Dopřeje vám hraní ve 4K a udrží vaše křupavé kuře teplé. Herní konzole od KFC opravdu není vtip

Filip HouskaFilip Houska

kfconsole-1

Foto: KFC

Na nové konzoli od KFC si zahrajete i ohřejete kuře

0Zobrazit komentáře

Pokud by vám někdo 1. dubna řekl, že KFC vyvíjí vlastní herní konzoli, pravděpodobně byste věděli, odkud vítr vane. Jenže apríl teď není a jeden ze světově nejznámějších fastfoodových řetězců skutečně na svém gamingovém systému dělá. Představuje tzv. KFConsole, která má hráčům zajistit náruživé chvilky před obrazovkou a rovnou jim přihřívat jejich oblíbené křupavé kuře.

Vzhledem k tomu, že má KFC zkušenosti především s gastronomií, kterému v jeho podání kralují nejrůznější variace kuřecích pochoutek, na svou novou herní konzoli si muselo najmout odborného pomocníka. KFConsole tak navrhlo s tchajwanským výrobcem počítačových skříní a dalších doplňků Cooler Master, který se postaral, aby byla co nejvíce vymazlená.

Když totiž proslulý řetězec Plukovníka Sanderse na svůj gamingový systém před pár měsíci lákal, stavěl to především na netradičním marketingu a „vtipu“. Až dvorní zpracovatel KFConsole zveřejnil technické parametry, které se v černém těle skrývají, přičemž prim hraje řešení NUC 9 Extreme Compute Element od Intelu.

kfconsole-3

Foto: KFC Gaming

Součástí je i 1TB SSD úložiště a… malá trouba na kuřata

To má ve spolupráci s grafickou kartou RTX od Asusu zvládnout pohánět hry v rozlišení 4K, podporovat frekvenci až 240 snímků za vteřinu a podle všeho si má poradit i s aktuálními herními tituly, které jsou velmi náročné na výkon. Konzole je dokonce připravena i na virtuální realitu a podporuje pokročilou renderovací metodu známou pod označením ray tracing.

Cooler Master tak prakticky vytvořilo – alespoň dle popisu – vcelku našlapaný počítač a mohlo by se zdát, že s KFC nemusí mít vůbec nic společného. Opak je ale pravdou. Své know-how do výroby této konzole vměstnali i lidé z kuřecího fastfoodového řetězce a nechali tak uvnitř tohoto černého oválu vybudovat ohřívací vitrínu poháněnou teplem z procesoru a dalších komponentů.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

A důvod? Ohřívání kuřecích kousků, potažmo jiných pochutin. KFC totiž podle všeho věří, že hráči v zápalu multiplayerových bitev nebo řešení náročných herních úkolů nemají čas odskočit do kuchyně pro něco za zub, a proto se jim bude hodit, když budou mít čerstvé a teplé pochoutky přímo před sebou. Ideálně ono kuře.

Ta nejdůležitější otázka ale zůstává nezodpovězena: kdy KFConsole vstoupí do prodeje, jaká bude její reálná dostupnost a kolik bude stát. Možná bychom se těchto odpovědí mohli dočkat už příští měsíc, kdy se mají objevit další informace o technických parametrech a teoreticky i hrách, které by na ní šly spustit.

Lednička od Xboxu

Když už je řeč o speciální herní konzoli od KFC (respektive divize KFC Gaming), nesmíme zapomenout ani na bizarnost, kterou udělal Microsoft po uvedení svého Xboxu Series X. Ten totiž v návaznosti na názory veřejnosti, která psala, že nový Xbox vypadá jako lednička, vyrukoval se skutečnou (a relativně dost velkou) lednicí, kterou daroval vybraným influencerům.

xbox-lednice

Reprofoto: Xbox/YouTube

Lednice po vzoru Xboxu Series X

Našli jste pod stromečkem dron? Nově ho musíte registrovat. S bezpečností ve vzduchu pomáhá i český Dronetag

dji-mavic

Foto: Lloyd Dirks/Unsplash

Nová legislativa se týká majitelů drtivé většiny dronů

0Zobrazit komentáře

Vánoce již tradičně jistě přinesly řadu nových majitelů dronů. Ti by ovšem neměli svůj stroj pouštět do vzduchu hned, jak jej vybalí. S koncem prosince totiž vstupuje v platnost zcela nová evropská legislativa, která bude užívání dronů regulovat, a to jak v případě většiny nových i současných profesionálních letců, tak amatérů. A řešení přináší například český startup Dronetag.

Zatímco ještě před pár lety byly drony jen hračkou v rukou profesionálů, dnes se – podobně jako u zrcadlovek – jedná o relativně dostupný a žádaný gadget, se kterým lze létat a pořizovat zajímavý obsah. Až doposud byl provoz dronů poměrně benevolentní, což se ovšem od 31. prosince změní.

„Povinná registrace a složení online testu bude platit od 31. prosince 2020 pro všechny piloty vyjma těch, jejichž drony nemají kameru nebo spadají do kategorie hraček a současně jejich vzletová hmotnost nepřesahuje hmotnost 250 gramů,“ vysvětluje zásadní změny Lukáš Brchl, šéf Dronetagu.

Startup nabízí unikátní IoT zařízení, které zajišťuje bezpečný a koordinovaný provoz dronů. A právě toho bude chtít docílit i nová evropská legislativa. Drony nově uvedené na trh budou muset být opatřeny identifikačním štítkem třídy, do níž náleží. Ty stávající budou v provozu v rámci tzv. přechodného období,“ doplňuje Brchl.

dronetag-3

Foto: Dronetag

Lukáš Brchl, CEO startupu Dronetag

Registrování dronu by mělo být provedeno nejpozději do 31. prosince, registraci je ovšem možné vykonat již nyní. Naštěstí tato povinnost nevyžaduje stání dlouhých front na úřadech, ale vše lze provést jednoduše online na webových stránkách Úřadu pro civilní letectví.

Ještě před samotnou registrací je však dobré pořádně nastudovat edukační web Řízení letového provozu, ve kterém se majitel dronu dozví například to, do jaké ze tří kategorií provozu dronů by se měl přihlásit či do jaké třídy vybavenosti a technických parametrů spadá jeho dron.

Jak již bylo řečeno, na ty drony, které jsou určeny pouze jako hračka s hmotností do 250 gramů a rychlostí letu maximálně 19 m/s, se nová legislativa nevztahuje. Drtivá většina majitelů ovšem vlastní drony střední třídy, tedy zařízení výrazně sofistikovanější, která jsou schopna delšího doletu, snímání obrazu a dalších možností.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Tyto drony již spadají do kategorií, které registraci vyžadují. Zároveň je také požadováno, aby jejich majitel vykonal online test, který prověří znalosti v problematice provozu dronů na našem území. Spolu s tím jde také ruku v ruce nutnost mít takový dron vybavený různými bezpečnostními systémy. Od kategorie C1 je to například „failsafe systém“, který chrání před ztrátou signálu dronu.

Současně bude nutné, aby měly drony tzv. E-identifikaci a geo-awareness, které budou umožňovat identifikovat dron během letu a zároveň informovat pilota o zakázaných letových zónách. Tato povinnost se bude vztahovat na všechny nové drony opatřené C štítkem a také na starší drony, které spadají do kategorie Specifické, tedy pro drony, které létají ve městech, mimo vizuální dosah či v jiných omezených zónách (letiště, národní parky, elektrárny a podobně).

Krabička řešící spoustu problémů

Příčina všech těchto legislativních kroků je vcelku jednoduchá. Z důvodu neustále houstnoucího provozu ve vzdušném prostoru bylo nutné nalézt řešení, jak mít osoby z řad rekreačních uživatelů dronů, jež zasahují do provozu ve vzdušném prostoru stále častěji, více pod kontrolou.

„Drony nejsou v současnosti vybaveny pro vzájemnou koordinaci ve vzdušném prostoru, což se od nového roku změní. Předejde se tak incidentům, jako je například zastavení provozu na letišti,“ vysvětluje Lukáš Brchl, který s kolegy nabízí možnost provozu i starších dronů, které nejsou vybaveny potřebnou technologií.

dronetag-1

Foto: Dronetag

Řešení Dronetagu má rozměry krabičky od sirek

dronetag-2

Foto: Dronetag

Díky zařízení je možné bez problémů provozovat i starší model dronu

Řešení, které vzniklo v dílnách startupu Dronetag, míří především na profesionální piloty, kteří chtějí i nadále využívat své drony, jež nejsou dostatečně vybaveny po technické stránce. IoT zařízení, které se upevňuje přímo na dron, je malá krabička o váze třiceti gramů.

Ta pomocí satelitního signálu získává svou polohu, kterou s identifikačním číslem dronu v reálném čase odesílá do centrálního systému přes mobilní sítě nebo Bluetooth subjektům v okolí. Napájení takového zařízení může být řešeno buď prostřednictvím vlastní baterie, nebo ze zdroje dronu. Udávaná doba provozu je až osm hodin.

Díky našemu zařízení se drony nejenže nesrazí mezi sebou, ale nebudou překážet ani ostatní letecké dopravě. Zároveň jsme vytvořili aplikaci, která pomáhá s dodržováním nových pravidel EU. Drony je tak možné sledovat v reálném čase na leteckých mapách společně i s letadly a dalšími účastníky letového provozu. Piloti je tak mohou využívat zodpovědně v rámci předpisů,“ dodává Brchl.

Z dronů se tak začíná stávat nástroj svázaný řadou pravidel. Ať už se to jejich provozovatelům líbí, či nikoliv, je to nezbytný krok pro zabezpečení prostoru nad našimi hlavami. Kdo registraci nevykoná, a přesto bude svůj dron provozovat, riskuje tím udělení pokuty, která může být v extrémních případech až několik milionů korun.