Do vývoje buněčného masa putují další miliardy korun. Americký startup díky nim posílí výrobu v bioreaktorech

Alternativní (ne)kuřecí maso od americké firmy Eat Just

Foto: Business Wire

Dostáváme se do fáze, kdy si už maso nebudeme nutně spojovat pouze se zvířaty? I když to pro mnohé může být stále poněkud nepřirozený koncept, do rostlinného masa nebo flákot vyrobených z buněk putují stovky milionů dolarů, díky nimž mohou jejich výrobci škálovat svůj byznys a dostávat nové alternativy na trh. A jinak tomu není ani u startupu Eat Just.

O americké firmě Eat Just, která se především zaměřuje na výrobu alternativních vajec bez použití živočišného proteinu, se začalo hojně mluvit loni v prosinci, když si připsala světový milník. Z kuřecích buněk totiž vyšlechtila autentické kuřecí maso a jako první s ním zamířila do Singapuru, kde úřady jeho běžný prodej schválily.

Nyní se sanfranciský startup ozývá znovu, a to v rámci nové investice, kterou na podporu vývoje buněčného masa získal. Investoři do něj poslali 97 milionů dolarů (zhruba 2,1 miliardy korun), čímž navýšili původní květnovou investici 170 milionů dolarů (3,7 miliardy korun).

Jak uvádí agentura Bloomberg, jedná se o největší investiční kolo, které bylo v oblasti „pěstovaného masa“ uzavřeno. Většina peněz pak poputuje do rozšíření vybavení, které tvoří hlavně bioreaktory, v nichž alternativní maso vzniká. Cílem Eat Just je pořídit takové bioreaktory, které mají kapacitu přes sto tisíc litrů.

Právě díky nim bude moci startup přislíbit zásobování desítek tisíc míst, kde by se jeho produkty měly prodávat. Především je řeč o Spojených státech, kde chce Eat Just vyrukovat také s „kuřecími“ plátky, a to pod značkou Good Meat, což je divize, kam nová investice putuje.

Aktuální financování startupu Eat Just je tak další ukázkou, jak velkým gastronomickém fenoménem alternativní maso je. Velkou roli v něm navíc nemají jen Američané, ale také Izraelci se svými bioreaktory nebo třeba Švýcaři, kteří koketují mimo jiné s rostlinným řízkem. Do popředí se dostávají také alternativní mléčné produkty, pro které nemuselo trpět zvíře.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.