Pitbull veze do Prahy světový mejdan, na kterém chcete být. Vstupenky jsou právě v prodeji

„Grab somebody sexy, tell 'em hey, give me everything tonight...“ Autor nejprofláknutějšího klubového hitu jede znovu roztancovat Česko.

Filip HouskaFilip Houska

pitbull-x

Foto: Live Nation

Pitbull

0Zobrazit komentáře

Nasadili plešaté čepice, vzali pilotky, nahodili oblek nebo koženou bundu s bílým trikem a vyrazili k majestátní londýnské O2 areně. Tisíce anglických fanoušků dostal nedávný příjezd jednoho z nejslavnějších hitmakerů minulého desetiletí do kolen – a při pohledu do davů to vypadalo jako v alternativním vesmíru. O něco podobného se pokusí i v Česku, které americký bourák Pitbull navštíví za pár měsíců.

Nejste v tom sami, každý druhý si jeho věci brouká a nedokáže je dostat z hlavy, když je zahrají v rádiích nebo se objeví v playlistech na Spotify. A možná ani netušíte, že právě on je jejich hlavní autor. Megahity jako Timber, Hotel Room Service, Rain Over Me, Hey Baby (Drop It to the Floor) a především Give Me Everything jsou tak obrovské, že nikdy nezestárnou.

Americko-kubánský rapper Pitbull zcela zásadním způsobem změnil klubovou hudbu, když jako jeden z prvních velmi efektivně spojil reggaeton s latinským rapem a crunkem, což ho vystřelilo do výšin. Za svou tvorbu dostal cenu Grammy, prodal přes sto milionů singlů, spojil se s největší jmény hudební scény a vygeneroval přes jednu miliardu streamů.

Po stránce čísel je Pitbull nesmírně úspěšným umělcem – a dodnes těží ze svých deset až patnáct let starých skladeb. Lidé je zkrátka chtějí stále slyšet, proto rodák z floridského Miami oznámil další celosvětové turné, které v několika zastávkách dorazí i na evropský kontinent. Jmenuje se Party After Dark a tu čest s ním bude mít i Praha.

Do tuzemské metropole Pitbull dorazí ve středu 18. června, a to rovnou do O2 areny, tedy největší haly v Česku. Svým způsobem tak naváže na své už třináct let staré vystoupení, kdy byl v hlavním městě naposledy. To byla éra přelomové desky Planet Pit, která obsahovala právě jedny z jeho největších pecek.

post-malone-mvp-cc-yx

Přečtěte si takéPost Malone v Praze: Vstupenky míří do prodejePrahu v létě čeká koncert, jaký tady ještě nebyl. Rozduní ji Post Malone se světovou show

Teď by se ale měla laťka zvednout – a pro české i zahraniční diváky chystá speciální audiovizuální show plnou světel a kreativních doplňků, což je v dnešním světě hudebních vystoupení téměř povinností. Stačí si vzpomenout, co na letňanském letišti před pár lety ukázal The Weeknd, který představil koncept opravdu světových kvalit.

Vzhledem k tomu, že Pitbull před desetitisícovými davy umí být i vtipný, očekává se, že vystoupení bude doplňovat o své standupové vložky. Pochopitelně u toho bude také zástup spoře oděných tanečnic, které si vozí snad na všechny koncerty a které mají doplňovat jeho styl jakéhosi bouráka, jenž si žije svůj americký sen.

K tomu všemu ale potřebuje i natěšené fanoušky, kteří se mohou inspirovat tím, co před pár dny předvedli příznivci Pitbulla ve Velké Británii, kteří na koncert v londýnské O2 areně dorazili tak, aby ho maximálně napodobili. Takže s plešatými čepicemi, slunečními brýlemi a nahozeným oblekem, potažmo koženou bundou s bílým tričkem.

Vstupenky na pražské vystoupení, na které si Pitbull přiveze i jamajsko-amerického hudebníka Shaggyho, začnou na ceně 1 890 korun a do klasického prodeje, mimo jiné v síti Ticketmaster, zamíří v pátek 28. února v devět ráno. Spuštěny ale budou i předprodeje, a to ve čtvrtek 27. února pro členy klubu Live Nation nebo Spotify.

Nová Bridget Jonesová vtrhla do kin. Je z ní vdova a na stole v kuchyni má české sklo

Ve Velké Británii zválcovala po své premiéře kina. Nová Bridget Jonesová je ale zajímavá i proto, že si pořídila sklo od Klimchi.

Eliška NováEliška Nová

Bridget Jonesová a český džbán

0Zobrazit komentáře

Během prvního víkendu se v Británii stala nejúspěšnější romantickou komedií vůbec. Za čtyři dny od premiéry tu utržila 11,8 milionu liber, což je něco přes 357 milionů korun. Tím překonala i všechny předchozí verze sebe sama. Bridget Jonesová se vrátila do kin po devíti letech a během té doby si navíc pořídila džbán od české sklářské značky Klimchi.

Bridget vstoupila do kin ve Velké Británii opravdu s velkou slávou. Lidé na ni chodili dokonce víc než na nový díl z marvelovské série Captain America, který měl s podtitulem Nový svět premiéru ve stejný den. Podle listu The Guardian za sebou zanechala nejlepší víkendový start v historii britské produkční společnosti Working Title Films a překonala tu snímky, jako je Oppenheimer. Na prvním místě nejnavštěvovanějších filmů byla rovněž v kinech v Polsku, Nizozemsku nebo Norsku.

V jednu chvíli se spekulovalo i o tom, že filmová vdova překoná Barbie, hit roku 2023, který se stal nejúspěšnější komedií všech dob. To se nakonec nestalo, přesto se díky oběma filmům začalo hovořit o novém fenoménu snímků pro ženy, které mají obrovský úspěch.

Bridget Jonesová a Barbie mají každopádně ještě jedno společné: vlastní české sklo. A to konkrétně džbán Hobnail, ikonický produkt od firmy Klimchi. Zatímco v Barbie měl podle očekávání růžovou barvu, v Bridget Jonesové je světle zelený. „Je fascinují sledovat, jak si filmoví designéři sami našli cestu k našemu sklu. Na našem e-shopu vidíme vícero poptávek a objednávek od produkčních společností,“ líčí zakladatel a ředitel značky Lukáš Klimčák.

O tom, že se jejich sklo objeví také ve čtvrtém díle úspěšné romantické komedie, však neměli v Klimchi ponětí. „Dozvěděli jsme se to až díky upozornění našich sledujících ze zahraničí na Instagramu,“ popisuje Klimčák s tím, že je rád, že si produkce sklo zvolila sama. Je to podle něj důkaz, že se značka po pěti letech svojí existence stala známá i v zahraničí.

Za výběrem Klimchi na stůl Bridget Jonesové stojí Penny Crawford a Peter Lee, kteří mají na starosti rekvizity. Ti podle svých slov strávili hodiny hledáním autentických předmětů, které by vystihly osobnosti hlavních postav. Na džbán narazili v obchodě, který značku zastupuje v Británii, Klimchi jim navíc doporučili kolegové.

Velká Británie je pro českou sklářskou značku důležitý trh, ostatně už když v roce 2019 vznikla, její produkty se začaly prodávat na ostrovech. Klimčák totiž navázal spolupráci s britskými obchody během svého pobytu v Anglii a značka se tam etablovala. V Česku se představila až v roce 2021, tedy o dva roky později.

Bridget Jonesová: Láskou šílená je od 20. února také v českých kinech. Stejně jako v Anglii i tady se stala po uvedení jedničkou. Za první čtyři dny utržila bezmála 10 milionů korun a film navštívilo skoro padesát tisíc diváků.

České sklo, a nejen to od Klimchi, navíc v poslední době dobývá filmový průmysl. Skleněné dekorace s původem u nás se objevily také ve filmu Na nože: Glass Onion, ve kterém si hlavní roli zahrál Daniel Craig. Šedesátku plastik tam dodala sklárna Pačinek Glass.