Do ulic Prahy vyjedou stovky nových elektrokol. Bolt a Lime jich postupně nasadí necelou tisícovku
Do ulic hlavního města se vrací sdílení elektrických kol, a to ve velkém stylu. Poté, co původní služby jako Rekola nebo Freebike svá eletrokola z Prahy postupně stáhly, od tohoto týdne se jich v ulicích objeví rovnou několik stovek od dvou globálních společností. Zatímco americký Lime v Praze v úvodní fázi do ulic Prahy nasadí první stovku elektrokol Jump s plánovaným navýšením na trojnásobek, estonský Bolt začíná rovnou se 600 elektrokoly.
Obě firmy volí jinou strategii i u samotného fungování svých sdílených elektrokol, včetně cenové nabídky. Lime stejně jako v případě svých bílo-zelených elektrických koloběžek, které jsou v Praze už dva roky, účtuje odemykací poplatek 25 korun a čtyři koruny za minutu jízdy. Bolt proti tomu nabízí odemčení kola zdarma, prvních pět minut jízdy za pět korun s následným účtováním čtyř korun za minutu. Jízdy s Boltem tak budou o něco levnější.
Parkování elektrokol Lime je také stejné jako u koloběžek – ve stejné zóně a zároveň volné, tudíž bez nutnosti využití stojanů. „Nicméně budeme nabádat k parkování u cyklostojanů, pokud to bude možné a budou k dispozici, nebude to však povinnost,“ potvrzuje pro CzechCrunch Ondřej Široký, provozní ředitel Limu pro Českou republiku. V Praze se objeví červená elektrokola Jump, jež původně patřila Uberu a v květnu připadla právě Limu.
Naproti tomu Bolt nabízí stejný způsob parkování jako u koloběžek, které letos nasadil v Olomouci, Boskovicích a také v Pardubicích, tedy jen ve virtuálních parkovacích stanicích zobrazených na mapě v mobilní aplikaci. „Jsou to místa, která se snažíme dávat vedle parkovacích stojanů. Jsme připraveni místa přidávat nebo ubírat na základě zkušeností obyvatel, uživatelů i městských částí a magistrátu,“ říká pro CzechCrunch Roman Sysel z Boltu.