Doplňky k mobilům z Budějovic hlásí třetinový růst. Pomáhá jim, že se telefony prodávají bez nabíječek

Fixed.Zone hlásí meziroční růst tržeb z 250 na 315 milionů korun a o čtvrtinu víc prodaného příslušenství. Pokračuje také ve vývoji vlastních produktů.

Iva BrejlováIva Brejlová

recall

Foto: Recall

Radek Douda, Daniel Havner a Jan Moravec, spolumajitelé Fixed (dříve Recall)

0Zobrazit komentáře

Jejich plány vůbec nejsou malé. Fixed.Zone by se prý jednou mohl stát evropským lídrem ve vývoji, výrobě a prodeji příslušenství k mobilům a dalším zařízením. A přestože to zní z úst generálního ředitele Jana Moravce jako velký sen, firma se k němu každý rok o několik desítek procent přibližuje. Teď hlásí nárůst obratu za rok 2021 v porovnání s tím předchozím rovnou o třetinu. Vytáhla ho na 315 milionů korun.

Fixed.Zone prodal celkem 1,76 milionu kusů příslušenství, což znamená čtvrtinový meziroční nárůst. A ono příslušenství je tu hodně široká kategorie: vyrábí ho k mobilním telefonům, tabletům, různým gadgetům nebo nositelné elektronice. Lidé tu hledají hlavně nabíječky, včetně těch bezdrátových, nebo i celé stanice, které nabíjejí například telefony, sluchátka i hodinky najednou. 

Pokračujeme ve vlastním vývoji a vytváření vlastního designu,“ slibuje Moravec. Když se ke konci loňska českobudějovická firma ze svých výsledků radovala s tím, že významně roste, dodala k tomu, že produkce pod vlastní značkou Fixed už tvoří dvě třetiny celkového obratu firmy. Toto číslo se má s plánovaným novým sortimentem dál zvyšovat. Letošek se podle Moravce navíc má stát obdobím mnoha příležitostí.

Ty z loňska se firmě podařilo využít – když dokázala vstoupit na trh Start pražské burzy, během týdne upsat 109 procent nabízených akcií a získat tak na svůj rozvoj skoro 50 milionů korun. A to v rámci dvoutýdenní veřejné nabídky před začátkem obchodování investoři projevili zájem celkem o 1 166 700 kusů akcií. K dispozici jich však bylo „jen“ 222 tisíc.

Nové telefony bez nabíječek

Dalšímu zájmu zákazníků navíc nahrávají výrobci mobilů a dalších zařízení. „Od minulého roku přestává být součástí balení telefonů nabíjecí adaptér. Nicméně současné smartphony využívají vyšších nabíjecích výkonů než většina smartphonů z let minulých. Starší nabíjecí adaptéry tak nejsou optimální pro nabíjení nových generací smartphonů,“ vysvětluje Daniel Havner, zakladatel společnosti a její majoritní akcionář.  

Firma prodává hlavně mobilní příslušenství vlastní značky Fixed, vedle nabíječek třeba obaly nebo sluchátka. Pouzdra na telefony či notebooky si vyrábí přímo ve své dílně v Prostějově, kterou koupila v roce 2014. Elektroniku pak přes partnery v Číně, řeší však přiblížení výroby „Kvůli zdražování produktů i dopravy a prodlužujícím se dodacím lhůtám cítíme správný čas investovat mnohem více do lokální výroby příslušenství,“ uvedl ke konci loňska Havner.

Zisk za celý rok společnost s více než 90 zaměstnanci zatím nezveřejnila. Podle obchodního rejstříku však alespoň za první loňské pololetí k obratu více než 120 milionů vykázala čistý zisk přes tři miliony korun. V roce 2020 utržila čtvrt miliardy a její hrubý zisk EBITDA (před daněmi a odpisy) dosáhl na 15 milionů korun.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.