Digitalizují stavebnictví nejen pro Prahu. Český startup nasedá na nový trend v oboru a nabírá miliony
Ve stavebnictví začne platit nový standard. Digital Transformation Systems se na něj zaměřuje a firmě věří i investoři.
Milan Moravec není ve stavebnictví nováčkem. Už dříve vedl mezinárodní konzultační firmu ve vodním hospodářství se dvěma stovkami zaměstnanců a stovkami milionů korun obratu. Na této pozici byl odpovědný za implementaci inovací a postup digitalizace oboru v Evropě sledoval z první řady. Nakonec se rozhodl přesunout do startupu. V Digital Transformation Systems (DTS) nyní se svým týmem digitalizuje celý stavební průmysl a potenciál v něm vidí i investoři.
DTS nasedl na vlnu ve stavebnictví, která se označuje zkratkou BIM (Building Information Model). Do budoucna bude tento model digitalizující stavby zásadní, poukazuje totiž na možné potíže při jejich vzniku, ale i během celého životního cyklu.
Od příštího roku bude na základě BIM stavět také stát, což má přinést zejména úsporu peněz, vysvětlil pro CzechCrunch Jaroslav Nechyba z České agentury pro standardizaci. A například Nejvyšší kontrolní úřad chce být vzorem, proto své sídlo staví v digitálním systému již nyní.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Firma DTS na tento trend reaguje a dalším společnostem pomáhá k automatizaci, větší ekonomické a technické efektivitě i k vyšší bezpečnosti datových systémů. Software DTS poskytuje návrh, řešení a integraci softwarových platforem, se kterými již projektanti či stavebníci pracují, a to od přípravné přes projekční fázi až po provoz a údržbu.
„Chceme vybudovat největšího technologického hráče, jehož software napomáhá digitalizaci stavebnictví. Rádi bychom se stali první volbou pro povinné zavádění BIM procesů při digitalizaci stavebnictví, a to v celé Evropské unii a v různých typech projektů. Aktuálně připravujeme expanzi do zahraničí, protože již nyní jsou našimi zákazníky největší stavební společnosti v České republice. Náš produkt se snadno škáluje, navíc není závislý na lokální ani jiné legislativě,“ věří Moravec.
Tržby firmy loni dosáhly zhruba 12 milionů korun a podle svého vyjádření je od začátku fungování v roce 2019 zisková. Výčet klientů čítá patnáct jmen včetně hlavního města Prahy, společností z oblasti vodárenství či infrastruktury. Moravec ale věří, že potenciál trhu je mnohem výraznější, jen v Česku jde podle jeho odhadu o pět tisíc firem.
DTS navíc věří i investoři. Tuzemské fondy Depo Ventures, StartGuide a Czech Founders VC spojily své síly a firmu v dalším rozvoji podpořily celkovou částkou 14 milionů korun. Pro firmu jde o první externí investici, prostředky jí mají pomoct s růstem a expanzí.
„Stavebnictví a stavební inženýrství prochází digitalizací, kterou pohání požadavky veřejných institucí. Standard BIM bude povinný po celé Evropské unii, například v Česku od roku 2023 (u veřejných staveb nad 150 milionů korun – pozn. red.). Dodržování BIM procesu přinese obrovské množství dat k další analýze. Projektanti však nejsou datovými analytiky, a proto budou potřebovat nástroje, díky nimž budou umět efektivně pracovat s daty, která nejsou v grafické podobě. A to je pro DTS velká příležitost,“ dodává Petr Šíma, partner Depo Ventures.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.