Do českých startupů se za rok 2014 proinvestovalo 746 milionů korun, jak je na tom celá Evropa?

money
0Zobrazit komentáře

Evropský VC trh v roce 2014 vzrostl o neuvěřitelných 78% na celkovou částku 137,8 miliard korun v 855 uzavřených obchodech. Bohužel „pouze“ 746 milionů korun z toho šlo do kapes českých startupů. Pravděpodobně největší akvizicí byl prodej českého DámeJidlo a JidloTed.cz do rukou německých Delivery Hero za několik set milionů korun.

Kromě úspěchu Delivery Hero, bylo velmi dobře zainvestováno například Spotify, Foodpanda, Soundcloud nebo Ozon.ru. V obchodech tak jednoznačně vede food delivery byznys.

vc_kapital_1

Přečtěte si takéJak se v roce 2013 dařilo startupům, které jsou podpořeny venture kapitálem?Jak se v roce 2013 dařilo startupům, které jsou podpořeny venture kapitálem?

Nejsilnějšími zeměmi, do kterých se investuje, jsou bezesporu Velká Británie a Německo, které uzavřely 379 obchodů v celkové výši 72 miliard korun, informuje zpráva CBInsights. Naopak nejvyšší nárůst podílu zaznamenala Itálie, která v minulých letech stagnovala a oproti roku 2013 za rok 2014 narostla o 208%. ČR je v tabulce až na 19 místě.

EU

Mezi největší investiční hráče na venture trhu v Evropě patří bezpochyby Index Ventures, German Startups Group nebo High-Tech Gruenderfonds. Nejvíce peněz putuje do projektů, které jsou ve fázi seed investice, následuje Series A a poté už procenta investic výrazně klesají, protože se připojují stávající partneři.

RiseFoto: OTA Photos / Flickr.com

 

Snapchat končit nehodlá. Raisuje dalších 12 miliard při nové valuaci až 459,5 miliard korun!

0Zobrazit komentáře

Snapchat stoupá bez zastavení nahoru a čím dál víc se ukazuje, proč měl vlastně Zuckerberg tuhle „inovativní“ platformu zájem koupit za enormní částku. Novou investicí, která by měla dosáhnout až 12 miliard korun by se měl Snapchat posunout na poloviční hranici hodnoty Uberu, tedy zhruba 370 – 459,5 miliard korun.

15021193310_b805665f98_k

Přečtěte si takéReklama na Snapchatu vás může stát zhruba 750 tisíc dolarů za denReklama na Snapchatu vás může stát zhruba 750 tisíc dolarů za den

Investiční kolo zatím nebylo potvrzeno a je ve fázi spekulací (spíše dojednávání podrobností), které ale přišly od důvěryhodného zdroje jak informoval Bloomberg. Částka i valuace se tedy mohou výrazně lišit, jak směrem nahoru, tak dolů. Snapchat odmítl situaci oficiálně komentovat.

Možnosti monetizace se stále rozšiřují a vypadá to, že se máme ještě na co těšit. Snapchat nedávno vypustil první reklamní bloky v originální formě a mezi inzerenty zařadil McDonald’s, Macy’s nebo Samsung. Nebo v médiích nevýrazný Discover, viz. video níže.

foto: pestoverde/Flickr