Do Česka přichází čínské kladivo na evropská SUV. Inovované MG HS je o stovky tisíc levnější než Kodiaq

MG si pro české zákazníky přichystalo skutečně atraktivní nabídku. Dospělé SUV HS nabídne za cenu, která konkurentům pořádně zavaří.

mg-hs5

Foto: MG Motor

Inovované MG HS má šanci uspět i u českých zákazníků

0Zobrazit komentáře

Značka MG je na českém trhu teprve od minulého roku, přesto se jí už podařilo dát o sobě pořádně vědět. Jak je u čínských výrobců zvykem, zákazníkům nabízí za málo peněz spoustu muziky. Jinak tomu nebude ani u nové generace MG HS, která má potenciál pořádně zatopit větším evropským SUV. Novinka je sice o něco dražší než oblíbený model ZS, zato výrazně luxusnější.

MG už dávno není britská automobilka produkující sportovně laděné vozy. V rukou čínského majitele SAIC se přeorientovala na lidové modely za ještě lidovější peníze. V Evropě a také v Česku už takto zabodovala s modelem ZS, kompaktním SUV, které se nabízí již od 400 tisíc korun.

České zákazníky však bude zajisté zajímat i čerstvá novinka, kterou je druhá generace SUV modelu HS. Ta oproti předchůdci výrazně dospěla a působí rozhodně luxusnějším dojmem. Vychází z čínského modelu Roewe RX5 a nabízí podobně výraznou přední masku s úzkými světlomety a dynamicky působící zádí. Vůz má na délku zhruba 4,7 metru, na šířku 1,9 metru a na výšku 1,7 metru. Je tak jen nepatrně menší než Kodiaq od Škodovky. Oproti němu však nabízí podstatně menší zavazadlový prostor o objemu 507 litrů.

Tento nedostatek pak dohání bohatým prostorem pro posádku v kabině a množstvím výbavy, která je k dispozici již v základu. Součástí paketu Emotion jsou devatenáctipalcová litá kola, adaptivní tempomat, zadní parkovací kamera, LED světlomety i automatická klimatizace. Vůz komunikuje s posádkou skrze dvojici displejů přístrojového štítu a multimédií, kdy každý má rozměr 12,3 palce. Interiér podle výrobce nabízí kvalitnější materiály, prémiovější zpracování a lepší ergonomii.

Co se motorizace týče, novinka je u nás dostupná s přeplňovanou benzínovou patnáctistovkou o výkonu 170 koní. S ní se dokáže HS dostat z 0 na 100 kilometrů za 9,4 sekundy, což napovídá, že nebude patřit k nejdynamičtějším vozům na silnici. Jiné pohonné alternativy prozatím nejsou v konfigurátoru k dispozici.

A tím už se dostáváme k tomu vůbec nejzajímavějšímu na tomto voze, čímž je jeho cena. Ta startuje na částce 669 900 korun. Porovnáme-li to s nabídkou Škodovky, tak je novinka od MG levnější než Kodiaq, který je k dispozici za bezmála milion korun, a v základu je HS dokonce levnější i než menší Karoq, jehož cena začíná na hranici 700 tisíc korun.