Do Prahy míří další konkurent přepravních startupů Liftago a Uber
Taxikářský trh v Česku se zásadně mění, díky boji proti nepoctivým taxikářům, konkurenci nových taxislužeb, a především kvůli startupům, které za několik posledních let totálně převrátily způsob, jakým se přepravujeme. Ať už je to agregátor taxislužeb v ucelené platformě Liftago, slovenský projekt HOPIN Taxi nebo Uber, založený na běžných řidičích bez taxikářské licence.
Teď se na přesycený trh dostává Taxify, původně estonský startup, který v roce 2013 založil a od té doby řídí tehdy 19letý Markus Villig a který získal na investicích prozatím 1,8 milionů dolarů, v přepočtu asi 43,1 milionů korun. Praha by se měla zařadit mezi 13 dalších měst v 10 zemích, mezi kterými je aktivní například Finsko, Nizozemsko nebo Mexiko.
Funkčnost aplikace je jednoduchá – po registraci a lokalizaci polohy stačí stisknout tlačítko, po kterém pro vás přijede řidič. Vše funguje bez zadávání cílové destinace, tu totiž poté řešíte přímo s řidičem. Co je ale předem jasné, je cena, ta je totiž u všech řidičů totožná a platit lze jak hotově, tak kartou.
To je zcela odlišný systém cen, než nabízí konkurence, která funguje buď na rozdílných cenách každého řidiče a nebo aktuální vytíženosti, kde v případě špičky nastavuje vyšší cenu. Základní jízdné je podle Romana Sysla, manažera pro Českou republiku, nastaveno na 13 Kč na kilometr přes den, 15 Kč v noci, s 30korunovou nástupní sazbou.
I přes značnou konkurenci si ale Taxify věří, chce totiž do konce roku dosáhnout na 50 tisíc jízd měsíčně. Jakmile se podaří splnit odvážné cíle, vydá se startup i za hranice Prahy.