Dárcovskou platformu Donio přebírá Livesport, letos zřejmě dosáhne vysbírané miliardy
Na rozjezdu crowdfundingové platformy, která sbírá peníze na příběhy potřebných, se podílel Miton. Nový vlastník Livesport má přinést stabilitu.
Víc než pět tisíc sbírek a projektů obsahujících mnohdy velmi silné příběhy a dohromady 800 milionů korun vybraných často i po docela malých částkách. Pokud existuje něco jako trh dobročinnosti, crowdfundingová platforma Donio, kde se vybírají finance právě na bohulibé účely, se na něm úspěšně prosadila. Před lety jí s rozjezdem pomáhal Miton, teď získává nového partnera. Kupuje ji společnost Livesport, česká firma, která se stala jedním z největších světových poskytovatelů výsledků a informací ze světa sportu.
Spolupráci už si vyzkoušeli. Má jméno Dobrobot a oznámili ji zhruba před měsícem, když zakladatel a spolumajitel Livesportu Martin Hájek a David Procházka z Donia představili, jak chtějí pomáhat financovat neziskové organizace online aukcemi předmětů a zážitků od slavných sportovců, známých osobností či firem.
Dobrobot chce jako nový projekt vybrat během prvního roku alespoň 15 milionů korun, zato Donio se ročně pohybuje ve stovkách milionů. Letos celkově podle Procházky pravděpodobně dosáhne už miliardy.„Během covidové pandemie se dobře ukázalo, v čem spočívá síla Donia. Byli jsme mezi přispěvateli na několik projektů, ale tak rozsáhlá, rychlá a efektivní pomoc mohla přijít jen díky spojení velké masy dárců,“ chválí Hájek projekt.
„V rámci změny partnera se na fungování Donia nic nemění. Stále budeme klást důraz na prozákaznický přístup, vždy budeme předávat 100 procent vybrané částky a budeme se i nadále snažit měnit příběhy, na kterých záleží,“ slibuje Procházka, který zůstává v čele crowdfundingové platformy jako její CEO. Kromě toho také působí jako zastupitel Prahy.
Livesport
Donio založil v říjnu 2019 právě David Procházka, který se v dárcovství aktivně pohyboval, se skupinou Miton. Ta poskytovala mimo jiné know-how, které Procházka hodnotí jako naprosto klíčové pro růst. Ale nejen to. Fungování platformy se spoléhá na dárce. Ti, když posílají peníze na vybranou kampaň, můžou další směřovat na provoz samotné platformy. Ten ale vyžadoval víc, než posílali, a tak projekt Miton i finančně podporoval.
Tuto roli je připravený převzít i Livesport. Tedy pokud by došlo k propadům v číslech, uvádí Procházka. Cílem totiž je, aby platforma byla soběstačná bez jakýchkoliv partnerů. „Za první kvartál bylo Donio skoro na nule, tudíž jsme tomuto stavu velmi blízko,“ popisuje.
Donio dává prostor příběhům lidí v těžkých životních situacích, ale významné u něj byly třeba také sbírky na podporu kultury v době lockdownu. Téměř 750 milionů získaly projekty v České republice, na Slovensku částka vybraných peněz přesáhla hranici pěti milionů eur.
„Když se naskytla příležitost zapojit Donio do dalších společných aktivit Davida a Livesportu, přišlo nám to jako nejlepší možné pokračování tohoto příběhu,“ říká partner Mitonu Tomáš Hodboď, který Donio označuje za lovebrand.
Teď se s novým vlastníkem řeší třeba i možnosti expanze, aktuálně nejvíce směrem na Ukrajinu. „Naším dlouhodobým cílem je zajistit Doniu stabilní a udržitelné fungování a zároveň investovat do jeho dalšího rozvoje,“ uvádí Hájek Livesportu. Doniu chce v první řadě pomoci v dalším růstu v České republice i na Slovensku.