Pokud váš kalendář zeje v sobotu 18. září prázdnotou, nyní máte dobrou příležitost jej naplnit užitečným programem. Do Prahy totiž míří další konference pod záštitou slavné americké eventové organizace TED, která organizuje programy s vystoupeními řečníků po celém světě. A ani v české metropoli nebudou diváci o nálož zajímavých prezentací ochuzeni.
Akce pod názvem TEDxUNYP je pořádána vysokoškolskou institucí University of New York in Prague, pro kterou jde už o několikátý ročník. Nyní láká na anglické přednášky osobností z různorodých oborů, mezi kterými nechybí ani české zastoupení. CzechCrunch je celé akce mediálním partnerem.
„TEDx je hlavně o inspiraci a rozšíření obzorů. Například účastníci mé přednášky se dozví více o oblasti gamingu, která nezadržitelným tempem roste, v souvislosti se zdravím a hledáním balance mezi hrami a zdravým životním stylem,“ říká Petr Andrýsek, zakladatel agentury Socialsharks a člověk kovaný ve světě esportu.
Mezi dalšími spíkry TEDxUNYP bude i Senta Čermáková, ředitelka inovací českého zastoupení společnosti Deloitte, která bude mluvit na téma Innovation „Kindergartens“ for Big Organizations. Chybět nebude ani zakladatel organizace Universal Sportsman Radomil Štumpa nebo Artur Sychov, šéf startupu Somnium Space, který do virtuální reality přenesl i Burning Mana.
TEDxUNYP se koná v sobotu 18. září od 9.00, kdy odstartují registrace. Kompletní informace včetně prodeje lístků a výčtu všech řečníků najdete na oficiálních stránkách akce.
Jsou to záběry, u kterých byste na první pohled (a možná i na druhý a třetí) řekli, že je na nich Tom Cruise. Před časem obletěly internet neuvěřitelně přesvědčivé klipy s člověkem, který připomínal slavného herce, ale ve skutečnosti to Tom Cruise vůbec nebyl. Pokud vás zajímá, jak se s technologií zvanou deepfake pracuje a co všechno s ní jde dělat, mělo by vás zajímat i letošní WebExpo, které opět proběhne v Praze.
Největší technologická konference ve střední Evropě se vrací po roční odmlce způsobené pandemií a do pražské Lucerny láká na nabitý program, v němž se bude řešit třicetileté výročí webu i nejmodernější technologie. Od 21. do 23. září nabídne WebExpo sedm desítek spíkrů z celého světa a hlavním tématem třináctého ročníku, jehož je CzechCrunch mediálním partnerem, bude budoucnost webu, designu, vývoje frontendu i backendu či marketingu, zkrátka všeho, co je s webem spojené.
Jméno Chris Umé vám možná na rozdíl od záběrů s Tomem Cruisem na první dobrou nic neřekne, avšak je to právě umělec a spoluzakladatel startupu Metaphysic.ai, který za sérií virálních deepfake videí se slavným herce stojí. Nyní Chris Umé pracuje i pro filmová studia, podílel se také na seriálu South Park a na WebExpu se zaměří na praktické příklady a širokou využitelnost deepfake videí.
„Extrémně se mi líbí nejen Chrisova práce, která je skutečně neuvěřitelná, ale i jeho pohled na svět. Jako zapálený geek se zaměřuje na pozitivní potenciál deepfake technologie. Navíc chce, aby jeho výtvory byly užitečné a ne jen cool, i proto skončil spolupráci se South Parkem. Sám se na WebExpo těší, protože tu může mít kreativní vystoupení, které bude mít přínos jak pro vývojáře, tak i designéry či manažery,“ říká Šárka Štrossová, šéfka WebExpa.
https://www.youtube.com/watch?v=wq-kmFCrF5Q
O virálním obsahu, který dokáže zahýbat celým internetem, v pražské Lucerně na konci září promluví také Matt Yanofsky. Jde o specialistu, který vytvořil například marketingové oddělení a řadu kampaní pro společnost MindGeek, jíž patří síť Pornhub či produkční společnost Brazzers. Dnes vede vlastní PR a marketingovou agenturu The Moment Lab, která se zaměřuje na celebrity, a na WebExpu bude hovořit o vytváření kvalitních guerilla marketingových kampaní.
„S billboardem Pornhubu se Matt Yanofsky dostal například přímo na Times Square v New Yorku. Majitel plochy ho tam sice kvůli obsahu dlouho viset nenechal, ale i za jediný den měla reklama obrovský virální a PR dosah k nezaplacení. A jelikož byl billboard nakonec odstraněn na základě požadavku majitele plochy, nezaplatili za něj ani dolar,“ doplňuje Šárka Štrossová, která dala se svými kolegy dohromady tradičně dlouhý seznam spíkrů, mezi nimiž jsou přední osobnosti domácí i globální scény.
O výzvách, které tvůrcům webů a aplikací přinášejí zařízení se dvěma skládacími obrazovkami, promluví Stephanie Stimac. Vývojáře osloví Daniel Stenberg, autor nástroje cUrl, za nějž dostal cenu od švédského krále a který každodenně využívá miliarda zařízení včetně helikoptéry NASA Ingenuity na Marsu. Harry Roberts zase pomáhal zrychlovat weby pro Google, BBC či OSN, a tak na WebExpu promluví o výkonu stránek a jak ho zlepšovat.
Tuzemskou scénu bude na velké technologické konferenci zastupovat například David Pavlík, který si to přes štace v Amazonu, Netflixu, SpaceX a Kiwi.com namířil do logistického startupu ShipMonk Jana Bednáře, zakladatel platformy Freelo na řízení projektů Karel Dytrych nebo technologický ředitel Heureky Lukáš Putna. Mentorka a koučka Jana Chudlíková se zaměří na to, proč jen třetina projektů ve finále splňuje původní očekávání, a Monika Štekrová z LMC promluví o tom, jak mít co nejšťastnější zákazníky.
Třídenní program letošní konference se vedle tradičních přednášek bude skládat také z takzvaných mastermind diskuzí i praktických workshopů a vše doplní různorodé večerní akce. Třináctý ročník WebExpa je naplánován od 21. do 23. září v pražské Lucerně a vstupenky jsou v prodeji na webu konference. Stojí 6 999 korun bez DPH, přičemž koupit si můžete i jeden z exkluzivních workshopů, které na akci povedou Harry Roberts (o výkonu frontendu v reálném světě), Vitaly Friedman (o inteligentním designu rozhraní) a Eric Reiss (o efektivním designu služeb).
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.