Do Česka přichází čínské kladivo na evropská SUV. Inovované MG HS je o stovky tisíc levnější než Kodiaq
MG si pro české zákazníky přichystalo skutečně atraktivní nabídku. Dospělé SUV HS nabídne za cenu, která konkurentům pořádně zavaří.
Značka MG je na českém trhu teprve od minulého roku, přesto se jí už podařilo dát o sobě pořádně vědět. Jak je u čínských výrobců zvykem, zákazníkům nabízí za málo peněz spoustu muziky. Jinak tomu nebude ani u nové generace MG HS, která má potenciál pořádně zatopit větším evropským SUV. Novinka je sice o něco dražší než oblíbený model ZS, zato výrazně luxusnější.
MG už dávno není britská automobilka produkující sportovně laděné vozy. V rukou čínského majitele SAIC se přeorientovala na lidové modely za ještě lidovější peníze. V Evropě a také v Česku už takto zabodovala s modelem ZS, kompaktním SUV, které se nabízí již od 400 tisíc korun.
České zákazníky však bude zajisté zajímat i čerstvá novinka, kterou je druhá generace SUV modelu HS. Ta oproti předchůdci výrazně dospěla a působí rozhodně luxusnějším dojmem. Vychází z čínského modelu Roewe RX5 a nabízí podobně výraznou přední masku s úzkými světlomety a dynamicky působící zádí. Vůz má na délku zhruba 4,7 metru, na šířku 1,9 metru a na výšku 1,7 metru. Je tak jen nepatrně menší než Kodiaq od Škodovky. Oproti němu však nabízí podstatně menší zavazadlový prostor o objemu 507 litrů.
Tento nedostatek pak dohání bohatým prostorem pro posádku v kabině a množstvím výbavy, která je k dispozici již v základu. Součástí paketu Emotion jsou devatenáctipalcová litá kola, adaptivní tempomat, zadní parkovací kamera, LED světlomety i automatická klimatizace. Vůz komunikuje s posádkou skrze dvojici displejů přístrojového štítu a multimédií, kdy každý má rozměr 12,3 palce. Interiér podle výrobce nabízí kvalitnější materiály, prémiovější zpracování a lepší ergonomii.
Co se motorizace týče, novinka je u nás dostupná s přeplňovanou benzínovou patnáctistovkou o výkonu 170 koní. S ní se dokáže HS dostat z 0 na 100 kilometrů za 9,4 sekundy, což napovídá, že nebude patřit k nejdynamičtějším vozům na silnici. Jiné pohonné alternativy prozatím nejsou v konfigurátoru k dispozici.
A tím už se dostáváme k tomu vůbec nejzajímavějšímu na tomto voze, čímž je jeho cena. Ta startuje na částce 669 900 korun. Porovnáme-li to s nabídkou Škodovky, tak je novinka od MG levnější než Kodiaq, který je k dispozici za bezmála milion korun, a v základu je HS dokonce levnější i než menší Karoq, jehož cena začíná na hranici 700 tisíc korun.