosti až po strojírenství. PPF působí v Evropě, Asii a Severní Americe, vlastní aktiva v hodnotě 40,3 miliardy eur a zaměstnává celosvětově 80 tisíc lidí.

S přispěním ČTK.

Livesport najal bývalého kreativního ředitele Novy. Alan Záruba bude řídit digitální obsah pro celý svět

Filip HouskaFilip Houska

alan-zaruba

Foto: Livesport

Do Livesportu přichází Alan Záruba

0Zobrazit komentáře

Česká technologická společnost Livesport dnes ohlásila velkou posilu do svých řad. Vedoucí pozice firmy doplní bývalý kreativní ředitel televize Nova Alan Záruba, který bude v rámci nového oddělení zodpovědný za tvorbu a akvizici digitálního obsahu pro aplikace s názvem FlashScore, pod kterými Livesport zprostředkovává sportovní výsledky pro zahraniční trhy.

„Ve zkratce bude mým hlavním úkolem vybudovat nový multimediální pilíř, který doplní současný obsah sítě FlashScore. Beru to jako velkou výzvu, protože je Livesport globálním hráčem a světovou jedničkou ve svém oboru. Věřím, že s rozšířeným obsahem v příštích letech svou pozici ještě upevní,“ říká k novému angažmá Alan Záruba, jenž se v médiích pohybuje již patnáctým rokem.

Nejdříve pracoval jako vedoucí designér v České televizi, poté coby art director zpravodajství ČT24 a ČT Sport. Z veřejnoprávní televize v roce 2014 zamířil do skupiny Nova, kde se stal kreativním ředitelem a řídil například projekty vizuální proměny Televizních novin a dalších publicistických pořadů. Podílel se i na rebrandingu staniční grafiky kanálů Nova Group.

Vedle toho pracoval i na streamovací službě Voyo a mimo jiné má zkušenosti také s řízením projektů v zahraničí, konkrétně na Slovensku, v Bulharsku a Rumunsku, kde skupina CME (majitel televizních stanic Novy) operuje. Své bohaté zkušenosti, doplněné o znalosti typografie nebo kurátorské činnosti, se nyní pokusí uplatnit právě v Livesportu.

livesport-aplikace1

Foto: Livesport

Aplikace Livesportu

Coby takzvaný Chief Digital Content Officer se zaměří na tvorbu sportovního zpravodajského týmu a propojení datového i multimediálního obsahového servisu na globální úrovni. Ve středu dění bude stále poskytování rychlého výsledkového zpravodajství fanouškům v desítkách zemí. Jak doplňuje server Lupa.cz, Záruba si spolupráci s Livesportem vyzkoušel už letos v létě, a to při tvorbě nové vizuální identity firmy.

„Naše rychlé sportovní zpravodajství postupně rozšiřujeme o nové typy obsahu a nárůst návštěvnosti potvrzuje, že to sportovní fanoušci oceňují. Věřím, že pod Alanovým vedením se v příštích letech výrazně posune rozsah i úroveň našeho sportovně-informačního servisu,” říká šéf Livesportu Martin Hájek.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

A byť nyní je situace v Livesportu lepší, začátek loňského roku pro společnost se sídlem v pražských Nových Butovicích nevypadal zvlášť dobře. Stejně jako řadu jiných byznysů i Hájkovu firmu zasáhla pandemie koronaviru, kvůli které se výrazně omezily sportovní zápasy, což znamenalo, že padala návštěvnost na jejích aplikacích.

TOP GUN: MAVERICK

Přečtěte si takéRežisér F1 plánuje třetí Top Gun. Ten druhý je vedle něj malý, říkáRežisér F1 plánuje třetí Top Gun. Maverick má čelit ještě větším problémům a krizi než dřív

Smutným dnem se stalo přesně úterý 21. dubna 2020, kdy nebylo v aplikacích Livesportu ke sledování ani jedno fotbalové utkání. I tak ale firma přečkala složité období dobře, utržila zhruba 2,5 miliardy korun a loni v říjnu už na svých webech a aplikacích opět počítala přes 90 milionů fanoušků. A podobně prý rostly také klíčové tržby z reklam.

Dnes Livesport uvádí, že aktuální výsledky, statistiky a další informace napříč zhruba čtyřiceti sportovními disciplínami ve více než třiceti světových jazycích konzumuje téměř 100 milionů uživatelů měsíčně. Jako úspěch považuje i příchod nových členů týmu, kteří mohou pracovat v nových (respektive pár měsíců starých) kancelářích, na kterých dělalo tuzemské Studio Reaktor.