Datový inženýr vytvořil program, který za něj na Instagramu propaguje restaurace. Jídlo v nich má zdarma

Nela VítováNela Vítová

eat
0Zobrazit komentáře

Influencer marketing je v mnoha ohledech temnou záležitostí, ve které se točí neuvěřitelné množství peněz. Tento trend však v posledních letech hýbe světem a firmy dělají vše pro to, aby pro sebe získaly ty správné online celebrity, které pak reprezentují jejich image a propagují nabízené zboží a služby. Spousta influencerů si tak vydělává velké sumy a firmy za to na oplátku mají spolehlivou reklamu.

Nejde ale o profesi, která se obejde zcela bez práce. Naopak, vyžaduje spoustu času stráveného nad pořizováním fotek, jejich úpravou a posílání na sociální sítě. Datový inženýr Chris Buetti se však rozhodl využít pouze kladné stránky tohoto trendu a přišel s nápadem na algoritmus, který kompletně zajišťuje správu jeho instagramového profilu. S nulovou námahou si dnes užívá večeře v luxusním newyorských restauracích zdarma, zatímco program rozesílá dalším podnikům nabídku na propagaci.

Influencing bez práce

Pokud člověk žijící v New Yorku preferuje místo vaření doma spíš návštěvy restaurací, je si vědom toho, že život se mu velmi prodraží. Chris Buetti je právě jedním z nich, ale z vysokých cen podniků začal být jednoho dne už otrávený. Když začal hledat řešení, jak nákladný životní styl obejít, napadlo ho stát se instagramovým influencerem a jídlo tak dostávat zdarma. Uvědomoval si ale, že taková profese si žádá velké úsilí a spoustu času stráveného na tvorbě obsahu a spravování celého kanálu. Navíc si byl vědom toho, že neumí pěkné fotky pořizovat ani je upravovat do podoby, která by na Instagramu ostatní uživatele zaujala.

buetti2

Rozhodl se proto využít svého stávajícího povolání. Jakožto vývojář schopný programovat se pustil do tvorby systému, který bude automaticky spravovat jeho profil a zároveň díky němu obejde veškerou práci běžnou pro ostatní influencery. Buetti popsal celý proces na blogu Medium, kde vysvětluje, že v první fázi program na Instagramu automaticky začal sledovat 25 tisíc různých profilů, a potom je opět sledovat přestal. Přitom doufal, že oni mu sledování oplatí, a tím získá fanoušky.

Důležité ale bylo mít také obsah, který se ostatním uživatelům bude zamlouvat. Program tedy nastavil tak, aby sdílel kvalitní fotografie z různých míst v New Yorku od ostatních uživatelů a přitom zajistil označení autora, vlastní popis i vygenerované hashtagy. Tak vznikl instagramový profil @beautiful.newyorkcity, jehož správu má pod 100% dohledem robot, který však operuje úplně stejně jako člověk.

instagram-checkout4

Přečtěte si takéPo Facebooku vstupuje do nákupů ve velkém také Instagram. Kupovat zboží půjde přímo v aplikaciPo Facebooku vstupuje do nákupů ve velkém také Instagram. Kupovat zboží půjde přímo v aplikaci

Buetti je na svůj nápad velmi pyšný a tvrdí, že je to nejlepší řešení v případě, že nechcete do této profese investovat tolik času a úsilí. Aby dosáhl svého původního záměru, program pravidelně rozesílá zprávy instagramovým profilům newyorských restaurací a nabízí jim spolupráci ve formě sdílení jejich podniku za jídlo zdarma. Kromě toho robot zajišťuje pravidelné lajkování fotek ostatních uživatelů, komentuje jejich fotky, třídí podvodné profily a kontroluje schránku se zprávami.

Vlastní sociální agentura

Vytvořením automatizovaného instagramového profilu ale Buetti nekončí. Rozhodl se ze svého nápadu udělat opravdový byznys, a proto je spoluzakladatelem společnosti Social Rise Consulting, která svým klientům nabízí velmi podobné služby. Firmy s instagramovým profilem, které chtějí zvýšit počet svých sledujících, si za stejný program mohou zaplatit a získat nové fanoušky. Podle oficiálních webových stránek má firma již 42 klientů, kterým získala na více než 220 tisíc nových sledujících.

Buetti

Nový trend ve fungování influencerů

Moderní influencer marketing, zdá se, už tak moderní není. Ačkoliv dnes existují profily s falešnými sledujícími a možnost jejich nakoupení, existence zcela automatizovaného profilu je zase něco úplně nového. A vypadá to, že automatizace se doopravdy vyplácí. Jak Buetti sdělil magazínu BuzzFeed, jeho profil mu zajistil více než 10 jídel v luxusních newyorských restauracích se slevou či zcela zdarma. Je možné, že před sebou nyní vidíme budoucí fungování celého konceptu moderního marketingu. Protože jak tvůrce sám tvrdí, není nutné, aby tuto profesi vykonával člověk.

Vyvstává však otázka, zda je vůbec etické, aby dostával člověk jídlo zdarma za nulovou námahu a pouhé sdílení cizích fotografií na svém profilu. Podle zpětných reakcí se ale zdá, že podniky s tím nemají jediný problém. Samy totiž tvrdí, že jejich restauraci navštívili noví zákazníci právě díky Buettiho profilu. Na druhé straně ale stojí ostatní influenceři, kteří bezpochyby spokojení nejsou.

Létající motorka jako ze Star Wars má létat rychlostí přes 240 km/h až ve čtyřech kilometrech nad zemí

Jiří SvobodaJiří Svoboda

david-mayman-interview-jetpack-speeder-10
0Zobrazit komentáře

Když se v technologických kruzích mluví o konceptech létajících aut, motocyklech či jetpacku, z určitých míst nezřídka zaznívají na jejich adresu skeptické hlasy, často oprávněně. O něco více však nápady na tyto futuristické dopravní prostředky nabírají na vážnosti, když o nich mluví guru technologie jetpacku, David Mayman. Právě jeho firma JetPack Aviation se v rámci svého posledního projektu pustila do výroby létající motorky, která by měla vzduchem cestovat až rychlostí 240 kilometrů v hodině.

Tvůrci ji nazvali jednoduše Speeder a jako inspirace pro ni sloužily notoricky známé létající motocykly, respektive vznášedla ze série Star Wars. Ještě více než rychlost zaujme proklamovaná výška, do které by motocykl mohl vystoupat – je to totiž více než 4,5 kilometru. Speeder váží zhruba sto kilogramů při maximálním tahu 320 kilogramů, přičemž ve vzduchu by mohl vydržet zhruba půl hodiny a po celou dobu letu bude pilota chránit antikolizní systém.

To vše – včetně personalizované letecké kombinézy a helmy zdarma – si zájemci již nyní mohou předobjednat za 380 tisíc dolarů, v přepočtu přes 8,5 milionu korun. Na rekreační verzi, která však vydrží ve vzduchu maximálně 10 až 22 minut a bude mít omezovač na 100 km/h, nebude potřeba licence na řízení letadla a trénink bude zprostředkován samotným výrobcem.

Celý projekt je ve fázi testování a jak uvedl David Mayman v rozhovoru pro server New Atlas, aktuálně má firma k dispozici prototyp o třetinové velikosti, na němž ladí další technické detaily. Ve hře je například i řešení, díky kterému by se za účelem řízení nenakláněly v útrobách motorky jen vrtule, ale celé motory. Ty se však nacházejí přímo pod pilotem uprostřed, což vytváří nestabilitu.

Speeder-Skyline-01

Rekreační varianta Speederu

Proto se celé motory budou pod kontrolou počítače stále pohybovat tak, aby vyrovnaly naklánění či nevyžádaný pohyb celého stroje. Mayman to přirovnal k principu, kdy se snažíme balancovat s tužkou na prstu – jediný způsob, jak zajistit aby nespadla, je pohybem prstu v opačném směru než tužka padá.

Využití v armádě i záchranné službě

Firma plánuje vyrobit dvacet kusů na komerční prodej a poté se chce soustředit na potencionální užití v armádě nebo oblasti rychlé záchranářské pomoci. Jak uvádí TheNextWeb, představy o použitelnosti Speederu se točí okolo rychlé dopravy ke zraněným v náročném terénu, doručování nákladu na lodě či vojenské základny (v plánu je i autonomní verze pro náklad), nebo navigování skrz místa, kde by bylo vyloučenou použití tradiční vojenské helikoptéry.

maros-jambor-mvp

Přečtěte si takéZávodil v triatlonu, teď má za úkol znovu rozjet Zlatou PrahuZávodil v triatlonu a vařil v jednom z nejlepších podniků světa. Teď má za úkol znovu rozjet Zlatou Prahu

Samotný Startup JetPack Aviation vznikl roce 2016 a podle portálu Crunchbase vybral v začátcích od investorů pouze 150 tisíc dolarů. Tým v čele s Davidem Maymanem však v této oblasti pracoval už celé dekády předtím a mezi lety 2010 až 2015 tvořil osobní a plně fungující jetpack, se kterým právě Mayman v listopadu 2015 létal okolo newyorské Sochy svobody.

Foto: JetPack Aviation