Deset miliard pokořených. Lékárny Benu loni dosáhly na rekord, e-shop vyrostl na 1,5 miliardy

Lékarenský řetězec si pochvaluje i spolupráci s Rohlíkem, zákazníkům nabízí rychlé doručení domů již ze čtyř lokací v Praze a Brně.

Peter BrejčákPeter Brejčák

benu3-min

Foto: Benu

Lékárna Benu

0Zobrazit komentáře

Provozují přes tři sta lékáren a jejich počet pořád roste, stejně tak jako byznysové ukazatele včetně prodejů přes internet. Lékárny Benu představily své hospodářské výsledky za loňský rok, kdy tržby firmy vzrostly o sedmnáct procent na celkem 10,2 miliardy korun a společně s tržbami partnerů zapojených do franšízové sítě dosáhly na 12,5 miliardy. Daří se i online prodejům.

Čísla jsou za období od začátku února 2022 do konce ledna 2023, jak má společnost Benu nastavený svůj fiskální rok. Během něj se lékárenský řetězec rozrostl o čtyřicet lékáren na 344, z toho 105 franšízantů. Letos plánuje otevřít řádově dalších dvacet vlastních lékáren a 35 partnerských lékáren zapojit do franšízové sítě. Benu dále loni pokračovalo v otevírání konzultačních center prevence, celkem jich provozuje už jedenáct z plánovaných čtrnácti.

Samotný e-shop Benu se také postaral o rekordní výsledek, jeho tržby totiž dosáhly na 1,5 miliardy korun. Například konkurenční Pilulka čistě na českém online trhu loni utržila 1,38 miliardy, síť Dr. Max pak přes svůj český e-shop prodala zboží za 2,3 miliardy. Všichni z těchto hráčů proto podle žebříčku CzechCrunche patří mezi největší zdejší online obchodníky. Miliardovým hráčem je také Lékárna.cz, která ale své loňské výsledky zatím nekomunikovala.

Benu si za loňský rok pochvaluje také spolupráci s online supermarketem Rohlík, kterou společnosti uzavřely před pěti lety (nedávno podobnou spolupráci oznámil Košík s Dr. Max). „Naše spolupráce s e-shopem Rohlik.cz byla úspěšná, zákazníci čím dál častěji využívají unikátní kombinaci online nákupu v supermarketu a v lékárně s rychlým doručením až domů, a to již ze čtyř lokací v Praze a Brně,“ popisuje Petr Doležal, generální ředitel lékáren Benu a společnosti Phoenix lékárenský velkoobchod.

Phoenix – jenž je stoprocentním majitelem lékáren Benu – drží pozici nejvýznamnějšího českého distributora léčiv a jeho celkový provozní výkon loni meziročně stoupl o třináct procent a činil 67 miliard korun, z toho byl objem zboží dodaného v rámci logistických služeb výrobcům 39 miliard a tržby distribuce 28 miliard. Společnost na českém trhu zajišťuje zásobování téměř čtyř tisíc lékáren, nemocnic, výdejen zdravotnických potřeb a dalších zákazníků.

Hlavním cílem obou firem pro nadcházející období je pružně reagovat na legislativní změny v národním i evropském měřítku. „Evropská zákonodárství nejsou v tomto ohledu unifikovaná. Přesto EU směřuje připravovanou reformou k řadě společných regulací. Jedná se například o zajištění stejné dostupnosti medikace pro všechny obyvatele nebo o řízení zásob kritických, tedy nenahraditelných nebo nedostupných léků. Změny budou ukládat více povinností a budou způsobovat více nákladů všem hráčům v dodavatelském řetězci,“ dodává Doležal.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym