Daniel Křetínský vstupuje do „albánského Seznamu“ Gjirafa. Jeho CNC zároveň prohloubí spolupráci s Mall.tv
Jeden z nejbohatších Čechů Daniel Křetínský nadále posiluje svoji pozici jednoho z lídrů v oblasti digitálních mediálních aktivit. Novou akvizicí a prohloubením spolupráce s Rockaway chce výrazně akcelerovat růst svých firem v tomto segmentu.
V rámci své společnosti Czech Media Invest (CMI), ve které vedle Křetínského drží 40% podíl jeho slovenský společník Patrik Tkáč a zbylých 10 % Roman Korbačka, vstupuje do firmy Gjirafa, v tuzemsku přezdívané jako albánský Seznam. Do ní již v rámci v rámci investičních kol Series A a Series B vložila stovky milionů korun investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta.
Podle vyjádření firmy zároveň CMI a Gjirafa společně vytvoří platformu pro vývoj technologií, které bude moci CMI implementovat v rámci svého evropského mediálního portfolia. Jakým způsobem bude vstup CMI do albánské firmy vypadat, zatím není jasné. Může jít například o odkup části podílu Rockaway, ale zástupci CMI prozatím na dotaz CzechCrunche neodpověděli.
„Pro CMI jde o rozšíření svého současného geografického působení o trhy balkánského regionu a současně o posílení vlastní technologické kompetence. Gjirafa vyvinula a používá platformu, která je od svého začátku postavená pro online prostředí, čímž CMI získá ověřené know-how a fungující nástroje,“ uvedla CMI.
V rámci dalšího interního vývoje této platformy by se chtěly firmy dopracovat ke schopnosti nabídnout ostatním mediálním společnostem konkurenceschopné a komplexní technologické řešení, které by mělo být schopné čtenářům nabídnout částečně personalizovaný obsah a tím pádem médiím přinést vyšší čtenost.